רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

9 טיפים שכל בעל עסק חייב להכיר כדי לשרוד בג'ונגל האינטרנטי ב-2020

זה הולך ונהיה קשה יותר משנה לשנה, הרשת מוצפת במסרים פרסומיים. אז מה עושים כדי לבלוט בין המתחרים וללכוד את תשומת הלב של הלקוח?

מאת: | זמן קריאה: 01:56 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • שנת 2020 בפתח, ואו-טו-טו אנחנו סוגרים עוד עשור של קידמה דיגיטלית. בהחלט אפשר לומר שכיום כמות התוכן השיווקי בדיגיטל היא עצומה, והתחרות רק הולכת והופכת לקשה ומאתגרת יותר. הרשתות החברתיות מתרבות,  לכולם כבר יש אתרים ודפי נחיתה, התחרות בגוגל על המקומות הראשונים היא לא פשוטה – איך להצליח לבלוט בתוך כל הג'ונגל הזה? הנה כמה טיפים שימושיים במיוחד:

     

    תחרות לא פשוטה! מה תעשו כדי לבלוט בג'ונגל הדיגיטלי ב-2020?

     

    1. פוקוס

    אחת הטעויות הנפוצות של עסקים חדשים היא שהם מנסים לעשות הכל מהכל – ביחד. גם אתר, גם פייסבוק, גם לינקדאין וגם קמפיין ביוטיוב. הבסיס להצלחה שלכם הוא עקביות, לכן – אל תציבו לעצמכם רף גבוה מדי.

    כשמדובר בשיווק הדיגיטלי, כדאי לשים לב לשתי הענקיות ששולטות בשטח – גוגל ופייסבוק, ולהתמקד בהן. אם תדאגו לתוכן איכותי, תשפרו את המודעות ותערכו אופטימיזציה באופן מתמיד, ובמקביל תדייקו בטרגוט הקהלים ובמילות המפתח – תצליחו להגיע לקהלים הנכונים ולמשוך תשומת לב.

     

    2. הכירו את הלקוחות שלכם

    כדי לשווק בדיגיטל בצורה יעילה, אתם חייבים להתחבר ללקוחות שלכם ולהכיר אותם. האם רוב הלקוחות שלכם הן נשים? אז למה שלא תכתבו מודעות בלשון נקבה? האם קהל הלקוחות שלכם ישראלי או שהוא דווקא דובר אנגלית? כדאי לחשוב על זה לפני שאתם בונים את האתר שלכם.

    נסו להיכנס לראש של הלקוח שלכם ולהתאים את המסרים השיווקיים אליו. מה הלקוחות שלכם מחפשים? מה מטריד אותם? איך נראה היום שלהם? כל התובנות הללו שוות זהב כשאתם רוצים למשוך את תשומת לבם של לקוחות בתוך ים המודעות הקיימות.

     

    העסק שלכם צריך לקוחות חדשים שיחשפו אליו מדי יום! פרסמו עכשיו את העסק ב-B144

     

    3. גבשו אסטרטגיה ארוכת טווח

    אל תשווקו את העסק בגחמות של כאן ועכשיו. תכננו, הציבו יעדים ומטרות וצרו לעצמכם משפך שיווקי יעיל שיוביל את הלקוח עד לרכישה. תבנו תכנית למודעות שלכם וחשבו אילו מוצרים או שירותים כדאי לכם יותר לפרסם. תפעלו באופן מחושב וחכם – לטווח הרחוק.

     

    זמן לגבש אסטרטגיה! תכננו, הציבו מטרות ויעדים לטווח הרחוק

     

    4. תוכן איכותי

    עם זרם המסרים השיווקיים הבלתי פוסק, חשוב שתספקו ללקוחות תוכן איכותי ובעל ערך. נסו לפעול לפי עיקרון ה-80-20, 80% מהתוכן שלכם צריך להיות בעל ערך מוסף, לחדש ולעניין. 20% מהתוכן הוא שיווקי יותר.

     

    5. תהיו עקביים

    אחד הדברים החשובים כשכותבים מודעת פרסום היא לשמור על עקביות במסרים הפרסומיים, בין הטקסט למודעה המעוצבת. שימו לב שהמסר הפרסומי הוא אחיד, כך שהמודעה והטקסט פועלים בהרמוניה.

     

    6. פנו למיקרו משפיענים

    אחת המשימות המורכבות יותר בשיווק העסק היא לכידת הקהל הרלוונטי ביותר עבור העסק שלכם. במקום לעבוד קשה, אפשר לפנות למשפיען שהקהל שלו הוא ממילא הקהל שלכם, כך שיפרסם אתכם בחינם, תמורת מתנה, או בתשלום.

     

    7. צרו רשימת מייל של לקוחות

    בעלי עסקים רבים נוטים לזלזל בעניין הזה, אבל למעשה, יצירת רשימת דיוור אלקטרוני היא חשובה, גם אם יש לכם דף פייסבוק או אינסטגרם פעיל ותוסס. המיילים שנשלחים באופן קבוע מהווים דרך לשמור על קשר רציף עם הלקוחות, להוסיף ערך, לשכנע ובסופו של דבר, להעלות מכירות. רק חשוב לקבל תחילה את אישור הלקוחות שלכם, בהתאם לחוק הספאם.

     

    ניוזלטר שנשלח באופן קבוע שומר על הקשר עם הלקוחות ומעלה מכירות

     

    8. אופטימיזציה עכשיו

    אל תהיו סתם אופטימיים… תבצעו אופטימיזציה, כלומר – שפרו את התוכן באתר שלכם במטרה לקדם את המיקום שלו בתוצאות החיפוש. השתמשו בקידום אורגני בגוגל לקדם את האתר שלכם ולקבל עוד תנועה לאתר מלקוחות חדשים. זכרו ש-SEO זוהי השקעה לטווח הרחוק יותר, ולא תמיד התוצאות הן מיידיות.

     

    9. תפסיקו להתעסק בעצמכם!

    אחד מכללי האצבע החשובים בשיווק העסק הוא לא לעסוק במוצר, בשירות או בעסק שלכם – אלא לדבר אל הלקוח ולהתמקד בו. כשאתם משווקים, לא משנה באיזו מדיה אתם משתמשים, תהיו בפוקוס על הצורך של הלקוח, על התועלת שהוא יפיק מהרכישה, על המענה שיקבל.