רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

קידום ממומן או אורגני? בואו נעזור לכם לבחור מה שמתאים לעסק שלכם

רוצים שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, ויזמין עוד ועוד גולשים להיכנס אליו ולהכיר את העסק? לפני שאתם מתחילים לשווק בגוגל, חשוב שתבינו מהו בעצם ההבדל בין קידום אורגני לממומן

מאת: | זמן קריאה: 01:57 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • עץ נופל ביער, זה משנה למישהו? הרי אם אין שם אף אחד כדי לשמוע, להרגיש או לחזות בדבר הזה, זה ממש כאילו שהוא לא קרה. ועכשיו לנמשל – גם אם העסק שלכם, המוצרים והשירות שאתם מעניקים נפלאים ממש, אתם זקוקים ללקוחות שידעו על כך – לקוחות חדשים שיוכלו לפנות אליכם.

    הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי קידום בגוגל, או במילים אחרות – כשמישהו מחפש את השירות שאתם מציעים, כדאי מאוד שהוא ימצא אתכם. יש שתי דרכים לגרום לזה לקרות: הדרך הממומנת, והדרך האורגנית, או ה"טבעית" (שתגלו כאן בהמשך שהיא לא ממש טבעית, אלא צריך להתאמץ בשבילה לא מעט).

     

    כשמחפשים את המוצר או השירות שלכם בגוגל – אתם צריכים להיות שם

     

    קידום אורגני, או בשמו המקצועי SEO

    כשאתם מחפשים משהו במנוע החיפוש של גוגל, אתם מקבלים שתי תוצאות, תוצאות ממומנות, ותוצאות אורגניות. בתוצאות האורגניות מתקבלים האתרים שהכי תואמים לחיפוש שלכם, בסדר יורד. כדי שהאתר שלכם ימוקם באופן גבוה ברשימה הזאת, עליכם לשפר את הקידום האורגני שלכם, על ידי SEO – Search Engine Optimization או בתרגום חופשי – אופטימיזציה או שיפור בכמות הכניסות לאתר מתוך מנוע החיפוש של גוגל.

     

    קידום ממומן – מודעות פרסום בגוגל

    הסוג השני של התוצאות שמתקבל במנוע החיפוש של גוגל הוא למעשה מודעות ממומנות, שמוצגות באופן נפרד מהתוצאות האורגניות ומעליהן כתוב שהן ממומנות. הכוונה היא למודעות שנמצאות למעלה, בצד או בתחתית העמוד. המודעות הללו מקושרות למילות חיפוש מסוימות, וכשמישהו מחפש את המילים הללו – הוא מקבל באופן אוטומטי את המודעה הרלוונטית. התשלום עבור קידום מודעות בגוגל הוא על פי מספר ההקלקות על המודעה.

     

    רוצים מודעת גוגל חכמה שתזמין לקוחות חדשים? תנו למומחים של B144 לקדם את העסק שלכם בגוגל!

     

    איך אפשר לשפר את הקידום האורגני של העסק?

    על מיקום האתר בתוצאות האורגניות אי אפשר לשלם לגוגל, אבל אפשר לנסות ולהשפיע על מיקום האתר בכל מיני אמצעים. חלק חשוב מהתהליך הוא שילוב מילות מפתח רלוונטיות בתוך האתר שלכם. כשהטקסטים והכותרות באתר יכללו את מילות החיפוש הפופולריות הקשורות באתר, הוא יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

     

    נשמע די פשוט, נכון?

    בלי לבאס, האמת היא שזה לא ממש כך. מילות המפתח הן רק חלק קטן ממה שמשפיע על המיקום של האתר בתוצאות החיפוש. חשוב להבין שהאלגוריתם של גוגל אינו שקוף – כלומר, השיטה שקובעת את דירוג האתרים במנוע החיפוש היא סבוכה ונסתרת והפרמטרים משתנים באופן תדיר. בכל זאת נוכל להצביע על כמה פרמטרים חשובים שיכולים לקדם את האתר שלכם בגוגל באופן אורגני.

     

    כשהתוכן באתר שלכם איכותי, ארוך מספיק ומתעדכן הרבה, הדירוג שלכם בגוגל עולה

     

    כמה פרמטרים לקידום אורגני של האתר שלכם:

     

    1. תוכן איכותי

    כשגוגל מזהה שיותר גולשים מבלים יותר זמן באתר שלכם, הוא מסיק שמדובר בתוכן איכותי. לכן, האיכות של הטקסט חשובה יותר מכמות המילים. לא משנה באיזה תחום העסק שלכם, חשוב להוסיף כתבות בלוג איכותיות ובעלות ערך מוסף.

    2. האורך קובע

    לא רק האיכות של התוכן, גם האורך של הטקסטים חשוב. העדיפו טקסטים ארוכים יותר (750 – 1,000 מילים ומעלה) על פני טקסטים קצרצרים.

    3. תתחדשו!

    כשגוגל מזהה שאתם מעדכנים את הטקסטים באתר ומוסיפים טקסטים חדשים או במילים אחרות שהאתר שלכם פעיל, חי ונושם, אתם זוכים למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

    4. יש לנו על מי להישען

    כשהאתר שלכם מקושר לאתרים גדולים שנכנסים אליהם הרבה גולשים מידי יום, זה מעלה את המיקום האורגני שלכם. אחת הדרכים הפשוטות לדאוג לכך, היא לפתוח כרטיס עסק ב-B144, שמיליוני גולשים נכנסים אליו מדי חודש.

     

    אורגני – אבל לא ממש טבעי

    קיימים פרמטרים נוספים כמו למשל מהירות טעינת האתר, רספונסיביות (כלומר, התאמה למובייל), הדומיין שלכם (כלומר, שם האתר כפי שהיא מופיעה בכתובת), חוויית  המשתמש ועוד. בכל אופן, המסקנה היא שגם הקידום האורגני בגוגל, וגם הקידום הממומן, דורשים השקעה של כסף וזמן מצד בעל העסק. לכן, עדיף להשקיע בשניהם – לדאוג למודעת גוגל אפקטיבית שמקושרת למילות החיפוש הנכונות, ולכך שהאתר שלכם יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל.