רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום בפייסבוק: המדריך המלא למתחילים – חלק ראשון

רגע לפני שמסתערים על המטרה, בואו נלמד לתכנן קמפיין מוצלח

מאת: | זמן קריאה: 02:01 דק' | אפריל 2019 | מערכת B144 דיגיטל

האצבעות כבר מדגדגות מציפייה להעלות את הקמפיין הראשון שלכם? אז לפני הכול, בואו נוודא שאתם מכירים את החוקים ובאמת מבינים איך למצוא את הקהל הנכון ביותר לקמפיין:

כך תנצלו את הרשת החברתית כדי להגיע לקהל המדויק ביותר בשבילכם

 

לשחק את המשחק החברתי

הרבה לפני שהיא פלטפורמת פרסום, פייסבוק היא רשת חברתית. לכן, כשהגולשים נחשפים לפרסום במסגרתה, סביר שהם יבקרו גם בעמוד העסקי של החברה כדי להמשיך להתרשם, לשלוח לכם הודעה או אפילו לעקוב אחרי הפרסומים שלכם בעתיד. לכן, ניהול שוטף של העמוד העסקי חשוב לא פחות מהקמפיינים השיווקיים.

זה אומר שכדאי לוודא שהעמוד נראה מעולה – עם תמונת פרופיל ותמונת  רקע שמושכות את העין וכל הפרטים החשובים על העסק. מומלץ גם להעלות פוסטים באופן קבוע – עדיף בין שניים לשלושה בשבוע, ולהשיב לפניות בעמוד במהירות האפשרית. את הקמפיינים כדאי להתחיל רק כשהעמוד פעיל ומסודר.

 

רוצים עזרה מקצועית ביצירת קמפיין שיווקי בפייסבוק? קבלו הצעה מנצחת מהמומחים של B144>>

 

איך בוחרים מי יראה את הפוסטים שלכם?

היתרון הגדול של הפרסום בפייסבוק הוא היכולת להגיע לקהל ממוקד ואיכותי שהמסרים שלכם מתאימים לו כמו כפפה ליד. בחלק השני של המדריך נבין איך בדיוק עושים את זה בפועל, אך לפני כן, בואו נכיר את כל הדרכים שבהן פייסבוק מאפשרת לקבוע מי יצפה בקמפיין שלכם:

אתם כמובן יכולים לפלח את הקהל שלכם על פי נתונים בסיסיים כמו מגדר, גיל, מקום מגורים ושפה – אבל זו רק ההתחלה. הרשת החברתית מאפשרת גם לטרגט (להגדיר את הקהל) על פי מה שנקרא אצלה “התנהגות גולשים” (Behaviors). זה אומר שאם אתם מטורפים על להקת קווין, אוהדי ריאל מדריד או מכורים לשופינג ברשת – המערכת מזהה את זה ותדע להציע לכם תכנים שקשורים לתחומי העניין הייחודיים שלכם.

 

דיוק מקסימלי כבר אמרנו?

 

עוד אפשרות שכדאי להשתמש בה היא “אירועים משמעותיים” (Life Events). כך ניתן להגיע לאנשים שחוגגים יום נישואים, יום הולדת או אפילו כאלה שבדיוק עוברים דירה. בנוסף, אם יש לכם רשימה של מיילים או טלפונים של לקוחות קיימים, תוכלו להעלות אותה למערכת הפרסום ולפרסם לאנשים שמתנהגים כמוהם ברשת. פייסבוק קוראת לזה “קהלים דומים” (Lookalikes).

רוצים לדעת איך עושים את זה וללמוד עוד על פילוח קהלים בפייסבוק? בדיוק בשביל זה הכנו מדריך שמסביר את הנושא לעומקו.

 

איך בוחרים את סוג הפוסט הנכון?

מערכת הפרסום של פייסבוק, Business Manager מציעה סוגי פוסטים שונים למטרות שיווקיות שונות. הגדרת סוג הקמפיין תקבע איך ינוצל התקציב שלכם ואיך ייראה כפתור ה”הנעה לפעולה” בתחתית הפוסט. הנה כמה מסוגי הפוסטים הבולטים שחשוב להכיר:

המרות –

המרות הן הנעות לפעולה, כלומר, גולשים שביצעו פעולה שרציתם שיבצעו, כמו רכישה, הורדת אפליקציה, הרשמה לניוזלטר או התקשרות לבית העסק. זה יתאים לכם אם אתם רוצים למכור מוצר כלשהו או להשיג לקוחות חדשים.

יצירת לידים –

פייסבוק מאפשרת לבנות טופס להשארת פרטים ללקוחות שמתעניינים בפרסום שלכם ורוצים לקבל מידע נוסף. את הטופס ניתן לייצר יחסית בקלות וללא הבנה מעמיקה בדפי נחיתה. זה מתאים אם אתם רוצים לבנות רשימת תפוצה של אנשים שמתעניינים בשירות שלכם, או אם חשוב לכם לנהל את שיחת המכירה בטלפון לפני הרכישה.

הגברת המודעות למותג –

עשיתם מיתוג חדש לעסק ואתם רוצים “לשתול” אותו בזיכרון של כמה שיותר אנשים? בקמפיין מהסוג הזה, התקציב שלכם יופנה להצגת הפוסט לכמה שיותר אנשים ברשת החברתית. זה מצוין למי שמשיק מוצר חדש ורוצה ליצור באז, למותגים חדשים שרוצים “לעשות רעש” או כצעד התחלתי ל”חימום הקהל” לקראת קמפיין מכירתי גדול.

 

רוצים לשתול את המסר שלכם במוחם של כמה שיותר אנשים? קמפיין מיתוג יעשה את העבודה

 

מעורבות – זהו קמפיין שמעודד אנשים לסמן לייק, להגיב לפוסט או לשתף אותו. כאן המטרה היא פחות שיווקית, אלא יותר תדמיתית. זה מתאים לגורמים פוליטיים, לארגונים חברתיים, לעמותות ולכל מי שרוצה לייצר שיח ברשת סביב המטרה שלו.

הודעות – זהו קמפיין שנועד לעודד אנשים לפנות אליכם בהודעה פרטית בעמוד העסקי. לדוגמה, אם אתם מדריכי כושר או תזונאים, תוכלו להציע ייעוץ בחינם דרך הפייסבוק וכך “לדוג” אנשים שמביעים עניין ראשוני בשירות שלכם.

עכשיו כשהבנו את היסודות החשובים להצלחה בשיווק בפייסבוק, בואו נבין איך מתכננים את הקמפיין שייחקק בזיכרון ובאמת יפעיל את הגולשים. על כל זה נדבר בחלק השני של מדריך הפרסום בפייסבוק.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר