רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

5 טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות לקראת חודש הקניות

לזכור את ארבעת תאריכי המפתח, להיערך לוגיסטית ולנסח כבר עכשיו קריאייטיב מזמין: כך תצליחו להעלות את המכירות המקוונות שלכם בחודש העמוס במבצעי קניות

2020-09-24

https://digital.b144.co.il/5-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%92%d7%93%d7%99%d7%9c-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%93%d7%a9-%d7%94%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa/

מאת: | זמן קריאה: 02:21 דק' | ספטמבר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • תקופת החגים כבר כאן, ובין סגר וקורונה ל"שלומית בונה סוכה", זה בדיוק הזמן של בעלי העסקים להתכונן לאירוע המכונן הבא של בעלי החנויות המקוונות: חודש נובמבר, הרי הוא "חודש הקניות".

    קודם כל, אחרי קשיי הקורונה והסגר, בעלי העסקים זכאים לקצת חדשות טובות: ישראלים אוהבים לעשות שופינג אונליין, ובוודאי בתקופות כאלה, שבהן אין כמעט אפשרות לבצע רכישות פנים אל פנים.

    בנות עושות קניות באונליין

    חודש הקניות בפתח, כדאי שתהיו מוכנים

    חגיגת מכירות

    בנובמבר החגיגה היא גדולה, יש המון סיילים ואירועי קניות ברשת בזה אחר זה, ופוטנציאל ההכנסה לבעלי חנויות מקוונות הוא אדיר. זה מתחיל עם SHOPPING IL הישראלי שנערך מדי שנה בתחילת נובמבר, ממשיך ביום הרווקים הסיני ב-11.11 ובבלאק פריידי (שהוא ממש לא שחור) ב-29.11, וזולג גם לתחילת דצמבר עם סייבר מאנדי ב-2.12, שמעניק הזדמנות אחרונה למי ששכח לנצל את המבצעים וההטבות.

    ארבעת המועדים הללו יוצרים הזדמנות מדהימה לעסקים להגדיל את כמות המכירות שלהם, להגדיל חשיפה לקהל חדש, וכמובן לשמר לקוחות קיימים. כדאי להביא בחשבון צפי של מכירות פי 10 מהרגיל, מה שיוצר לחץ לא מבוטל.

     

    אז איך תכינו את החנות המקוונת שלכם לקראת נובמבר?

    ככל שתהיו יותר מוכנים עם תוכנית מפורטת שלוקחת בחשבון את כל הפרטים ואת לוחות הזמנים המלאים, ככה יהיה לכם קל יותר במהלך האירוע. קחו בחשבון את כל השלבים בשרשרת, מפיתוח המוצר ועד שהוא מגיע ללקוח, וכמובן – צרו קשר עם כל הגורמים הרלוונטיים ותאמו איתם מראש.

    • קריאייטיב מוכן מראש

    כל תוכנית השיווק שלכם צריכה להיות בנויה וערוכה מראש. תכננו קמפיינים למדיות השונות: גוגל, פייסבוק או כל מדיה אחרת שבה אתם מתכוונים לפרסם. חשבו על קונספט לקמפיין עם מסר מרכזי. זכרו: תחושת דחיפות תמיד עוזרת למכירות. באופן טבעי, בחודש הקניות נוצרת תחושה שאו-טו-טו זה הולך להיגמר כי המבצעים מסתיימים בתוך כמה שעות, ובחלק מהמקרים גם המלאי מוגבל.

    הקמפיין לא חייב להתחיל רק בזמן המבצעים עצמם, מומלץ להכין את רשימת התפוצה שלכם ולספר ללקוחות על המבצעים הצפויים וכך ליצור ציפייה. טיפ נחמד: אפשרו ללקוחות קיימים להירשם למבצעים מראש, ובכך תתנו להם עדיפות על לקוחות מזדמנים.

    • היערכו לוגיסטית

    היערכו מבעוד מועד עם מלאי מוגדל, סכמו תנאים עם חברת המשלוחים, הכינו אריזות ואורזים, ובקיצור: דאגו מראש שלא נוצר צוואר בקבוק, ושכל התחנות בדרך אל הלקוח מאפשרות זרימה מהירה. בחודש הקניות הרכישה לא נגמר עד שכל מוצר שהוזמן מגיע ליעדו.

    נסו למנוע אכזבה של לקוחות שהזמינו פריט שאינו קיים יותר במלאי, או חיכו זמן רב מדי לקבל את ההזמנה. אפשר לשלב גם הודעה בעת ההזמנה, ולהתריע שעקב הביקוש הגבוה, זמני המשלוח עלולים להיות ארוכים מהרגיל – תיאום ציפיות שיכול גם למתן את כמות השאלות של לקוחות שממתינים למשלוח. זכרו: היערכות נכונה מראש תבטיח שגם במהלך השנה לקוחות מרוצים יחזרו וירכשו בחנות המקוונת שלכם. שווה להשקיע בחוליה הזאת!

    אישה קונה נעליים

    אירוע המכירות לא מסתיים עד שהלקוח קיבל ביד את המוצרים שרכש, לכן חשוב לייעל את כל התהליך.

    • הכינו את האתר

    האתר שלכם חייב להיות מזמין, מעודכן ועם כל הפרטים החשובים: מחירים, מבצעים, מידע על מוצרים ותמונות עדכניות. אם חוויית המשתמש באתר שלכם לא מספיק נוחה, לקוחות פשוט ינטשו את החנות או יעדיפו לקנות באתרים מתחרים. חשוב לבדוק שיש זרימה באתר, שהוא מהיר ונוח לשימוש ושההתאמה למובייל מושלמת.

    מומלץ גם שתשפרו את ה-SEO באתר לקראת חודש הקניות: בדקו שכל מילות המפתח הרלוונטיות מופיעות בתיאורי הפריטים והוסיפו כתבות רלוונטיות. כך תבטיחו שיותר לקוחות יגיעו לאתר שלכם באופן אורגני מגוגל. לשם כך חשוב למפות מראש את כל מילות המפתח הרלוונטיות ולשלב אותן. קחו בחשבון שחלק מהלקוחות יערכו חיפוש בגוגל שכולל את המילה "מבצע" או למשל "בלאק פריידי", מילות מפתח ייחודיות לחודש הקניות.

    עוד אין לכם חנות מקוונת? זה הזמן להקים חנות מקוונת במהרה ובמחיר מעולה עם B144

    • שדרגו את שירות הלקוחות שלכם

    כשחושבים על זה, חודש הקניות מביא לכמה שבועות רצופים של עומס בלתי רגיל על מוקד ההזמנות שלכם. לקוחות ירצו לקבל מענה מהיר, מקצועי ואדיב, ולא מעניין אותם שכרגע יש לחץ גדול. התאימו את שירות הלקוחות שלכם לכמות גדולה יותר של לקוחות: הגדילו את הצוות שנותן מענה, האריכו את שעות שירות הלקוחות ושקלו לשלב באתר צ'אט בוט מתקדם שיסייע לקונים.

    • נצלו את ההזדמנות בחוכמה

    יחס ההמרה הממוצע בחנויות מקוונות עומד על כ- 2% . במילים פשוטות, מתוך כל 100 קונים שיכנסו לחנות, רק שניים ירכשו בסופו של דבר. אבל אם תדעו לנצל נכון את התנועה לאתר, תוכלו להציע הרשמה למועדון הלקוחות שלכם או לניוזלטר, ולהרוויח רשימת לקוחות פוטנציאליים מרשימה, שתבטיח לכם עלייה במכירות גם בהמשך השנה. זו הזדמנות מעולה לאסוף דאטה, נצלו אותה!

    זו גם הזדמנות מעולה לאיסוף חוות דעת חיוביות מלקוחות. תוכלו, למשל, לשלוח ללקוחות הודעה בסיום הקנייה ולבקש את חוות דעתו על השירות והמוצרים שקיבל.

    אז מה המסקנה? תכנון, תכנון, תכנון. חודש הקניות יכול בהחלט להיות חוויה מתקנת אחרי הסגר והצמצום בהכנסות, וליצור בוסט גדול למכירות. העניין הוא רק לתכנן ולהיערך מראש, וכל המרבה – הרי זה משובח.

  • דילוג לתוכן