רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

3 דרכים מושלמות ליצירת ויראליות

תוכן ויראלי, תתחילו לחשוב יצירתי

מאת: | זמן קריאה: 03:14 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • מי לא רוצה פרסום ויראלי לעסק שלו? כולם! אבל איך משיגים פרסום ויראלי? לא פשוט אבל אפשרי. נתחיל בלהבין מה זה בכלל פרסום ויראלי. המושג מגיע מהמילה וירוס, וכמו שווירוס נוטה להתפשט בקרב ההמון ולהדביק אותו במהירות, כך גם כל עסק רוצה להפיץ את עצם קיומו, את המבצעים שלו, התוכן שלו, המסר שלו או מה שזה לא יהיה, בקרב הגולשים, הלקוחות הפוטנציאליים שלו וכלל הציבור כדי להגיע לתודעת הקהל, להגביר חשיפה ומכירות בסופו של דבר.

     

    תוכן ויראלי מושך גולשים

    תוכן ויראלי מושך אנשים למותג

     

    רוצים ליהנות מחבילת דיגיטל מתקדמת עם פרסום ממומן בפייסבוק?  השאירו פרטים עכשיו >>

     

    ויראלי בעולם וירטואלי

    אחד היתרונות עליהם מבוסס פרסום בגוגל וכן פרסום בפייסבוק זו האפשרות להפוך ויראליים. בפייסבוק אפשר להביא את זה לביטוי רב יותר, בגוגל זה פחות רלוונטי אך בא לידי ביטוי בעקיפין כאשר אנו באים לחפש משהו ונפתחים לנו מתחת לסרגל החיפוש כמה ביטויים, בדרך כלל אלו האירועים, האנשים או המותגים החמים באותו הרגע, אלו שעלו לכותרות מסיבות כאלה ואחרות, נחשבים טרנדיים בתודעת ההמון באותו יום והם הסיפורים שנמצאים נכון לעכשיו בקדמת הבמה הווירטואלית באינטרנט, כך בכל מדינה וגם באופן גלובלי באתרים מובילים בעולם.

    איך להיות ויראלי בפייסבוק?

    קידום בפייסבוק לעומת זאת מאפשר להגיע לוויראליות משמעותית יותר מביטוי המופיע קרוב לסרגל החיפוש. בפייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות, אפשר לבצע מהלכים דיגיטליים שייהפכו ויראליים או להעלות אפילו פוסט אחד קטן שיהפוך כזה.

    מה סוד הקסם של הוויראליות בדיגיטל? איך זה שדווקא שפוסט אחד מסוים זוכה להכרה וחשיפה לעומת מאות אחרים שלא זוכים לאותה במה?

    התשובות די ברורות וידועות לכל… אם זה פוסט בעל ערך חדשותי גבוה, המערב דמויות מפתח בתודעה הציבורית, החל מפוליטיקאים דרך אנשי תרבות ואמנות ועד אזרחים פשוטים המעורבים בתקריות בקנה מידה ארצי, סיכוי גבוה שזה יהפוך לוויראלי.
    אם זה שערורייתי, קיצוני, חדשני, קולני, בוטה, מפתיע או כל מילת תואר סנסציונית אחרת – יש לזה סיכוי להיות ויראלי.

    אם זה צהוב, רכילותי, יוצר סקנדל, מחלוקת או כל דבר דומה – יש לזה סיכוי להיות ויראלי.

    אבל אנו לא מדברים כרגע על ויראלי מהסוג הזה ורוצים להבין איך אפשר להיות וריאלי במעגל אחר, לא במעגל המפורסמים אלא במעגל המפרסמים. איך אפשר ליצור באז למותג כלשהוא, להעלות פוסט או מודעה ממומנת שיפרצו את תקרת הזכוכית של אוהדים הדף ולהגיע איתו גם לחברים של האוהדים, החברים של החברים ולכלל הקהל הרלוונטי לעסק שלנו.

    איך נצליח לגרום לגולשים לשתף את הפוסט שלנו בכזאת להיטות שתוך כמה שעות הוא כבר יגיע לרשות הכלל, יזכה לחשיפה בעמודים ובפורטלים מובילים ויתפשט כמו אש בשדה קוצים, כל זאת בלי להשקיע כסף במימון הפוסט. מלאכה קשה ללא ספק אך ננסה בכל זאת לתת לכם 3 טיפים איך להשיג ויראליות לפוסט שלכם בפייסבוק וברשתות החברתיות.

     

    רוצים ליהנות מחבילת דיגיטל הכוללת פרסום ממומן בפייסבוק? השאירו פרטים עכשיו >>

     

    3 טיפים ליצירת פוסטים ויראליים

    הסברנו איך אפשר להיות ויראליים בקנה מידה ארצי וחדשותי. אבל אפשר לנסות ליישם את אותם חוקים גם בעולם המכירות ולהצליח גם שם להיות וויראליים. איך?
    1. כמות – אל תצפו להעלות פוסט אחד בשבוע ושהוא יהיה ויראלי על המקום. ככל שתנסו ותתנסו יותר בפלטפורמות השונות, תעלו פוסטים ותכנים שונים ותרכשו יותר ניסיון, כך תלמדו מה עובד ומה לא. הבינו מהנתונים סטטיסטיים של הצפייה, החשיפה והשיתוף של הפוסטים מה עובד ומה לא. הדרך לתהילה לא קורית בין רגע בדרך כלל אלא אם כן יש לכם באמת סיפור שלא נשמע כמוהו או מוצר שלא נראה כמוהו בעולם עד עכשיו. רוצים להיות ויראליים? תחשבו ויראלי. תפגיזו תכנים עד שתבינו מה עובד הכי טוב ואת הרעיון הזה תטפחו.

    2. איכות – חומר גלם איכותי. אתם חייבים שיהיה לכם משהו מיוחד ביחד. כמו בוויראלי ארצי, ויראלי עסקי מבוסס על חומר גלם שהוא לא פחות מזהב. בחדשות זה בדרך כלל סיפור טוב, או ייחודי, אבל אם אתם בסך הכול עסק, קשה יותר לשכנע את הקהל במיוחדות שלכם אבל עדיין, יש לכם סיפור טוב? סיפורים טובים תמיד מוכרים. כשיש לכם סיפור טוב, קל יותר להגיש אותו לקהל. אין לכם סיפור טוב? ייצרו אחד. צרו בעצמכם קריאייטיב עוצמתי לקמפיין הפרסום שלכם. קשה למצוא רעיונות טובים אבל כשכבר מוצאים רעיון טוב אפשר למנף אותו בקלות והסיכוי שהוא יהפוך וויראלי עולה בצורה משמעותית. שוב: שונה, ייחודי, מפתיע, בלתי ייאמן – קשה להדהים את הקהל בעולם העסקי אבל זה הכיוון.

     

    תוכן ויראלי

    המשיכו ליצור תוכן ונסו להיות יצירתיים ומקורים

     

    "אויש, איזה פוסט מרגש…"

    כיוון אחר שיש יותר סיכוי שתצליחו בו הוא להעלות פוסט מרגש. אל תחשבו ישר לעשות משהו פרובוקטיבי או חריג אלא נסו למצוא משהו שנוגע ללב. אנחנו פועלים כמעט תמיד לפי הרגש ואוהבים לשתף לא רק סיפורי זוועה ותמונות עירום אלא גם דברים שנגעו בנו ואנחנו פשוט חייבים לשתף עם הקרובים לנו. הם מצדם ימשיכו לשתף את זה במעגלים הקרובים שלהם וכך אבן שנזרקה לאגם תיצור אדוות וגלים שייהדהו בכל רחבי הרשת מהר מאוד.

    3. שיתופיות – עזרה מחברים. זה המקום להושיב את כל מי שאתם מכירים על המקלדת ולהראות להם בדיוק איפה נמצא כפתור הלייק והשר. השתמשו בכל ערוץ שיש ברשותכם כדי להפיץ את הבשורה. אבל אל תעשו את זה בצורה אקראית אלא תבנו מהלך מקדים ותדאגו לסנכרן בין כל ערוצי המדיה לרגע המסוים בו תעלו עם הפוסט שלכם. עשו עבודת שטח לגלות מתי הכי טוב להעלות את הפוסט. עשו עבודת מחקר על התחום בו אתם עומדים לייצר תוכן, גלו דוגמאות דומות, מה הן עשו ואיפה הן פרסמו. קראו קייס סטאדיז על דברים שהפכו ויראליים, למה, כמה ואיפה זה קרה.

    לקטגוריית 'עזרה מחברים' נוסיף בכל זאת קצת כסף…

    כן, אתם יכולים להעלות פוסט ממומן ולתת לו דחיפה בהתחלה כדי שיגיע לכמה שיותר אוזניים ועיניים, גם אם זה בכסף. אם הפוסט יהיה מספיק טוב הוא יתפוס ואז תוכלו להפסיק את הקידום וליהנות מהחשיפה האורגנית שהוא ימשיך להביא. רוצים עוד עזרה? קחו עזרה מחברים וירטואליים: צרו לעצמכם נכסים דיגיטליים, יוזרים נוספים, הצטרפו לקבוצות פייסבוק, לפורומים ולבלוגים ותהיו מוכנים לשתף שם בבת אחת את הפוסט שלכם.

    נסכם ונאמר, איך וירוס עובד? הוא עובר מאחד לשני על ידי מגע, תקשורת, אם אתם רוצים ליחצן את עצמכם ואת העסק שלכם, להעביר מסר, לצאת במבצע מדהים או כל רעיון אחר שבא לכם לקדם לכמה שיותר אנשים, אתם צריכים להיות ליד כמה שיותר אנשים, גם פיזית (למרות שקשה להתחכך במיליון גולשים… יותר קל להגיע אליהם און ליין…) אז איך תעשו את זה? כאמור:
    1. צרו תוכן מדהים – מרגש, נדיר, חד פעמי, כזה שאסור לפספס וחובה לראות.
    2. תפגיזו אותו בכל אפיקי המדיה הקיימים – ברשתות החברתיות, ביוטיוב, תעלו כתבה באתרי תוכן מובילים וכד'.
    3. ממנו אותו קצת בכסף בהתחלה.
    4. שתפו, שתפו, שתפו

     

    פנו אלינו לקבלת הצעה לקמפיין פייסבוק מנצח! >>