רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

3 כלים חינמיים לניהול קמפיינים בגוגל

מחפשים כלים חינמיים שיאפשרו לכם לנהל קמפיינים מנצחים בגוגל, והאם הם יסייעו לכם לפרסם מודעות שיביאו תוצאות? המדריך המלא

מאת: | זמן קריאה: 02:25 דק' | מאי 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • פרסום בגוגל מתאים לרוב העסקים, גם לעסקים הקטנים ובעלי תקציב שיווקי נמוך יחסית. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל וברחבי העולם, גוגל מציע מערכת פרסום מתקדמת הכוללת כלים רבים ומגוון אפשרויות. כדי לפרסם בהצלחה בגוגל חשוב ללמוד על מערכת גוגל אדס, ומעבר לקמפיינים כדאי להשקיע גם בפעולות כמו קידום אורגני בגוגל כדי להציב את האתר במיקום גבוה ככל הניתן בדף הראשון של תוצאות החיפוש.

    כלים לפרסום חייבים להכיל גם את זירת המובייל אשר תופסת תאוצה

    כלים לפרסום חייבים להכיל גם את זירת המובייל אשר תופסת תאוצה

     

    אז למה דווקא פרסום בגוגל?

    פרסום בגוגל נחשב לאחד מאפיקי השיווק הדיגיטלי היעילים ביותר, באמצעות ניהול קמפיינים במנוע החיפוש הפופולרי אפשר להגיע לקהל יעד גדול שמאפייניו ידועים מראש, ליהנות ממיקום מרכזי של המודעות, לפרסם ברשת המדיה וברשת השותפים של גוגל ולייצר לידים איכותיים. הפרסום בגוגל מבוסס על תשלום פר קליק (PPC – Pay Per Click), כלומר כל עוד הגולש לא הקליק על המודעה או יצר קשר טלפוני עם העסק, לא משלמים עבור הפרסום.

    מערכת הפרסום של גוגל מציעה מגוון כלים ושפע אפשרויות, אך כדי לייעל ולשפר את הקמפיינים מומלץ להשתמש בכלים לניהול קמפיינים, בדיוק כמו אנשי המקצוע. כאשר מנהלים קמפיינים לבד בגוגל אדס אין צורך להשקיע הרבה כסף בכלים מתקדמים מחברות אחרות, אפשר לבחור כלים חינמיים לניהול הקמפיין בגוגל וליהנות מפרסום אפקטיבי שמביא לתוצאות הרצויות.

    כדי לסייע לכם לשפר את הקמפיינים והתוצאות של פרסום ממומן בגוגל שאתם מתכננים לעשות אנו מציגים בפניכם 3 כלים חינמיים לניהול יעיל של הקמפיין בגוגל. כאמור, מומלץ לעשות פרסום ממומן בגוגל כדי לשפר מכירות, לייצר לידים איכותיים, להגדיל את החשיפה למוצר או לשירות מסוים, לחזק את תדמית העסק וליצור נכס דיגיטלי משמעותי.

    גוגל טרנדס (Google Trends)

    גוגל טרנדס הוא שירות אינטרנטי בחינם מבית גוגל. הכלי מאפשר להציג נתונים אודות מגמת החיפוש של מחרוזת תווים מסוימת בגוגל. גוגל טרנדס מאפשר לכם לבחון ויזואלית את מגמת החיפוש של ביטוי מסוים לפי פרמטרים ומדדים שונים כמו אזור (ישנה אפשרות להתמקד באזורים מסוימים לפי אזור גיאוגרפי, מדינה, עיר וכדומה), סוג החיפושים במנוע החיפוש של גוגל, טווח זמן מוגדר ועוד.

    באמצעות גוגל טרנדס אפשר לחקור את הפופולריות של מונחים שונים בקרב הגולשים בארץ וברחבי העולם בתקופות שונות. זהו כלי שימושי ופופולרי בקרב מקדמי אתרים וחברות פרסום ושיווק בדיגיטל. גוגל טרנדס הוא כלי חינמי וידידותי למשתמש המתאים למשימות שונות ב-SEO, הכלי מפיק תוצאות טובות ומדויקות כאשר משתמשים בו נכון, וכדאי להיעזר בגוגל טרנדס במקרים הבאים:

    • מחקר מילות מפתח
    • ניתוח מגמות בחיפושים בגוגל לפי תקופה מסוימת
    • ניתוח מגמות בערוץ היוטיוב
    • מחקר מתחרים

     

    לאחר ניתוח המגמות באמצעות גוגל טרנדס ניתן להחליט על אסטרטגיה שיווקית טובה וממוקדת יותר, לרענן את התוכן באתר בהתאם לחיפושים הבולטים, להבין באילו אזורים יש ביקוש גבוה למוצרים או לשירותים שהמפרסם מציע, למשל תיקון גגות רעפים באזור הצפון לעומת הביקוש לגגנים באזור הדרום או המרכז בתקופה מסוימת כמו חודשיים לפני תחילת החורף.

    גוגל טראנדס, כלי המראה את מדד הפופולריות עבור מונחים שונים

    גוגל טראנדס, כלי המראה את מדד הפופולריות עבור מונחים שונים

     

    סימילאר ווב

    סימילאר ווב (Similar Web) הוא כלי לניתוח מתחרים ברשת האינטרנט, הכלי פותח על ידי סטארט-אפ ישראלי וחלק מהתכונות והאפשרויות שלו הם ללא עלות. זהו כלי מתקדם לניתוח תנועת הגולשים לאתרים שונים, יש להקליד בשורת החיפוש את כתובת האתר כדי לקבל פרטים כלליים עליו כמו שנת הקמה, דירוג ארצי ועולמי, מספר עובדים ועוד. באמצעות הכלי אפשר להשוות את האתר עבורו מבצעים קידום בגוגל או לאתר שרוצים לפרסם, ולהשוות אותו לאתרים של המתחרים. כך למעשה אנשי ה-SEO יכולים לנתח את הקמפיינים ופעולות הקידום והשיווק של המתחרים ולגבש אסטרטגיה שיווקית מנצחת ואיכותית יותר.

    בעזרת סימילאר ווב אפשר לנתח את מאפייני הגולשים המבקרים באתר אותו מפרסמים או מקדמים, לנתח קישורים חיצוניים, לנתח את ביטויי המפתח שהמתחרים משתמשים בהם והביאו להם לתנעה טובה, לראות מאיזה רשתות חברתיות הגולשים הגיעו לאתר ולאפיין טוב יותר את קהלי היעד לקמפיינים שלכם.

    פ'ייג ספייד (PageSpeed) כלי לבדיקת מהירות האתר

    מהירות טעינת האתר מהווה גורם משמעותי בדירוג האתר שלכם בגוגל. אתר הנטען באטיות מביא לנטישה גדולה של גולשים מאחר ואלה חסרי סבלנות ויעדיפו לגלוש באתר מהיר יותר. לכן, כדי לוודא כי האתר העסקי או דף הנחיתה שהכנתם לקראת הקמפיין עולה מהר מומלץ להיעזר בכלים לבדיקת מהירות אתרים.

    כלי למהירות האתר מראה עד כמה האתר מהיר

    כלי למהירות האתר מראה עד כמה האתר מהיר

     

    אחר הכלים החינמיים הוא גוגל פייג' ספיד, זהו כלי חינמי מבית היוצר של חברת גוגל, הכלי מנתח את דף האינטרנט ומציע דרכים לשיפור מהירות טעינת הדף. הכלי החינמי מבית גוגל מתאים לבדיקות גם מהנייד, כך תוכלו לוודא כי האתר שלכם נטען במהירות גם במובייל וחשוב לזכור כי קיים עדכון מובייל פירסט המשפיע באופן משמעותי על דירוג אורגני של האתר שלכם.

    כלי בדיקת מהירות האתר מבית היוצר של גוגל קל להבנה וידידותי למשתמש, יחד עם זאת הבדיקה מבוצעת בארה"ב לכן אם האתר שלכם מאוחסן בחוות שרתים הממוקמת בישראל כדאי לבדוק את מהירות האתר בכלים מקומיים נוספים, למשל באתרים של חברות התקשורת המקומיות.

  • דילוג לתוכן