רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום בגוגל vs. פרסום בפייסבוק

שתי פלטפורמות הפרסום הגדולות בעולם. זירה אינטרנטית אחת. אז איפה כדאי להשקיע?

מאת: | זמן קריאה: 01:43 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל |

  • פרסום בגוגל vs. פרסום בפייסבוק
    מה הכי מתאים לכם?

    פרסום בדיגיטל הפך בשנים האחרונות למנוע הצמיחה המרכזי לעסקים קטנים ובינוניים. גוגל ופייסבוק, שתי ענקיות האינטרנט והטכנולוגיה המובילות, אוחזות במרבית שוק הפרסום הדיגיטלי העולמי. איך תבחרו את הפלטפורמה הנכונה לשיווק העסק שלכם? בדיוק בשביל זה – אנחנו כאן.

     

    1. התקציב

    העלות הממוצעת להקלקה על מודעת פייסבוק היא פחות מ-1$, בעוד טווח המחירים הממוצע של הקלקה על מודעת גוגל עומד על 0.35$ עד 5$ – הפרש די משמעותי. זאת ועוד, לאחרונה הודיעה גוגל כי החל מאוקטובר 2017 ייכנס לתוקף שינוי במערכת גוגל אדוורס (מערכת הפרסום הממומן של החברה), המאפשר לתקרת התקציב היומי לגדול בכל יום נתון עד פי 2 מהתקציב היומי שהוגדר בקמפיין.

    מה זה אומר? שאם קבעתם בקמפיין תקציב יומי של עד 100 ש״ח ליום, בימים בהם גוגל מזהה ביקוש גבוה למודעה מהסוג שלכם, המערכת תאפשר חריגה מהתקציב היומי שלי עד 200 ש״ח עבור הקלקות ביום הנתון, זאת כדי להביא לכם – ובכן, יותר הקלקות. לצד היתרון הפוטנציאלי הטמון בכך, הסכנות הן חריגה גבוהה מתקציב הפרסום הכללי שהוגדר, או סיום התקציב מהר מדי.

    אם יש בידיכם תקציב פרסום קטן יחסית, פייסבוק עשויה להתאים לכם – שם תוכלו לקבל נתוני חשיפות והקלקות גבוהים עבור ההשקעה שלכם.

     

    חשבו כמה זה יעלה לכם

    חשבו כמה זה יעלה לכם (צילום: Ra2studio, shutterstock)

     

    2. מי קהל היעד?

    רגע, אם פייסבוק מאפשרת יותר חשיפות והקלקות עבור התקציב, למה להשקיע בפרסום בגוגל? ובכן, הכל תלוי בקהל היעד שלכם. גוגל מצטיינת בהגשת מודעות לגולשים אשר מחפשים מוצר או שירות מסוים, ועל ידי כך מגיעים למודעות הממומנות, כלומר היא פועלת על פי כוונה מפורשת של המשתמש.

    לעומת זאת, פייסבוק פועלת על בסיס הסקת מסקנות בנוגע לאופיו ולהתנהגותו של המשתמש ומכוונת את המודעות בהתאם לכך. הפילוח נעשה לפי תחומי עניין, גיל, מין, אזור גיאוגרפי ועוד, ואילו הפנייה נעשית על פי טירגוט קהל היעד הרלוונטי למוצר ו/או לשירות.

    פרסום בפייסבוק אינו מומלץ כאשר מודעה מכוונת לנתח שוק מאוד מצומצם וקשה לפילוח (דוגמת אנשים המעוניינים לקבוע טיפול שורש, או מישהו אשר רוצה לתקן את מכונת הכביסה).

     

    רוצים לדעת אם כדאי לכם להשקיע בפייסבוק? התייעצו עם המומחים של B144

     

    3. מה מטרת הפרסום?

    מהסעיף הקודם ניתן להבין כי פייסבוק מתאימה יותר לפרסום תדמיתי, כלומר יצירת מודעות למותג וקבלת לידים. כלומר כאשר הלקוחות שלכם רוצים לברר פרטים, להבין את המוצר או ליצור קשר עם שירות המכירות שלכם. גוגל, לעומת זאת, מתאימה יותר למכירות מידיות, כאשר הלקוחות שלכם כבר מכירים את המוצר ו/או השירות ומוכנים לרכוש אותו. חלוקה זו כמובן אינה חד משמעית, וכל פלטפורמה יכולה במידה מסוימת לענות על שני הצרכים, אבל בגדול – זה ההבדל העיקרי.

     

    איפה הפייסבוק של גוגל?

    איפה הפייסבוק של גוגל? (צילום: shutterstock)

     

    4. האם אפשר לשלב?

    אם באפשרותכם לפרסם בשני האפיקים במקביל – אנחנו האחרונים שנתנגד. לשתי המערכות ישנם כלי שיווק ופרסום נהדרים אשר יכולים לקדם פלאים את העסק שלכם. מה שגם, שאווירת הפרסום היא שונה בשתי הפלטפורמות, והדבר עובד לטובתכם. בפייסבוק האווירה היא יותר חופשית, קלילה ו״חברמנית״, בעוד פרסום בגוגל לרב מקרין מקצועיות, אופי רציני יותר ומאוד מכירתי. אלו שתי גישות שיווק שונות, אך שילובן יעיל מאוד בהשגת תוצאות.

    בנקודה זו כדאי להזכיר כי לשתי מערכות הפרסום יש מגוון אפשרויות לשיווק מחדש (Remarketing), המאפשרות למודעה ״לרדוף״ אחר משתמשים שביקרו (ועזבו) את האתר או דף הנחיתה ולהמשיך להתפרסם בפניהם. בצורה זו, לא מבזבזים תקציבים לחינם על קהל שנכנס ויצא החוצה, ובנוסף החזרתיות מגדילה סיכויי ההנעה לפעולה, גורמת לאדם לפתח אהדה למוצר ומגדילה את הביטחון במותג.