רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

שיווק בוואטסאפ – מה חשוב לדעת

אלו הדרכים לשווק באפליקציה הנמצאת במכשיר הנייד של רובנו וליצור קשר מיידי עם הקהל, כמעט ללא מאמץ

מאת: | זמן קריאה: 01:28 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

שיווק בוואטסאפ – מה חשוב לדעת
לא על ה-sms לבדו

Whatsapp הושקה ב-2009 כאלטרנטיבה חינמית להודעות sms. מאז תפסה תאוצה מטורפת וכיום כמעט ולא ניתן למצוא אדם שאינו משתמש באפליקציה. למעשה, הנתונים מראים כי לוואטסאפ יש כמיליארד וחצי (!) משתמשים ברחבי העולם. על אף שוואטסאפ מתעקשת להישאר פלטפורמה נקייה מפרסומות ולשמור על רמת פרטיות גבוהה, יש דרכים להשתמש בה גם עבור העסק

 

1. כפתור שיתוף בוואטספ

האתר שלכם כולל כפתור שיתוף לפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ועוד. אז למה לא להוסיף לו גם כפתור שיתוף בוואטסאפ? וודאו כי האתר שלכם מותאם למובייל, והוסיפו את הכפתור השימוש בעמוד הבית, בעמודי שירותים ומוצרים, בעמוד צור קשר ואפילו בפוסטים שאתם מעלים לאתר. לנוחיותכם, הנה סרטון המסביר כיצד להוסיף כפתור ״שתף בוואטסאפ״ לאתר wordpress.

 

2. שירות לקוחות בוואטסאפ

ההיגיון הפשוט של ימינו אומר: אם רב התקשורת שלנו עם חברים היא באמצעות וואטסאפ – כך צריך להתנהל גם עם נותני השירותים. הלא כך? ארגונים רבים בארץ ובעולם כבר השכילו להטמיע תוכנות המאפשרות לספק שירות לקוחות מלא דרך הוואטסאפ (כמו גם שאר ערוצים – סמס, מייל, פייסבוק, צ׳אט ועוד), באמצעות מערכת אחת המתחברת ל-CRM של הארגון. מדובר בלא פחות ממהפכה בחוויית שירות הלקוחות, המתבצע מכל מקום, בכל זמן ובדרך הטבעית ביותר ללקוח. הנגישות התפעולית גם כן מצוינת – לקוח יכול לשלוח חשבונית, לעשות שיתוף מיקום בהזמנת טכנאי, לצלם את הברקוד דרך הוואטסאפ ועוד. שירות לקוחות בוואטסאפ מאפשר לעסק, גדול או קטן, לאגור רשימת תפוצה ולהגיע אל לקוחותיו באופן מהיר ובלתי אמצעי. כאשר משתמשים מוסיפים את מספר העסק לרשימת אנשי הקשר שלהם, ניתן לשלוח להם עדכונים חשובים, מבצעים והנחות וכל מידע רלוונטי אחר.

 

3. קמפיין שיווקי

שיטה אקטיבית לביצוע קמפיין שיווקי בוואטסאפ, ואחת היצירתיות ביותר, אשר גורמת למשתמשים להצטרף מיוזמתם לקבוצת הוואטסאפ של המותג. כך למשל קמפיין המותג ״טבע נאות״ שנערך לפני מספר שנים, חיבר ערכים של המותג כגון נוחות, טבע, אהבת הארץ אל הזמר והדוגמן נדב קרני, ובסדרת סרטונים הוא יצא לטייל בישראל עם טבע נאות. הגולשים התבקשו לפתוח קבוצות וואטסאפ ולהזמין אליהן גם את נדב קרני, באמצעות מספר ייעודי אשר נפתח לצורך הקמפיין. מדי יום נשלחו לכל הקבוצות שנרשמו סרטון קצרצר המציג את נדב מטייל בנעלי טבע נאות ברחבי הארץ. הקבוצה הראשונה שניחשה היכן הוא מטייל וענתה את התשובה באמצעות הוואטסאפ – זיכתה את חבריה בסנדלי טבע נאות במתנה. .

 

4. הפצה בעזרת מובילי דעה

מותגים רבים נעזרים במובילי דעה לצורך שיווק מוצרים. זו אינה תופעה חדשה, אך עד כה היתה פופולארית בעיקר ברשתות כמו פייסבוק ואינסטגרם. כיום, מסתבר כי גם וואטסאפ היא פלטפורמה נהדרת לביצוע קמפיינים שיווקיים בעזרת מובילי דעה – סלבס או כוכבי רשת למיניהם (בעיקר בני נוער). לדוגמא, לפני מספר שנים יצאה אסם בקמפיים למותג ״מנה חמה״. החברה פנתה לבני נוער מובילי דעה והעבירה להם סרטונים אותם הפיצו בקבוצות הוואטסאפ שלהם. הצפי היה שהסרטונים ייחשפו לכ-50,000 איש דרך וואטסאפ בלבד.

וואטסאפ עדיין לא נתפסת כפלטפורמת שיווק רצינית, אולי בשל ההגבלות שלה והצורך ביצירתיות בלתי פוסקת. עם זאת, היא טומנת בחובה פלח שוק אדיר, לרב לא מנוצל, ומאפשרת שיווק אפקטיבי ואיכותי – דווקא בשל אופיה המהימן והחברתי.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר