רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

100 ביחסי אנוש: אסטרטגיית ניהול לידים על קצה המזלג

גם קמפיין מדהים עלול ליפול בגלל תקשורת לקויה עם לקוחות פוטנציאליים. כך תעשו זאת נכון

מאת: | זמן קריאה: 01:42 דק' | דצמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • סיפר לי פעם מנהל קמפיינים על לקוח שלו, בעל עסק – שהתלונן שהוא לא מצליח להתרומם. מנהל הקמפיינים באמת התאמץ, יצר קמפיין מקורי שפוגע בול בנקודה. קמפיין ועוד קמפיין, העסק צובר תשומת לב, הלידים החמים מצטברים, הלקוחות מתעניינים – אבל שום עסקה אינה נסגרת.

    עד שיום אחד, ביקש אותו מנהל קמפיינים חביב להיות על הקו בזמן שיחה ללקוח, כדי לנסות ולהבין מה הבעיה. ואז נפל האסימון – החוליה החלשה היתה הלקוח עצמו.

    בעל העסק היה אדם מוכשר באמת, אבל לגמרי לא חביב. טיפוס שקשה לתקשר איתו, בעל טון תקיף מדי, מוותר מהר ואפילו מתרגז כשהלקוח שואל שאלות. בזה אחר זה, ליד אחר ליד, כל הלקוחות המתעניינים פשוט ברחו כל עוד נפשם בם.

    מה אפשר ללמוד מהסיפור? את התקשורת עם הלקוחות חייבים ללמוד לנהל בצורה נכונה. מדובר בתנאי הכרחי להצלחת העסק.

     

    גם אם יש לכם קמפיין שהוא מגנט של לקוחות, חשוב שתדעו איך לנהל את התקשורת איתם

     

    מהו ליד ומה ההבדל בין ליד חם לליד קר

    נתחיל מהבסיס: ליד הוא אדם, לקוח פוטנציאלי, שמשאיר כתובת מייל וטלפון – באתר או בדף הנחיתה שלכם, כדי שתיצרו איתו קשר.

    באופן כללי אפשר להצביע על  שני סוגי לידים. ליד קר הוא לקוח שאינו מעוניין במה שאתם מוכרים מלכתחילה. ייתכן שמעולם לא שמע על העסק שלכם או על המוצר שלכם. דוגמה לכך היא כשמתקשרים אליכם פתאום בהפסקת הצהריים ומציעים לכם לעשות ביטוח פרטי כלשהו; סביר להניח שהשיחה בעיקר תרגיז אתכם ותפריע לכם. עם זאת, ייתכן שחלק מהלידים הקרים יביעו עניין בהסברים ובתועלות שתתנו להם – ויהפכו ללידים חמים.

    מהו  ליד חם? זהו ליד מהסוג הרצוי לכם – אדם שיש לו עניין במוצר או בשירות שלכם, סביר להניח שיש לו גם תקציב לכך ושהוא מוכן לקנות. הוא רק צריך עוד מידע וקצת מאמצי שכנוע – וזהו – סוגרים עסקה.

     

    ים של לידים חמים מחכים לעסק שלכם מדי חודש! פרסמו עכשיו את העסק ב-B144

     

    הזמן אוזל! יש לכם רק 5 דקות

    עכשיו כשהבהרנו מהו ליד, בתוך כמה זמן עליכם לחזור למישהו שהשאיר פרטים באתר או בדף הנחיתה שלכם? קראתם נכון בכותרת: 5 דקות.. זה אולי נשמע מטורף או בלתי אפשרי, אבל זו הדרך היחידה שבה תוודאו שאתם פונים ללקוח ברגע הנכון, כשהוא פנוי ומעוניין לקנות. מחקרים מראים באופן גורף שרוב הלקוחות רוכשים ממי שחזר אליהם ראשון.

     

    בטלפון או במייל, מה עדיף?

    באופן כללי, אם אתם רוצים לקבל תגובה מיידית מהליד שלכם, כדאי שתתקשרו. אם מדובר במישהו שהשאיר פרטים עם שאלה כללית, אתם יכולים לחזור ללקוח במייל. אבל אם הכוונה שלכם היא למכור – תמיד עדיף להתקשר.

     

    אם אתם רוצים למכור – תמיד עדיף להתקשר

     

    מה קורה אם אין תשובה גם במייל וגם בטלפון? אל תתייאשו. חכו  יומיים ונסו שוב. עדיין לא עונים? חכו יומיים נוספים ואז שלחו הודעה שניסיתם להתקשר ולא היתה תשובה. אפשר גם לצרף חומר רלוונטי ולהבהיר שאתם פנויים וזמינים לשיחה.

     

    הלקוח מתלבט? שמרו על קשר והמשיכו לעקוב

    הדרך הטובה ביותר לעשות פולו-אפ (כלומר, מעקב) היא להצהיר על השלב הבא ולתאם אותו עם הלקוח: "האם זה בסדר שאתקשר ביום ראשון ותודיע לי מה החלטת?" אל תתנו ללקוח להתחמק באמירה כמו "שלח לי את החומר ואני כבר אחזור אליך בעצמי כשארצה". התקשורת חייבת להמשיך! בפעם הבאה שאתם מדברים עם הלקוח, נסו לספק מידע חדש ורלוונטי ללבטים שהעלה – אל תחזרו על כל מה שאמרתם בשיחת המכירה הראשונה.