פייסבוק: מילון המונחים למשווק המתחיל

הנה כמה מושגי מפתח לקידום בפייסבוק שכדאי לכם להכיר

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:37 דק'
פייסבוק: מילון המונחים למשווק המתחיל
הסודות שמאחורי הלייק

2018-01-18

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a1%d7%91%d7%95%d7%a7-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%97%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a7-%d7%94%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c/

נכון להיום, למעלה מ-1.5 מיליארד אנשים משתמשים בפייסבוק. 65% מהמשתמשים מבקרים ברשת החברתית מדי יום. ככל הנראה, כולם נמצאים בפייסבוק – הלקוחות שלכם, המתחרים שלכם וגם – הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. שיווק בפייסבוק ב – 2018 הוא לא אופציה, אלא חלק הכרחי בתמהיל השיווקי של כל עסק, גם שלכם.

אם מונחים כמו "Timeline", "Fan Page", ״Notification" ו-״Insights״ נשמעים לכם כמו ג׳יבריש – הגעתם למקום הנכון. זה הזמן להבין את שפת הפייסבוק (או לפחות את הבסיס שלה) ולהתחיל לקדם את עצמכם ברשת החברתית הגדולה והחשובה בעולם

 

Fan Page – דף עסקי

עמוד פייסבוק עסקי המיועד לעסקים ואישים (חברות וארגונים, עסקים קטנים, אומנים, פוליטיקאים, מפורסמים וכדומה), אשר מכיל מגוון אפשרויות ופיצ׳רים שיווקיים באמצעותם יכולים עסקים למתג עצמם: להעביר מסרים, להגיע לקהל רלוונטי, ליצור חשיפה, לתקשר עם האוהדים וליצור קמפיינים פרסומיים בתשלום.

 

Timeline – טיימליין

מה שבעבר כונה ה״wall״ המפורסם, ומהווה למעשה את זירת ההתרחשויות של כל מה שחולק הגולש עם שאר חברי הפייסבוק שלו. ה-wall הוחלף בטיימליין, אשר מחלק את כל המידע לזמנים של עבר והווה. הטיימליין מנגיש את המידע בקלות (לפי שנים), ומאפשר הצצה לחיי המשתמש/העסק מרגע שהתחבר לרשת הפייסבוק ועד הפוסט האחרון אותו חלק ברשת החברתית.

 

הכל מתחיל בטיימליין

הכל מתחיל בטיימליין (צילום: shutterstock)

 

Notifications – התראות

התראה המופיעה בעת כל פעולה המתבצעת בדף: לייק חדש, תגובה לפוסט, שיתוף או קבלת הודעה פרטית הנשלחה אליכם. כך למעשה ניתן לעקוב אחר פעילות הגולשים הקשורה אליכם ולהגיב בהתאם.

 

Schedule – לוח זמנים

פייסבוק מאפשר לכם לתזמן פוסטים ולבחור מתי הם יפורסמו בדף. כך למעשה ניתן לערוך גאנט חודשי בהתאם לתוכנית השיווקית, לכלול בו טקסטים, תמונות, סרטונים, לינקים וכו׳ – ולתזמן את תאריך ושעת הפרסום של כל פוסט עתידי (פוסטים מתוזמנים ניתנים לעריכה). אפשרות זו מייעלת את ניהול התוכן בעמוד הפייסבוק.

 

Engagements – מעורבות גולשים

מדד כמותי המשקף את רמת מעורבותם של הגולשים בדף שלכם. ניתן לראות את כמות הלייקים, התגובות והשיתופים שבוצעו על ידי גולשים, את מדד החשיפה לתמונות וכמות הלחיצות על קישורים. ככל שתגיבו לגולשים שלכם מהר יותר (ובצורה חיובית כמובן) – כך תגדילו את האינטראקציה האישית ביניכם ותניעו אותם לפנות אליכם דרך העמוד העסקי.

רוצים לקדם את עצמכם בפייסבוק? התייעצו עם מומחי הדיגיטל של B144

Insights – תובנות

האפשרות לראות בתצוגת דף גרפית, יחידה ומרוכזת, את כל המידע הרלוונטי הנוגע לפעילות שבוצעה בדף העסקי. למשל: כמות לייקים, רמת החשיפה של הפוסטים (הן האורגניים והן הממומנים), סטטיסטיקות ומגמות שונות ועוד. המידע ב-Insights קיים לתקופת זמן מוגדרת ומשתנה כל הזמן בהתאם לשינויים בדף שלכם.

 

אז מה למדתם מהקמפיין?

אז מה למדתם מהקמפיין? (צילום: Pe3k, shutterstock)

 

Facebook Ads

בשונה מכל עולמות הפרסום בגוגל מערכת הפרסום של פייסבוק המאפשרת לערוך קמפיינים ממומנים ולקדם שירותים, מוצרים, פוסטים ועמודים עסקיים. נחשבת למערכת אפקטיבית מאוד בשל יכולות הפילוח הגבוהות שלה, אשר עוזרות להגיע לקהל יעד פוטנציאלי איכותי וכלי המדידה האפקטיבים המובילים למהלכי שיווק מדויקים יותר.

 

שיווק בפייסבוק הוא לא עניין מורכב מדי, אך כדי לעשותו באופן יעיל, יש דברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך – כמו מה הם הכלים שפייסבוק מציע. כמובן שלא ניתן לכלול את הכל בפוסט אחד, אבל המונחים הבסיסיים הללו יעזרו לכם בצעדים הראשונים שלכם בשיווק ברשת החברתית הפופולארית והגדולה ביותר בעולם.

 

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן