רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום בפייסבוק: המדריך המלא למתחילים – חלק שני

צוללים לאחת ממערכות הפרסום המתקדמות והיעילות בעולם

מאת: | זמן קריאה: 02:07 דק' | אפריל 2019 | מערכת B144 דיגיטל

בחלק הראשון של מדריך הפרסום הנחנו את היסודות החיוניים לתכנון קמפיין בפייסבוק. עכשיו הזמן ליישם את מה שלמדנו ולהקים קמפיין שיסחוף המוני גולשים לבית העסק שלכם.

עוד כמה שלבים פשוטים ואתם בשלים לצאת לדרך

 

השלב הראשון: מכירים את מערכת הפרסום

מערכת הפרסום של פייסבוק נקראת Business Manager  והיא מסונכרנת עם חשבון הפייסבוק הפרטי שלכם. כשתיכנסו למערכת, תוכלו לראות במסך הראשי את כל העמודים העסקיים שאתם מנהלים.

ראשית, בחרו את העמוד העסקי שאתם רוצים לייצר לו את הקמפיין, בחלון שבצידו הימני העליון של המסך בגרסה העברית, ובחלק השמאלי בגרסה האנגלית. לאחר מכן מצאו את הכפתור הירוק עם הכיתוב “צור” (Create) והקליקו עליו ליצירת קמפיין חדש.

 

רוצים שניצור לכם קמפיין שיווקי בפייסבוק? קבלו הצעה מנצחת מהמומחים של B144>>

 

השלב השני: בוחרים את סוג הקמפיין

כעת, בחלון שייפתח, תוכלו לבחור את המטרה השיווקית שלכם, כפי שהבנו בחלקו הראשון של המדריך. בעמוד הזה ניתן לתת שם לקמפיין וליצור בדיקת A/B. זוהי שיטה שבה בוחנים שני קמפיינים דומים עם שינויים מסוימים כדי להבין איזה מהם הוא היעיל ביותר. אם לדוגמה אתם מתלבטים על התמונה שכדאי לבחור בה, או על “משפט המחץ” שישכנע את הקהל – זו הזדמנות מעולה לבדוק את זה בצורה אובייקטיבית.

 

רוצים להגדיל מכירות? קמפיין המרות הוא הבחירה הנכונה בשבילכם

 

השלב השלישי: מגדירים את הקהל

בשלב הזה תוכלו לבחור את הקהל שיצפה בפוסט על פי מגוון רחב של קריטריונים שניתחנו בפרק הקודם. ככל שחשוב להגדיר מי יראה את הפוסטים שלכם, חשוב לא פחות להגדיר מי לא יראה את הפוסטים שלכם. שימו לב שפייסבוק חרטה על דגלה את המלחמה באפליה ולכן ביטלה באחרונה את האפשרות להוציא מהקמפיינים שלכם מגזרים ולאומים שונים. עם זאת, תוכלו להוציא מהקמפיין אנשים עם תחומי עניין, מקצועות או “התנהגויות מסוימות”.

לדוגמה, אם אתן קוסמטיקאיות שמציעות שירות טיפול פנים, ניתן להוציא מהקמפיין קוסמטיקאיות אחרות שבוודאי לא יתעניינו בשירות.

באזור הזה תוכלו גם לבחור את מיקום המודעה (“Ad placement“). אם תבחרו “מיקומים אוטומטיים” (Automatic Placement) – המערכת תחליט איפה הכי נכון להציג את המודעה. כך תוכלו לבחור שהמודעה תוצג רק ב-Marketplace, זירת המסחר של פייסבוק, בסיפורים (Stories), בפיד של פייסבוק, באינסטגרם ועוד. כאן תוכלו גם לבחור האם להציג את המודעה לאנשים שגולשים רק מהסמארטפון או רק מהמחשב.

 

השלב הרביעי: מגדירים תקציב

באותו החלון של הגדרת הקהל תידרשו גם להחליט כמה כסף להשקיע בתקציב הקמפיין ואיך המערכת תשתמש בו. אופן השימוש בתקציב יוגדר באופן אוטומטי על פי מטרת הקמפיין שהגדרתם. כלומר, אם אתם רוצים יותר שיחות לבית העסק, כלומר המרות, התשלום יהיה גם הוא על פי המרות.

כעת יהיה עליכם להגדיר את גובה התקציב. תוכלו להגדיר תקציב יומי או תקציב כולל לכל תקופת הקמפיין. שימו לב שהתפוצה של הפוסט שלכם נקבעת בתבנית של “מכירה פומבית” – כלומר כששני מפרסמים מתחרים על אותו הקהל – מי שמוכן לשלם יותר – יקבל יותר חשיפה. בתור התחלה, רצוי להגדיר תקציב של עשרות שקלים ליום, לבחון את יעילות הקמפיין ולהגדיל את התקציב במידה והוא עובד מעולה, או לבצע שינויים במידה והוא לא עומד בציפיות.

 

הגדרת התקציב: כדאי להתחיל בקטן ולהגדיל ככל שמתקדמים

 

השלב החמישי: מייצרים את הפוסט שבמרכז הקמפיין

כעת יהיה עליכם לבחור את מבנה המודעה שלכם. בשלב הראשון יעמדו לרשותכם שתי אפשרויות – הראשונה היא קרוסלה, שבה תוכלו להציג כמה תמונות, כמו לדוגמה במקרה שאתם מוכרים כמה מוצרים. האפשרות השנייה היא תמונה או סרטון.

לאחר מכן תידרשו להעלות את התמונות או הסרטון שישמשו אתכם בקמפיין. תוכלו גם ליצור מצגת באמצעות המערכת, שתציג כמה תמונות מתחלפות. פייסבוק מציעה את השירות הפשוט אך השימושי הזה מתוך הבנה שמצגות כאלו מצליחות למשוך את עיני הצופים ביעילות.

 

תוכלו לבחור תמונה, להעלות סרטון או לייצר בעצמכם מצגת עם תמונות מתחלפות

 

לסיום, יהיה עליכם לנסח טקסט אפקטיבי למודעה. בניגוד לפרסומות בטלוויזיה או אפילו לקמפיינים בגוגל, מודעות יעילות בפייסבוק הן כאלו שמצליחות לדבר לקהל בשפה שלו, בלי למכור בכוח או להשתמש במסרים שיווקיים אגרסיביים. נסו לדמיין את האדם שהמוצר או השירות שלכם הכי יתאימו לו – ונסחו פניה ישירה, קלילה וכמה שפחות מאולצת.

בניסוח הפוסט תידרשו להוסיף גם כותרת, שלא תוצג במודעות בפיד בפייסבוק, אך כן בפורמטים אחרים כמו בשירות אוסף החדשות בטלפון הנייד. לאחר מכן בחרו איזה כפתור הנעה לפעולה הכי מתאים לקמפיין (יצירת קשר, שליחת הודעה, הצגת מידע נוסף ועוד). בדרך כלל, הכפתור יותאם באופן אוטומטי למטרה שהגדרתם בשלב הראשון.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר