רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

4 כללים ליצירת תוכן שיווקי אפקטיבי

זה הזמן להיות מקוריים: כך תכתבו תוכן שיווקי שמביא לקוחות

מאת: | זמן קריאה: 01:21 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

4 כללים ליצירת תוכן שיווקי אפקטיבי
לעניין, לרגש, לחדש

מודעה בעיתון או פרסומת אמנם מצריכות לא מעט מחשבה ויצירתיות, אך יצירת תוכן שיווקי היא משימה מורכבת ומאתגרת אפילו יותר. פיתוח אסטרטגיית תוכן דורש הבנה מעמיקה של הלקוח, הפלטפורמות שבהן הוא נמצא, הערכים של העסק וחשוב מכל – הדרך לחבר בין כל אלו. בואו נראה איך אפשר לעשות זאת בחוכמה

 

1. גבשו מראש תוכנית תוכן רחבה

כמובן שלפני שיוצאים לדרך חשוב להניח את היסודות ולוודא שהם חזקים ויעילים לאורך זמן. מומחים מעריכים שתוכנית תוכן מושכלת מתבססת על כמה תבניות תוכן מרכזיות:

  • טיפים להתנהלות נכונה יותר בתחום העיסוק שלכם.
  • ראיונות, סיפורים אישיים וחוויות.
  • חדשות רלוונטיות התחום שבו פועל העסק.
  • הכרת כללי הייסוד של התחום שבו אתם פועלים.
  • תובנות שכולם יכולים להזדהות איתן.
  • חיבור לנושאים שבראש סדר היום הציבורי (Real Time Marketing – RTM)

 

בנו תכנית תוכן מסודרת

בנו תכנית תוכן מסודרת (צילום: shutterstock)

 

2. צאו מהגבולות

חושבים שהתחום שלכם לא מעניין? נסו לצאת לרגע מהתבנית המוגדרת וחישבו על נושאים רחבים יותר שיכולים להתקשר אליו. קחו לדוגמה את חברת רד בול, עם הסלוגן המוכר “רד בול נותן לך כנפיים”. במקום לפרסם את המשקאות שלה, באתר החברה תוכלו למצוא מאמרים על מקומות מדהימים ששווה לבקר בהם, תחרויות ספורט אקסטרים ועוד דברים שמעלים את הדופק וגורמים לנו להרגיש “בעננים”. זהו המקום שלכם להיות יצירתיים, להביט על העסק שלכם מלמעלה ולמצוא דרכים מקוריות לקשר בינו לבין תוכן מעניין ופופולרי.

 

רוצים אתר עם תוכן שיווקי אפקטיבי? קבלו הצעה משתלמת מהמומחים של b144

 

3. דברו בשפה הנכונה

לכל פלטפורמה להפצת תוכן יש שפה שמתאימה לה. ברשתות החברתיות לדוגמה, חשוב לייצר תוכן אישי ככל שניתן. כשמנהלים פרופיל בפייסבוק, מומלץ לתת לו אישיות וערכים משל עצמו, שמתאים לערכי המותג. דברו במונחים של “אני” ולא “העסק”. עמוד פייסבוק ישראלי שעושה זאת מצוין שייך ל”חינוכית” האהובה. הפוסטים מנוסחים כאילו “החינוכית” בעצמה כתבה אותם ומשקפים את ערכיה הייחודיים. לכל אחת מפלטפורמות התוכן יש כמובן את הרוח שלה, אך בכולן חשוב לדבר אל הקהל בשפה שלו – להשתדל להסיר את החומות ולא לנסות לפרסם. אם התוכן יהיה מוצלח – הפרסום כבר יגיע מעצמו.

 

לשבור את החומה מול הלקוחות

לשבור את החומה מול הלקוחות (צילום: shutterstock)

 

4. אל תסתפקו בפלטפורמה אחת

כתבתם מאמר מצוין לבלוג באתר? אל תעצרו כאן. תכנים מוצלחים ניתן להסב לתבניות אחרות ולנצל את ההצלחה שלהם בדרכים נוספות. את המאמר בבלוג ניתן להפוך לפוסט בפייסבוק, להפיק סרטון המבוסס עליו, לדבר עליו בפודקאסט או לייצר ממנו הרצאה ממוקדת. אפשר גם לפרוץ את גבולות הז’אנר ולחשוב על אפיקים שאיש לא הגיע אליהם בעבר.

זוכרים את הדוגמה של רד בול? אז ב-1991 החלה החברה את תחרות “רד בול פלוגטאג”, שבה אנשים מכינים כלי טיס מעופף ומרסקים אותו לתוך אגם. מאז, התחרויות המגוחכות הפכו לאייקון בינלאומי (שגם הגיע לישראל ב-2003) וחיזק משמעותית את החיבור של אנשים למשקה.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר