רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

צליל המתנה עסקי: איך לנסח את המסר?

כשממתינים, הקול המנחה הוא הכול

מאת: | זמן קריאה: 01:16 דק' | אוגוסט 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

צליל המתנה עסקי: איך לנסח את המסר?
צליל ההמתנה הוא בחלק מהמקרים גם נקודת המפגש הראשונה עם העסק שלכם

אנשים, ובייחוד ישראלים, לא אוהבים להמתין. אז איך מוודאים שההמתנה הזאת תעבור בשלום? מגדירים צליל המתנה מדויק שישרת את המטרות העסקיות שלכם:

למה צריך צליל המתנה עסקי?

במחקר מעניין שערכו בנושא נמצא כי לקוחות פוטנציאליים אשר מתקשרים לעסק ונדרשים להמתין עם צליל החיוג המוכר, או בשקט מוחלט, ככל הנראה ינתקו את השיחה תוך 40 שניות. מנגד, כשהמתקשרים מאזינים למוסיקה או לקול מרגיע במהלך השיחה, יש סבירות של 13 אחוזים בלבד שהם ינתקו. אולם, חשוב לא פחות להגדיר בצורה נכונה את הצליל העסקי שישמעו במהלך השיחה. כך תעשו מיתוג קולי לעסק כמו שצריך:

קודם בואו נבין מה לא לעשות

מכירים את זה שאתם ממתינים על הקו המון זמן ובכל כמה זמן אתם בטוחים שעונים לכם, אבל נוכחים לגלות אחרי כמה שברירי שנייה שמדובר בעוד הודעת התנצלות על ההמתנה הארוכה? למרות שברוב הסיטואציות הלא נעימות בחיים זה דווקא טוב להתנצל, להמתנה על הקו יש חוקים משלה. מחקרים מראים שההתנצלות הזאת מעצבנת את המתקשרים, שמבלבלים אותה עם מענה אנושי וכ-37 אחוזים מהאנשים שמאזינים לה מנתקים דווקא בגללה.

לכן, אם בעסק שלכם צפויה המתנה ארוכה למענה, עדיף לא להתנצל ובמקום זאת לנסח מסר שהגולשים ייהנו להאזין לו.

 

לא צריך להתנצל

מפסיקים להתנצל (צילום: shutterstock)

 

 

 

אל תפחדו לפרסם

מכירים את קבוצת “עובדות לא חשובות” בפייסבוק? סוד ההצלחה שלה טמון בעובדה שאנשים אוהבים לקבל מידע אקראי כשהוא מוגש בצורה כיפית, קלילה וקצרה. לכן, ניתן בהחלט לנצל את זמן ההמתנה על הקו כדי לעדכן את המאזינים בעובדות מעניינות על העסק שלכם, אנקדוטות, מוצרים שחייבים להכיר ומבצעים מיוחדים. חשוב לעשות זאת בדרך מעניינת,  ולא באמצעות שיווק אגרסיבי מדי.

במחקר שערכה חברת Maximarketing נמצא כי כ-20 אחוזים מהמתקשרים שהמתינו על הקו והאזינו להטבות מיוחדות, בסופו של דבר גם רכשו את המוצרים שפורסמו בהן.

 

ברומא התנהגו כרומאים

כבעלי עסקים, אתם בטח מכירים את קהל היעד שלכם יותר מכל אדם אחר. לכן, חשוב שתנסחו את המסרים כך שידברו באותה השפה כמוהם, כדי לייצר חיבור מיידי שיקרב בינם לבין המותג שלכם. אם, לדוגמה, אתם מציעים שירותים לגיל השלישי – נסו לדבר לאט וברור ושמרו על שפה גבוהה. מכוונים דווקא לקהל צעיר יותר? נסחו את המסר בצורה קצבית, מהירה וקלילה, תוך שילוב סלנג וקיצורי מילים.

 

מעוניינים בצליל המתנה מקורי לעסק שלכם? היעזרו במומחים של B144

 

אם יש לכם עסק שאמור דווקא לשדר יציבות וביטחון, כמו מוסד לימודים או קרן השקעות, חשוב לבסס את האמינות הזאת כבר במסר הזה, לפני שלב המענה האנושי. יש לכם ספא, מלון בוטיק או מכון יופי? ודאו שקול ההמתנה מעביר תחושה של חופש, אקסקלוסיביות, יוקרה ושלווה.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר