רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

5 דברים שחייבים לדעת לפני פרסום בגוגל

כולם מחפשים בגוגל ולכן אתם רוצים להיות אלו שהפרסומת שלהם מופיעה בתוצאות החיפוש, איך עושים את זה נכון?

מאת: | זמן קריאה: 01:40 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

5 דברים שחייבים לדעת לפני פרסום בגוגל
להיות היכן שכולם נמצאים

נכון לתחילת 2018, מנוע החיפוש של גוגל הוא בעל נתח שוק של כ-80% מהחיפושים בארה״ב, כאשר אחוז זה רק הולך ועולה. במילים פשוטות – לגוגל יש שליטה מלאה בעולם הפרסום הדיגיטלי כיום. עובדה זו, מובילה עסקים רבים לפרסם בעזרת ממשק הניהול גוגל אדוורדס (Google AdWords)

 

1. למי מתאים פרסום בגוגל?

נתחיל מהסוף: פרסום בגוגל מתאים לכל סוגי העסקים, בכל גודל וכל היקף פעילות. השאלה אם הוא יקר או זול היא שאלה סובייקטיבית התלויה בתקציב הפרסום שלכם ובאופן בו מומחי השיווק שלכם נוהגים במערכת ומייעלים את הקמפיין שלכם.

 

2. כמה זה עולה?

בניגוד לאמצעי מדיה אחרים, בגוגל משלמים עבור תוצאות (=הקלקות) ולא עבור חשיפה כללית. עלות הפרסום בגוגל מבוססת על שיטת מכרז, כלומר אין מחיר קבוע למודעה. הכלל הוא פשוט – מי שמשלם יותר עבור הקלקה (Pay Per Click, או בקיצור – PPC) מקבל את המיקום הטוב יותר ואת החשיפה הגבוהה יותר. אם יש שני מפרסמים המוכנים לשלם את אותו הסכום – המודעות שלהם תופענה במיקומים שונים ברוטציה. איך קובעים מה המחיר המתאים לכם? לפי התמורה, כמובן. עלות/תועלת היא שם המשחק.

 

חובה להצטייד בכרטיס אשראי בינלאומי

חובה להצטייד בכרטיס אשראי בינלאומי (צילום: Fizkes, shutterstock)

 

3. איך מנסחים מודעה טובה?

כתיבת תוכן היא תורה שלמה שקצרה היריעה מלפרט כאן. אך הבנה של מספר כללי יסוד חשובים בעת כתיבת מודעות פרסום בגוגל, תייעל את התוצאות משמעותית:

  • מודעה בגוגל כוללת 95 תווים בלבד – חישבו מראש כיצד לנצלם היטב.
  • זהו מראש את מטרות הפרסום והקהל שלכם – איזה מוצר או שירות תרצו לפרסם, ובאיזו שפה להשתמש כדי לדבר אל קהל היעד.
  • התמקדו במטרה – האם מטרתכם למכור מוצרים, לרשום אנשים למאגר מידע, למשוך לידים לאתר או לגרום ללקוחות פוטנציאלים ליצור עמכם קשר?
  • השקיעו בכותרת ונסחו מודעה באופן ברור וממצה אשר ימשוך את תשומת לב המשתמשים.
  • אל תשכחו לכלול הנעה לפעולה: קנה, הזמן, דפדף, הירשם, קבל הצעת מחיר וכדומה.

רוצים לפרסם את העסק שלכם בגוגל? המומחים של b144 כאן כדי לייעץ

4. בקרה, ניטור, אופטימיזציה

שלושת המונחים האלה חייבים ללוות אתכם לאורך הקמפיין כולו. בדיקה שוטפת של יעילות הקמפיין במשך תקופה ארוכה היא המפתח להצלחתו. עליכם לבדוק מספר נוסחים של מודעות, למצוא את האטרקטיבי ביותר ולהשתמש בו. בנוסף, יש לבצע מחקר מילות מפתח ולמקד בעזרתן את המודעות לקהל היעד בצורה נכונה ועם סיכויי חשיפה גבוהים יותר.

מושג הזמן חשוב גם חשוב כאן, או – הטיימינג. כדאי לבדוק מהם ימים ושעות הפרסום היעילים ביותר ולמקד את המודעה הפרסומית שלכם לזמנים אלה. יש לוודא כי הסכום המוקדש לכל מודעה הוא אכן הסכום האופטימלי, כלומר, שאין מתחרה או מתחרים חדשים המציעים לגוגל יותר כסף עבור הפרסום ומורידים את מיקומכם.

בקיצור – אתם צריכים להיות בשליטה ולעבוד בזה כל הזמן. נשמע מתיש? ובכן, הפתרון נמצא בפסקה הבאה.

 

כל קליק יעלה לכם כסף

כל קליק יעלה לכם כסף (צילום: Pop Paul-Catalin, shutterstock)

 

5. כן, אתם צריכים להיעזר במומחים

אלא אם אתם מומחים בתחום ה-Search Engine Marketing, לא היינו ממליצים לצעוד את צעדיכם הראשונים לבד בפרסום בגוגל. כדי לבצע קידום יעיל, אופטימלי ומוצלח יש להכיר את התחום על בוריו, לצבור ניסיון בניהול קמפיינים ולהיות בעל ידע נרחב במערכת גוגל אדוורדס המשתנה ללא הרף.

האפשרות המומלצת (והחכמה) תהיה לפנות אל חברה מוכרת ואמינה העוסקת בתחום קידום אתרים. נכון, זה מוסיף להוצאה החודשית, אך בסופו של דבר זה מה שיחסוך לכם טעויות רבות (שגם הן עולות לא מעט), וימקסם הקמפיין שלכם (כבר דיברנו על עלות/תועלת, זוכרים?). כן – מדובר בהשקעה המחזירה את עצמה מהר.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר