איך לזהות את קהל היעד בקמפיין ממומן בגוגל?

מדוע חשוב לאפיין נכון את קהל היעד לפני שאתם מתחילים קמפיין בגוגל וברשתות החברתיות, וכיצד מטרגטים אותו? המדריך המלא

מאת: 
מאי 2020
זמן קריאה: 02:34 דק'

2020-05-17

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/google-ads-and-ppc/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%96%d7%94%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%a7%d7%94%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%91%d7%a7%d7%9e%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%9e%d7%95%d7%9e%d7%9f-%d7%91%d7%92%d7%95/

אחד הכללים החשובים והעיקריים בכל תוכנית שיווקית הוא אפיון והכרה של קהל היעד אליו מעוניינים להגיע. לכל קמפיין אפשר להגדיר מספר קהלי יעד בהתאם למוצר או לשירות שמציעים בפרסום, וככל שמשקיעים יותר זמן ומחשבה באפיון קהל היעד כך תוצאות הקמפיין יהיו טובות יותר עבורכם.

אפיון נכון של קמפיין בגוגל יכול לעשות שינוי חיובי במסע הפרסום שלך

אפיון נכון של קמפיין בגוגל יכול לעשות שינוי חיובי במסע הפרסום שלך

פילוח קהל יעד – חלק בלתי נפרד בכל פרסום ממומן בגוגל

כאשר מתכננים פרסום בגוגל אחד הפרמטרים החשובים שיש להתייחס אליהם במערכת גוגל אדס הוא פילוח קהל היעד (Target Audience Segmentation). פילוח קהל  היעד בעת קידום בגוגל מבטיח שמודעת הפרסום תוצג בפני גולשים רלוונטיים לעסק, כלומר מודעות הפרסום הממומן יוצגו רק בפני לקוחות פוטנציאליים.

מערכת הפרסום המתקדמת של גוגל, גוגל אדס, מציעה מגוון פרמטרים לפילוח קהל היעד, למשל מין, גיל, אזור גיאוגרפי, שפה, תחומי עניין ועוד. כך לדוגמה אפשר לקבוע במערכת הפרסום כי הקמפיין יוצג רק בפני גברים או לחלופין רק בפני נשים. ניתן להציג את המודעה רק בפני קהל יעד לפי טווח גילים מסוים, נניח 35-25, וניתן לבחור פרמטרים לפילוח קהל היעד כמו אזור מגורים, תחומי עניין, שפה ועוד.

חשוב להדגיש כי קידום בגוגל בשיטת PPC, כמו גם פרסום ממומן בפייסבוק, מאפשר לכם להגדיר את קהל היעד אליו ברצונכם להגיע. אפשרויות פילוח קהל היעד הן רבות ומגוונות, וחשוב לזכור כי גוגל מחזיק במידע רב ערך על הגולשים ומאפשר לכם להשתמש בנתונים אלו כדי לפרסם מוצרים ושירותים לקהל יעד מדויק מאוד. לכן, חשוב להקפיד על פילוח קהל היעד ולבחור נכון את המאפיינים שלו בהתאמה למטרת הקמפיין וסוג המוצר או השירות שמציעים.

מערכת הפרסום של גוגל מציעה לכם לבחור את סוג הקמפיין, ויש סוגים שונים של קמפיינים לכן האופטימיזציה והקריטריונים להגדרת קהל היעד משתנים בהתאם. ניתן לקבוע קמפיין לקבלת יותר קליקים, קמפיינים לשיפור יחס ההמרה, קמפיינים ברשת החיפוש של גוגל ושותפיה, קמפיינים ברשת המדיה של גוגל, ניתן לקבוע תקציב הפרסום ובכך לשלוט בקצב הפרסום, הפרסום בגוגל יכול להיות זול בהתאם לניהול התקציב והתחרות בשוק ועוד.

עקרונות לפילוח מדויק של קהל היעד

טרגוט (פילוח קהל יעד) נכון ומדויק בקמפיין בגוגל אפשר לכם לחלק את השוק לכמה קבוצות, כאשר בכל קבוצה יופיעו לקוחות פוטנציאליים עם מכנה משותף מסוים, למשל שפה, אזור מגורים, תחומי עניין, גיל, מגדר, מצב סוציו אקונומי, סוג הלקוח וכיוצא בזה.

העיקרון המרכזי העומד מאחורי פעולת הטרגוט הוא שקהל הלקוחות של כל עסק בנוי מכמה קבוצות, כל קבוצה נבדלת בפרמטרים מסוימים כמו צרכים, העדפות וכדומה. כדי להבין את עקרונות הטרגוט נניח ואתם מתכננים קמפיין פרסום ממומן בגוגל לחברת תקשורת המוכרת מכשירים סלולריים. בשלב בחירת קהל היעד במערכת הפרסום של גוגל עליכם להחליט למי לייעד את מודעות הפרסום, והחלוקה הנבונה תהיה לפי קבוצות של חיילים, סטודנטים, משפחה, עסקים וכך הלאה.

פילוח נכון של קהל היעד מאפשר לכם למזער הוצאות מיותרות, לנהל קמפיין פרסום בגוגל המביא לתוצאות הרצויות, לשפר את יחס ההמרה, לייצר לידים איכותיים יותר ולהגדיל מכירות.

ישנם 4 בסיסי פילוח קהל יעד עיקריים:

  • פילוח דמוגרפי – אחד הקריטריונים החשובים בפילוח קהל היעד, קבוצה זו כוללת מאפייני פילוח לפי גיל, מין, רמת הכנסה ועוד.
  • פילוח גיאוגרפי – בקבוצה זו ניתן לבחור בפני מי להציג את מודעת הפרסום בגוגל לפי פילוח גיאוגרפי המבוסס על מיקום (אזור, ארץ, יישוב וכו'), כולל אזורים לפי אופי מסוים כמו חום וקור.
  • פילוח פסיכוגרפי – קבוצה זו כוללת פילוח לפי תחומי עניין, דעות, אמונה, ערכים משותפים וכדומה.
  • פילוח על פי סוג הלקוח – בקבוצה זו ניתן לפלח את קהל היעד לפי סוג הלקוח, כלומר לקוח פרטי, עסקי, מוסדי או תעשייתי.
פילוח קהלים עוזר "לתפוס" בדיוק את הקהל הרלוונטי ביותר

פילוח קהלים עוזר "לתפוס" בדיוק את הקהל הרלוונטי ביותר

התאמה בין מאפייני קהל היעד למטרת הקמפיין

פרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל מאפשר לכם להציג את המודעה בפני קהל יעד רלוונטי. כדי למקד את הפרסום חשוב להבין היכן ומתי המועדות יוצגו, ובאופן כללי כדאי לכם להתייחס להגדרות הטרגוט הבאות:

  • טרגוט לפי מיקום גיאוגרפי – מערכת הפרסום של גוגל מציעה אפשרויות טרגוט מדויקות, בכפוף למגבלות הפרטיות שיש בכל אזור ו/או מדינה. באפשרותכם למקד את מודעות הפרסום בגוגל לארץ או למספר ארצות, לאזורים ולערים בתוך המדינה, ויש אפשרות לבחור מיקום לפי רדיוס מסוים מהעסק. כך תהליך קידום האתר יעיל הרבה יותר.
  • טרגוט לפי שפה – מיקוד לפי שפה במערכת הפרסום גוגל אדס מאפשר לכם להציג את המודעה רק בפני לקוחות פוטנציאליים לפי שפה מסוימת, למשל עברית, אנגלית, ערבית וכד'. האלגוריתם של גוגל מזהה את השפות שהמשתמש שולט בהן לפי החיפושים שלו ברשת החיפוש וברשת המדיה.
  • טרגוט לפי תחומי עניין – אפשר למקד את קהל היעד לפי תחומי עניין, למשל סגנון חיים, מקומות מעניינים, מוצרים מסוימים, מבצעים ועוד. כך אפשר להציג את מודעות הפרסום בגוגל רק ללקוחות המתאימים לצרכי העסק ומוצריו.
  • טרגוט לפי כוונת רכישה – אחת האפשרויות המעניינות ביותר לטרגוט קהל היעד בקמפיינים בגוגל, כך מציגים את המודעה רק בפני לקוחות פוטנציאליים המחפשים מוצר או שירות שהעסק מציע, בפני לקוחות שהחלו ברכישת המוצר אך לא השלימו את קנייתו, ובפני לקוחות שביקרו באתר שלכם, השתמשו באפליקציה שלכם, השאירו פרטים או צפו בסרטון שהעליתם.

לסיכום, גוגל אדס מאפשר לכם להגדיר את קהל היעד אליו אתם מעוניינים להגיע לפי פרמטרים רבים ומגוונים. טרגוט נכון ומדויק של קהל היעד מבטיח לכם לידים איכותיים, גידל במכירות, שיפור ברווחיות וקמפיינים אפקטיביים שתורמים להצלחת העסק שלכם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן