כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על שיווק העסק בפייסבוק

פרסום בפייסבוק הוא פופולרי, משתלם ואפקטיבי מאד. מה חשוב לדעת לפני שמתחילים? קבלו סקירה שתעשה לכם סדר בראש

מאת: 
ספטמבר 2019
זמן קריאה: 02:08 דק'

2019-09-25

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/%d7%9b%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%a8%d7%a6%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%93%d7%a2%d7%aa-%d7%95%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%a2%d7%96%d7%aa-%d7%9c%d7%a9%d7%90%d7%95%d7%9c-%d7%a2%d7%9c-%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7/

הפרסום בפייסבוק כבר מזמן הפך להיות נחלתם של רוב בעלי העסקים, ולא במקרה. קודם כל, מדובר ברשת חברתית נגישה ופופולרית מאד, בפרט בישראל. מעבר לזה, היא פשוטה לתפעול ומאפשרת לכולם להשתתף במשחק. פרסום ממומן בפייסבוק אינו יקר ולעומת זאת הוא נחשב למאוד אפקטיבי – הוא פונה לקהל מטרה ספציפי, ולכן הוא מועדף על בעלי עסקים רבים.

 

למי מתאים הפרסום בפייסבוק?

לכולם – כי היום, המצב בישראל שפייסבוק היא רשת חברתית מאד פופולרית לרוב הגילאים (אולי מלבד הצעירים ביותר – נוער בני 15 ומטה). לכן אפשר לראות היום בפייסבוק עסקים מכל התחומים – מפוליטיקאים, דרך מעצבי שיער, בתי קפה ומסעדות, רופאים ומנתחים, עורכי דין, נותני שירותים שונים, יועצים ועוד.

 

פרסום בפייסבוק מתאים לכולם, לא משנה מה העסק שלכם – הקהל שלכם כבר שם

 

איך לבחור במודעה המתאימה לעסק?

הפרסום בפייסבוק מתאים לכל עסק, זה נכון. אבל חשוב לבחור בסוג המודעה הנכונה ובקמפיין המדויק לעסק. אלו הן האפשרויות העומדות בפניכם באשר לסוג הפוסט שבו תבחרו לפרסם:

 

1. פוסטים עם תמונה

הפוסטים הכי נפוצים ופופולריים. מתאימים לכתיבת מידע בתחום שלכם, טיפים, פרסום סדנה או מוצר כלשהו, ועוד. מה כדאי לקחת בחשבון? ראשית, התאימו בין התמונה לטקסט. בנוסף, בחרו בתמונה איכותית בלבד – בין אם זו תמונה מסטוק תמונות (חינמי או בתשלום) או תמונה שאתם צילמתם בעצמכם. אפשר גם להוסיף את הלוגו שלכם על התמונה או כותרת קריאטיבית (תוכלו לעשות זאת בקלות עם Crello). אגב, רוב האנשים יסתכלו קודם כל על התמונה ויקראו את הטקסט שעליה (אם יש כותרת) ורק אחרי זה יקראו את הפוסט שכתבתם (ולפעמים לא יקראו בכלל).

 

2. מצגת

אם יש לכם סיפור לספר ("איך העסק התחיל" לדוגמה), אווירה שאתם רוצים להעביר לגולשים, סיכום אירוע ("קייטרינג בברית, אולם האירועים גני דן") או אפילו מספר טיפים בזה אחר זה – תוכלו ליצור מצגת של תמונות מתחלפות. הביצוע הוא מאוד פשוט, והתוצאה מעניינת ומרשימה.

 

רוצים לפרסם בפייסבוק אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? תנו למומחים של B144 לעשות את זה בשבילכם!

 

 

3. וידאו

תמיד אפשר לפרסם גם גיף קצר, או קטע וידאו – סרטון תדמית, צילום חוות דעת של לקוח מרוצה, הדרכה בווידאו של "עשו זאת בעצמכם" או כל דבר כזה. סרטונים נוטים להיות ויראליים. על מה כדאי להקפיד? על איכות הסרטון. בנוסף, כדאי מאד לצרף כתוביות, כי רוב האנשים צופים בסרטונים ללא סאונד.

 

סרטון טוב יהיה בעל פוטנציאל להיות ויראלי, והרבה ירצו לשתף אותו

 

4. קרוסלה

יש לכם מספר מוצרים שאתם רוצים לפרסם? קרוסלה היא אופציה נהדרת עבורכם. זה אולי נשמע כמו חוויה מסחררת, אבל בסך הכל מדובר בפוסט שבו יש תמונות בתחתית ואפשר לדפדף ביניהן. לחיצה על התמונות מובילה לאתר או לדף הנחיתה שלכם.

 

5. חוויה מיידית

פוסט שכולל מספר אלמנטים – תמונות מתחלפות בגלריה, כפתור מעודד פעולה, כותרת וטקסט. מוצגת בנייד בלבד.

 

6. סקר

אמנם סקרים אי אפשר לקדם, אבל הם יכולים להיות דרך טובה להשיג הרבה מעורבות. אם תחשבו על סקר מעניין או משעשע שקשור לתחום שלכם, אולי תצליחו להגיע לתפוצה רחבה באופן אורגני. ניתן להוסיף לכל אחת משתי האפשרויות בסקר תמונה מצחיקה או גיף.

 

מה זה בעצם קמפיין ואילו סוגי קמפיין קיימים?

את הפוסטים שלכם כדאי לקדם על מנת להגיע לקהל חדש, שאינו מכיר אתכם עדיין, לחשוף אותו לעסק שלכם, לעודד אותו לעקוב אחריכם ובבוא העת גם לבצע רכישה. פייסבוק מציעה סוגים שונים של קמפיינים, שנבדלים זה מזה במטרת הפרסום שלכם. אתאר כאן בקצרה את שלושת הסוגים הפופולריים ביותר:

 

לפני הכל – הציבו מטרה לפרסום שלכם, ואז התאימו את הקמפיין המתאים

 

1. קמפיין מעורבות

אם המטרה שלכם היא להשיג עוד לייקים, תגובות או שיתופים – זה הקמפיין המושלם עבורכם. ברוב הפעמים ישתמשו בקמפיין הזה בקידום מודעות בפייסבוק.

 

2. קמפיין טראפיק

אם המטרה שלכם היא לא בפוסט עצמו – אלא בלינק שמוצג בפוסט לאתר שלכם או לדף הנחיתה – השתמשו בקמפיין הזה כדי להשיג תנועה.

 

3. קמפיין לידים

איסוף לידים הוא שלב חשוב והכרחי בתולדות העסק. כדי לעשות זאת אפשר להשתמש בדף נחיתה חיצוני, או בטופס לידים פנימי של פייסבוק, שהיתרון שלו הוא שהגולשים לא צריכים לצאת מפייסבוק כדי למלא אותו, ובנוסף שדות מסוימים מתמלאים באופן אוטומטי.

 

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן