רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

5 טעויות נפוצות בהקמת אתר לעסק קטן

כך תימנעו מטעויות של עסקים קטנים בדרך לחיזוק הנראות הדיגיטלית

מאת: | זמן קריאה: 02:27 דק' | | מערכת B144 דיגיטל

5 טעויות נפוצות בהקמת אתר לעסק קטן
הטעויות שפוגעות בלידים שלכם

פעילותם המקוונת של עסקים קטנים בישראל גוברת מדי שנה, ובניית אתר אינטרנט נמצאת ברשימת היעדים של לא מעט מהם. הבעיה היא שרבים שוכחים שאתר אינטרנט לעסק הוא כלי ולא במטרה בפני עצמה, ולכן מופתעים כאשר הקמת אתר אינה מביאה אותם ללידים החדשים שציפו להם. הם מדלגים על שלבים קריטיים בתהליך היצירה והתחזוקה של האתר, ולכן הוא אמנם באוויר אבל לא משיג תוצאות. אלה 5 מהטעויות הנפוצות ביותר, והדרכים להימנע מהן:

 

1. הטעות: לא פונים לקהל היעד

כבעלי עסק קטן, כנראה שאתם כבר מכירים את הלקוחות שלכם היטב. הבעיה היא שהרצון למשוך אנשים חדשים בתהליך בניית אתר אינטרנט לעסק, גורם ללא מעט עסקים לזנוח את קהל היעד המקורי שלהם, ולדבר עם קהלים רבים מדי. התוצאה? הלקוחות מרגישים שלא לגמרי “מבינים” אותם, ועוזבים

 

הפתרון

כדי לפנות נכון לקהל שלכם, חשוב לבצע אפיון אתר לפני שממשיכים בתהליך הקמתו. תהליך האפיון יתחיל דווקא בלמידה על עצמכם: מה החוזקות שלכם, מה המוצרים או השירותים שאתם רוצים לפרסם, ומה מבדיל אתכם מהמתחרים שלכם באינטרנט. רק בשלב הבא תוכלו להבין מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ברשת, מה יוכלו למצוא אצלכם וכיצד לדבר איתם. מדובר בתהליך שחשוב לא לדלג עליו, ומומלץ לבצע אותו בעזרת מאפיין מומחה.

 

2. הטעות: התוכן והעיצוב לא תואמים את ערכי המותג

ב-Airbnb, האתר המוביל להשכרת דירות בין אנשים ברחבי העולם, מאמינים שהדרך לחשיפה מירבית לאתר מתחילה בתמונות איכותיות. אבל עם היציאה לדרך, החברה נאבקה ברווחים של פחות מ-1,000 דולר בחודש. שלושת המייסדים הבינו שהעיצוב הקיים לא תואם את החוויה שהמותג מדבר עליה, ושהפגם הגדול ביותר הוא בתמונות של הדירות שמשתמשים מעלים.

 

הפתרון

בעלי האתר השקיעו את שארית כספם בטיסה לניו יורק, שכרו מצלמה מקצועית וצילמו כמה דירות בעצמם. אחוזי ההשכרות בדירות המצולמות זינקו ב-100%, ובחברה הוחלט על מהלך מהפכני: שיתוף פעולה עם צלמים, שמגיעים לצלם דירות של משתמשים שזקוקים לעזרה מקצועית. זאת, ללא כל עלות מצד המשכירים. כיום כבר אפשר לומר שזה היה הימור מוצלח.

 

כדי לאפיין ולבנות אתר מצליח לעסק, פנו למומחים של B144

 

בניית אתרים היא לא רק תהליך טכני, וחייב להיות קשר בין מה שהמותג שלכם רוצה לומר לבין הדרך שבה הוא אומר את זה. שפה ועיצוב המיועדים לאתר של עורך דין למשל, לא יהיו זהים לאלה של שף או של מטפל בבעלי חיים. אם כבר יש לכם אתר, האם הוא באמת “מדבר” כמו העסק שלכם? חלק מתהליך אפיון אתר נכון, יתייחס גם להיררכיית התכנים ולמסכי העיצוב שלו. אל תדלגו על השלבים החשובים הללו.

 

בוחרים במראה הנכון לאתר שלכם

בוחרים במראה הנכון לאתר שלכם (צילום: shutterstock)

 

3. הטעות: לא לרענן או לעדכן את האתר

להבדיל משיטות פרסום מסורתיות, שפועלות בשיטת “שגר ושכח”, בניית אתר אינטרנט היא לא תהליך חד פעמי. כדי לעניין את הגולשים ולהיות רלוונטיים, אתם צריכים להתחדש ולהתעדכן באופן קבוע.

 

הפתרון

פרסום כתבות או מאמרים חייב להיות חלק מתוכנית השיווק התוכני שלכם. זכרו שלקוחות לא רוצים רק לקנות את המוצר שלכם, אלא גם לשמוע מה יש לכם לספר על החידושים בתחום.

אבל הם לא לבד. גם מנועי חיפוש אוהבים אתרים עדכניים, וכל תוכן נוסף הוא הזדמנות לסריקה שתעלה אתכם בתוצאות. על פי מחקר שנערך ב-Hubspot, חברות שהוסיפו בין 3 ל-5 מאמרים חדשים לאתר שלהן מדי חודש, זכו לתנועה שהתעלתה על פי שניים מחברות שלא הקפידו לרענן את התכנים שלהן לעתים תכופות. לבסוף, מאחר שאתרים הם כבר מזמן כרטיסי הביקור שלנו, אתר פעיל מאפשר ללקוחות לוודא שגם העסק שלכם, לשמחתו, פעיל גם כיום.

 

4. הטעות: בניית אתרים שלא נסרקים טוב במנועי חיפוש

כיום, רוב התנועה לאתרים מגיעה ממנועי חיפוש, כך שאתר שלא נסרק טוב כאילו לא קיים בכלל.

 

הפתרון

כדי לספק את מנועי החיפוש צריך להתרכז בכמה כיוונים עיקריים, החל מהקפדה על תוכן איכותי ומדויק, דרך ביצוע מחקר מילים שיבטיח שהתוכן יכלול מילות מפתח פופולאריות ורלוונטיות לתחום, ועד לניתוח תנועת הגולשים באתר שלכם. את כל אלה צריך לבצע לא רק לאורך תהליך הקמת אתר, אלא גם באופן שוטף.

 

כמות הגולשים באתר שלכם תלויה בתוצאות החיפוש

כמות הגולשים באתר שלכם תלויה בתוצאות החיפוש (צילום: shutterstock)

 

5. הטעות: אין קריאה לפעולה

אז יש לכם אתר אינטרנט לעסק, הקפדתם על תכנים ומילות מפתח, אבל אתם לא רואים תוצאות. אתר הוא כלי חשוב, אבל הוא לא משרת את הגדלת המכירות שלכם אם אין בו קריאה נכונה לפעולה. כזו שתקשר את הגולשים לרכישה, ליצירת קשר או להצטרפות לניוזלטר שלכם.

 

הפתרון

קריאה לפעולה צריכה להיות בולטות מבחינת הנראות שלה, אבל גם אטרקטיבית ומעניינת. הגולשים שלכם מוקפים במסרים שיווקיים לאורך כל היום, וכדי לגרום להם להקליק או ליצור אתכם קשר, צריך ללכוד את תשומת לבם. אתר של מרפאת עור בשם Kaya למשל, כלל טופס הרשמה גנרי, שכותרתו הייתה “לקבלת ייעוץ עור, הירשמו כאן”. הפיכת הפנייה לאישית יותר והחלפת הכותרת ל”אשמח לחוות דעת של מומחה, רשמו אותי!” זיכתה את המרפאה לגידול של 22% במכירות.

ובעיקר, קריאה לפעולה צריכה להתאים למותג שלכם. אם אתם חשמלאים שזמינים מסביב לשעון, הזמינו את הגולשים שלכם לחייג אליכם בכל רגע. אם יש לכם מבצע חדש על ביגוד, קראו להם לנצל אותו כל עוד הוא באוויר. תוכלו להיעזר במומחים של B144 כדי לבצע בדיקות בין כמה קריאות לפעולה, במטרה למצוא את זו שהכי מתאימה לכם.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר