רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום בלינקדאין: האם זה משתלם לעסקים קטנים ובינוניים?

כל מה שחשוב לדעת על אפיק הפרסום שאף אחד לא מדבר עליו

מאת: | זמן קריאה: 01:36 דק' | מאי 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

את פייסבוק וגוגל כולם מכירים כערוצי פרסום מובילים, אך כמה מכם שקלתם ברצינות לפרסם בלינקדאין? כך תדעו אם הרשת העסקית באמת שווה את ההשקעה בשבילכם.

 

מה זה בכלל לינקדאין?

למי שלא מכיר, לינקדאין היא רשת חברתית שהוקמה בשנת 2003, אך בניגוד לפייסבוק או אינסטגרם – המטרה המרכזית שלה היא להוות במה לטיפוח הקריירה והקשרים העסקיים. רבים משתמשים בה לגיוס עובדים ולחיפוש עבודה, כמו גם לנטוורקינג מקצועי, לפרסום תכנים בנושאים מקצועיים ולאיתור בעלי תפקידים. עם זאת, ללינקדאין יש גם מערכת פרסום יעילה ומעניינת ביותר, אך היא לחלוטין לא מתאימה לכל עסק.

 


מצלמים מוצרים או מפיקים סרטוני תדמית? הנה הזדמנות להגיע לקהל ממוקד יותר

 

למי מתאים הפרסום בלינקדאין ולמי פחות?

בגלל האופי המקצועי של לינקדאין, הפרסום בה מתאים בעיקר לעסקים שמציעים שירותים לעסקים אחרים (Business to Business – B2B) ולא ללקוחות קצה. לדוגמה, אם יש לכם עסק לצילום מקצועי של מוצרים – תוכלו לפרסם בלינקדאין באופן ישיר למנהלי מוצר, מנהלי שיווק או אנשי קריאייטיב במשרדי פרסום. מנגד, אם יש לכם פיצרייה או מכון יופי ותרצו להגיע לקהל רחב ככל הניתן בסביבה שלכם – לינקדאין היא לחלוטין לא הרשת בשבילכם ויהיה שווה להשקיע את התקציב בפרסום בגוגל או בפייסבוק.

 

למה לפרסם בלינקדאין?

בארצות הברית, הפרסום בלינקדאין נפוץ בהרבה מאשר בישראל. במחקר שערכה ב-2017 חברת Content Marketing Institute נקבע כי 89 אחוזים מהעסקים שמוגדרים כ-B2B בארצות הברית משתמשים ברשת הזאת כדי לקדם תכנים שלהם ברמה כזאת או אחרת וכ-80 אחוזים מכל הלידים שמגיעים לעסקים כאלו מהרשתות החברתיות מגיעים מלינקדאין.

היתרון של הפרסום בלינקדאין לעסקים מסוג זה הוא העובדה שאתם יכולים להגיע לאנשי המקצוע הספציפיים שיתעניינו במה שיש לכם להציע. לדוגמה, אם אתם משווקים מוצר מהפכני וחסכוני בתחום הרכב שיכול להוזיל את עלויות התפעול, תוכלו לפנות באופן ספציפי למנהלי רכש צי רכב בארגונים גדולים. בנוסף תוכלו לפרסם על פי מיקום, ותק בעבודה, פונקציה בארגון ועוד. לנישות ספציפיות כאלו כמעט בלתי אפשרי להגיע דרך מערכות הפרסום של פייסבוק או גוגל.

 

איך להתנהל נכון בלינקדאין?

מי שמתנהל מול גורמים מקצועיים בארגונים, יודע שתהליך קבלת ההחלטות שלהם שונה בתכלית מזה של אנשים פרטיים. למעשה, מחקר של לינקדאין עצמה מצא כי אנשים אלו בוחנים לפחות עשרה תכנים שקשורים במוצר או בשירות שהם מתכוונים לרכוש לפני שהם מקבלים החלטה. זה אומר שהם נוטים לבחון את אתר החברה, כל העמודים העסקיים ברשתות החברתיות, הבלוג ועוד.

 

רוצים לשפר את הנוכחות של העסק שלכם ברשת? התייעצו עם המומחים של B144

 

כלומר, אם אתם רוצים לשכנע את האנשים האלו לבצע רכישה, אתם חייבים לפעול גם מחוץ לגבולות הקמפיינים המסורתיים שלכם. בלינקדאין, בשונה מפייסבוק לדוגמה, חשוב להשקיע גם בפרופיל האישי שלכם ולא רק בפרופיל העסק או החברה. חשוב לעדכן את הפרופיל, להעלות אליו תכנים מעניינים שקשורים לתחום העיסוק שלכם וליצור קשרים עם קולגות ולקוחות פוטנציאליים.

 

זו גם הזדמנות מצוינת לחזק את הקשרים העסקיים שלכם

 

גלו יצירתיות ודברו אל הלב

כמובן שמומלץ גם לנהל דף עסקי בלינקדאין, לעדכן אותו באופן שוטף ולנהל ממנו את הקמפיינים העסקיים שלכם. כשאתם מנהלים קמפיין, זכרו כי על אף שאתם מוכרים לאנשים מקצועיים, הם בסופו של דבר, בבסיסם, בני אדם בדיוק כמוכם. הנתונים מראים כי קמפיינים מוצלחים בלינקדאין, כמו בכל ערוץ אחר, הם כאלו שמצליחים לעורר רגשות – נוגעים בבעיות שהכי כואבות לגורמים המקצועיים ומדגישים את הערך של המוצרים או השירותים שהם מפרסמים.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר