רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

4 דברים שאסור לכתוב ללקוחות בצ’אט ו-4 דברים שדווקא כדאי

צ'ט הוא אמנם דרך תקשורת חדשנית ודינמית – אבל גם לו יש חוקים ברורים

מאת: | זמן קריאה: 01:51 דק' | מאי 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

בעידן הדיגיטל, שירות לקוחות ושיחות מכירה משתנים גם הם וכיום מתפרנסים גם מצ’אטים ברשת. בואו נבין איך עושים את זה כמו שצריך כדי לנצל את המערכת הזו בצורה המיטבית.

איך בכלל מנהלים צ’ט עם לקוחות ברשת?

התכתבות עם לקוחות פוטנציאליים בצ’אט מאפשרת לכם לנהל את התקשורת איתם מכל מקום ובכל זמן כדי להבטיח שלא תפספסו אף פנייה.
כיום ישנן לא מעט מערכות חדשניות שמאפשרות לנהל שיח עם הלקוחות שלכם אונליין.
דוגמה בולטת אחת היא צ’אט B144 לעסקים. השירות מאפשר לאלפי הלקוחות הפוטנציאלים שגולשים במדריך העסקים של B144 לשלוח לכם הודעה בקלות ולכם להשיב ישירות מהאפליקציה כדי לענות על שאלות,
להסיר התנגדויות ולהגדיל את סיכויי הרכישה. מערכות בולטות נוספות בתחום כוללות כמובן את הצ’אט של פייסבוק ושירותים שונים לשילוב מענה ללקוחות דרך אתר הבית.

 


מהנדסים מחדש את השיח עם לקוחות פוטנציאליים ברשת

אז מה אסור לכתוב ללקוחות בצ’אט?

  1. “המחירים שלנו זולים מהמתחרים”
    אף אחד לא רוצה לשלם יותר מדי, אבל המילה “זול” יוצרת קונוטציה של מוצרים לא איכותיים, לא אמינים ולא בדיוק כאלה שנרצה לרכוש.
    בנוסף, עדיף לא “ללכלך” על המתחרים – כי זה רק גורם לכם להיראות רע. במקום זאת הדגישו את האטרקטיביות של ההצעה שלכם.
  2. “את\ה חייב\ת”…
    אף אחד לא אוהב שאומרים לו מה לעשות.
    זה היה המצב עוד כשהיינו ילדים ומאז בכל פעם שאנחנו שומעים את המילים חייב, צריך או מוכרח, אנחנו מיד מרגישים צורך פנימי להתמרד.
    הדבר הזה מגובה על ידי פסיכולוגים רבים שממליצים להסיר את המילים האלו מהלקסיקון בכל סוג של תקשורת וכמובן שזה נכון כשמדברים עם לקוחות ורוצים לגרום להם לרצות לרכוש, ולא להרגיש שכופים עליהם.

  1. “פשוט תבוא ותראה”
    גם אם אין לכם זמן להשיב בהרחבה על השאלות בצ’אט, חשוב שתבינו שהגולש רוצה לקבל תשובה לפני שהוא יקבל החלטה אם להגיע לעסק או לא,
    התשובה שלכם תקבע האם הוא אכן יעשה את זה.
    אם הוא ירגיש שאין לכם כוח לענות לו ואתם פשוט מעודדים אותו לבוא ו”להפסיק לשגע אתכם” עם שאלות, זה בדיוק הרושם שיישאר לו מכם ומהעסק שלכם.
  2. “אני לא יכול לעזור לך” או “אין לי את המוצר הזה”
    כמובן שזה בסדר שמוצר מסוים אזל מהמלאי או שאתם לא יכולים לספק שירות מסוים, אבל כשזה קורה, נסו להציע פתרונות חלופיים במקום לחתוך בבוטות את השיחה ולהשאיר את מי שיכל להיות לקוח פוטנציאלי קבוע עם טעם מר.

מוכנים להגדיל את קהל הלקוחות בעזרת הצ’אט העסקי של B144? הצטרפו לשירות עכשיו>>

ומה כדאי להגיד ללקוחות?

  1. “תודה שפנית אליי”
    אנחנו יודעים שהסעיף הזה לא יפתיע אתכם, אך חשוב להדגיש כמה כוח יש למילה הפשוטה הזאת, “תודה”.
    כולם יודעים שחשוב להשתמש בה, אך רובנו לא בדיוק מיישמים את זה בשיחות ביום יום. המילה הזאת גורמת לאדם בצד השני להרגיש בעל ערך ושבאמת אכפת לכם ממנו.
    אז נסו לשלב אותה יותר לא רק בצ’אטים עם לקוחות – אלא בכל היבט אחר בחייכם המקצועיים והאישיים.


“תודה” – מילה כל כך פשוטה עם כוח בלתי נתפס

  1. פנייה ישירה ואישית
    ככל שהתקשורת עם הלקוח תהיה אישית יותר, כך הוא ירגיש יותר קרוב אליכם והסיכוי שירכוש מכם יעלה במידה ניכרת.
    השתדלו לפנות אל הגולש בשמו, שאלו איך תוכלו לעזור לו ונסו להימנע מתשובות שמרגישות אוטומטיות ומלאכותיות.
  2. “אני אעשה את המקסימום”
    גם אם הוא עדיין לא הזמין מכם, מי שמתכתב איתכם רוצה לדעת שאתם תעשו הכול כדי לסייע לו.
    המחווה הפשוטה הזאת, בלי להתחייב לשום דבר חוץ ממאמץ כן ואמיתי, תשפר את האמינות והרושם שתותירו על הגולש בצ’אט.
  3. “זה מספר הטלפון שלי, כדי שנוכל לשוחח בקלות”
    חלק מהאנשים יעדיפו להמשיך את השיחה בטלפון בעתיד ולא בצ’אט.
    ודאו שאתם נותנים ללקוח הפוטנציאלי את מספר הטלפון האישי שלכם, או של בית העסק, כדי להבטיח שלא תפספסו אותו.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר