רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

5 טיפים להגברת החשיפה האורגנית בפייסבוק

בשביל לשבור את הרשת החברתית חייבים לחשוב מחוץ לקופסה

מאת: | זמן קריאה: 01:53 דק' | מרץ 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

5 טיפים להגברת החשיפה האורגנית בפייסבוק
אז כמה סטורי'ז עשיתם בשנה האחרונה?

בשנה שעברה, מנכ”ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג הרעיד את האדמה הווירטואלית שכולנו בונים עליה עם הודעה דרמטית – הפיד של פייסבוק משתנה בצורה שתיתן עדיפות לפוסטים של חברים, משפחה וקבוצות ובמקביל תוריד משמעותית את החשיפה של תכנים מעמודים עסקיים (שאינם מקודמים).

מאז, רבים הספידו את הקידום האורגני של עסקים ברשת החברתית, אך חשוב להבין שזה ממש לא המצב. גם בתקופה הזאת יש עוד מגוון דרכים להגברת החשיפה האורגנית (שבה אתם לא משלמים על קידום בפייסבוק) ולתחזק פעילות מוצלחת ברשת החברתית גם בלי תקציבי פרסום מנופחים. עקבו אחר המדריך הזה וגלו איך לעשות זאת בעצמכם ובקלות.

 

רוצים לתרגם את הפעילות בפייסבוק לרווחים? התייעצו עכשיו עם המומחים של B144 >>>

 

ההבדלים בין חשיפה אורגנית לבין קידום ממומן בפייסבוק

בקידום ממומן בפייסבוק, אנחנו למעשה משלמים כסף בשביל להראות את הפוסטים שלנו לקהל ספציפי שהגדרנו מראש ולדעתנו יתעניין בתכנים שלנוהכוללים תכנים שלדעתנו יעניינו אותם. מנגד, חשיפה אורגנית היא מושג שמתייחס לתפוצה הטבעית של הפוסטים, כלומר תפוצה שלא שילמתם עליה ונקבעת על פי האלגוריתם של פייסבוק.
האלגוריתם הזה מגדיל את החשיפה האורגנית לפוסטים שלתפיסת החברה יהיו רלוונטיים יותר לגולש. זאת על פי מידת המעורבות בפוסט (תגובות, שיתופים או הבעות רגש), סוג התוכן שמוצג בפוסט, הנושא שעליו הוא מדבר ועוד קריטריונים נוספים שתכף נגלה.

 

יודעים לעורר רגשות? אתם כבר בדרך לפסגה

יודעים לעורר רגשות? אתם כבר בדרך לפסגה

 

אז איך מגדילים את החשיפה האורגנית בפייסבוק?

1.  תפסו את הרגע – פייסבוק משקיעה מאמצים אדירים בקידום המוצרים הייחודיים שלה – הלוא הם שידורי הלייב והסטורי. שימוש בשני הכלים האלו יבטיח שהתכנים שלכם יוצגו במקום בולט יותר בפיד של הגולשים – כזה שאי אפשר יהיה להתעלם ממנו. לכן, מומלץ לצלם כל התרחשות מעניינת שקשורה למותג שלכם בזמן אמת בשידור חי לפחות פעם בשבוע ולייצר סטורי אחד ביום לפחות.

2.  שברו את התבנית – כל פוסט שלכם בעמוד נראה אותו דבר עם קצת טקסט ותמונה או סרטון? כדי ליצור עניין ולאתגר את האלגוריתם של פייסבוק, כדאי להשתחרר מהנטייה לייצר בכל פעם את אותם סוגי פוסטים ולנסות למצוא דרכים יצירתיות ומקוריות להעביר את המסר שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות צילומי 360, גיפים מקוריים, סקרים, שאלות טריוויה או פרסום מוצרים למכירה. כך “תלמדו” את האלגוריתם שאתם למעשה מקור של תוכן איכותי ששווה להפיץ לעולם.

3.  שתפו את הגולשים במאמץ השיווקי – מי שעשה לייק לעמוד שלכם, ככל הנראה עשה זאת כי הוא באמת רוצה לראות תכנים שלכם (או שאתם נורא מפחידים ומאיימים). לכן, לפעמים כל מה שצריך זה פשוט לבקש מהגולשים לקחת יוזמה כדי להמשיך ולראות את התכנים שלכם כל הזמן. הסבירו להם כיצד להיכנס לעמוד העסקי שלכם, לאתר את כפתור ה-Following (עוקב) ולבחור ב-See First (“הצג תחילה”). כך תוכלו לוודא שאת הפוסטים שלכם הם לא יפספסו למרות השינוי בתפוצה.

 

פייסבוק אורגני

לפעמים צריך פשוט לבקש

 

4.  היזהרו מקנסות – כחלק מהמאמצים של פייסבוק להבטיח שהתכנים שלה יהיו יותר רלוונטיים לגולשים, הרשת הפופולרית החליטה להילחם גם בפוסטים שכוללים אמצעי קידום אגרסיביים מדי. לדוגמה: אם השתמשתם בכותרת שיווקית בוטה שנועדה לייצר באז בלי קשר לתוכן (או בשמה המוכר יותר “קליק-בייט”), או שהשתמשתם במושגים המוכרים: “תייגו” או “שתפו בכל הכוח” – ייתכן מאוד שפייסבוק תפגע בקידום האורגני של הפוסטים שלכם.

5.  השתמשו בלינקים בחוכמה – בניגוד לאמונה הרווחת, פייסבוק לא באמת מחביאה פוסטים עם לינקים בתחתית הפיד, אך היא כן נותנת עדיפות לקידום של פוסטים עם לינקים לדפי נחיתה או לאתרים מסוימים. ב-2017 הודיעו בחברה כי יתנו עדיפות ללינקים שמובילים לאתרים עם זמני טעינה מהירים יותר וחוויית גלישה נוחה ואיכותית. אם לדוגמה גולשים נכנסו ללינק אך התייאשו מזמן הטעינה הארוך או חשבו שהתוכן לא רלוונטי להם וחזרו לפייסבוק תוך שניות בודדות – האלגוריתם מבין שמדובר בתוכן לא מעניין ומוריד את החשיפה שלו.

 

רוצים לתרגם את הפעילות בפייסבוק לרווחים? התייעצו עכשיו עם המומחים של B144 >>>

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר