רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך נגדיר קהלים בצורה נכונה בקמפיין פייסבוק?

הגדרת קהלים בפייסבוק יכולה לעשות שינוי משמעותי לעסק שלכם

מאת: | זמן קריאה: 03:12 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • ראשית נציין שגם בקמפיין פרסום בגוגל ניתן להגדיר קהלים ברשת המדיה וגם ברשת החיפוש (RLSA) לקהלי רימרקטינג אבל פייסבוק שיכללה את השיטה עליה מבוססת פלטפורמת הפרסום שלה ומאפשרת לכם לבנות אין ספור קהלים מסוגים שונים, במטרה ללכוד את הגולשים הרלוונטיים ביותר למודעות שלכם.

     

    פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים על קמפיין פייסבוק שבאמת עובד! >>

     

    הנה כמה טיפים ושלבים בהגדרת קהלי היעד, שיעזרו לכם לבנות קהלים מדויקים שגם יחסכו לכם תקציב שלא ילך על קהל לא רלוונטי וגם יסייעו לכם להשיג לקוחות מתאימים במסגרת אותו תקציב.

     

    הגדרת קהלים בפייסבוק

    (תמונה מפייסבוק) הגדרת קהלים ממקסמת את הביצועים של הקמפיין

     

    שלבים בהגדרת קהלי היעד:

    1. לפני שנפרט את סוגי הקהלים השונים הנה טיפ בסיס שחשוב להכיר ושיעזור לכם למיין, לשתף ולהיעזר בקהלים בכל חשבונות הביזנס מנג'ר שלכם – המערכת שבאמצעותה אתם בונים את הקמפיינים הממומנים שלכם בפייסבוק.

    הטיפ: בביזנס מנג'ר (Business Manager) תמצאו לשונית קהלים שמרכזת את כל קהלי הקמפיין. בחלון זה אתם יכולים לבנות קהל חדש, לראות ולעבוד על כל הקהלים שבניתם, מסודרים לפי כמה פרמטרים והוא עוזר לכם לראות מפה מלאה של כל הקהלים שלכם, גדלים, סטטוס ועוד.

    סוג (Type)– כולל את קהלי קסטיום אודינס (Custom Audience), קהלים שמורים שבניתם בעצמכם לפי תחומי עניין וכדומה, קהלי לוקאלייק (Lookalike) – קהל דומה לקהל האוהדים בדף הפייסבוק העסקי שלכם, קהל של אוהדי הדף, קהל של נרשמי איוונטים, אפליקציות ועוד.

    גודל – מה כמות הגולשים בכל קהל. עוזר לכם להשוות גדלים ולהחליט באיזה קהל להשתמש בהתאם לתקציב ולמטרות הפרסום.

    התאריך שהקהל נוצר – עוזר לכם לדעת אם אתם מעודכנים, למשל אולי החלטתם לטרגט קהל חדש לאחר קמפיין מסוים או ליצור קהל חדש מאותו סוג אבל עם עדכונים שונים וכדומה. תאריך היצירה הכרונולוגי יעזור לכם לא לפספס קהל חדש.

    מספר הזיהוי של הקהל – בחשבונות מרובי קהלים קל לעבוד עם מספרי זיהוי לקהל, זה טוב גם לטופסי אקסל למשל, ברור שגם לשם לקהל יש חשיבות גדולה וכדאי להשקיע מחשבה גם כאן על מנת שיהיה לכם ברור כבר מהשם באיזה קהל מדובר למשל: "גברים, 25-40, נתניה".

    שיתוף קהל – (Sharing) פרסום פייסבוק מאפשר לכם לשתף קהל שיצרתם בחשבון אחד עם חשבון אחר, פיצ'ר יעיל מאוד שחוסך לכם זמן בבניית קהל דומה מחדש בחשבון אחר.
    בלשונית קהלים תוכלו לראות גם אם הקהל מוכן לעבודה (לפעמים הוא לא מאושר או שעדיין לא נקבע).

    בקיצור, תעבדו עם לשונית קהלים (Audiences) בביזנס מנג'ר והחיים שלכם יהיו יותר קלים.

     

    לקבלת חבילה שתיתן לכם נוכחות אמיתית בדיגיטל, פנו למומחים שלנו >>

     

    סוגי קהלים בפייסבוק

    קהל שמור (Saved Audience) – אלו קהלים שאתם בונים לפי הפרמטרים הבאים:

    שם הקהל – תנו שם נגיש וברור לקהל שלכם.

    גודל הקהל – עוזר לכם להבין כמה קהל יש לכם לאחר כל הפילוחים והחיתוכים שעשיתם.

    מיקומים – איפה נמצא הקהל שלכם: באיזו ארץ, עיר או לפי קביעת רדיוס לקהל ע"י נעיצת סיכה במפה ועוד.

    גיל – באפשרותכם לטרגט קהל בפייסבוק החל מגיל 18 ועד 65+

    מגדר – זכר, נקבה או שני המינים.

    שפה – השפה בה משתמשים הגולשים שלכם בדפדפן. אפשר לשלב כמה שפות.

    תחומי עניין – החלק המרכזי ביצירת קהל בפייסבוק. מאפשר לכם ליצור קהל על סמך תחומי עניין שונים, לפי נתונים דמוגרפיים, על סמך התנהגויות הגולשים ועוד.

    סוג החיבור – מאפשר לכם לטרגט משתמשים על סמך סוג החיבור שלהם לדף העסקי שלכם, לאפליקציה שלכם, לאירועים שיצרתם ולשלב ביניהם.

     

    סוגי קהלים בפייסבוק

    (תמונה מפייסבוק) סוגים שונים של קהלים נמצאים בכל רחבי הרשת, רק צריך למצוא את הקהל הרלוונטי

     

    מקור הקהל (SOURCE)

    Website – קהל מבוסס אתר: ה- א', ב' של יצירת קהל הוא להטמיע את פיקסל המעקב של פייסבוק באתר שלכם, לנטר את כל הגולשים שנכנסו אליו וליצור קהל המורכב רק מהם.

    Data File – קהל מבוסס קובץ. יש לכם רשימת תפוצה עם אימייל חוקיים של לקוחות קיימים או פוטנציאליים? מעולה. העלו את הקובץ לפייסבוק ושגרו מודעות ייעודיות לקהלים הללו.

    Video – כל מי שצפה באחד הסרטונים שלכם בדף העסקי מוכן ומוזמן להיכנס לקהל שתבנו על בסיס זה.

    Page Fan – קהל מבוסס אוהדים. מי שעשה לכם לייק ועוקב אחריכם.

    Lead Ad – קהל מבוסס מודעת לידים. כל מי שהשאיר פרטים במודעות טפסי הלידים של פייסבוק יכול להיכנס לקהל זה.

    Instagram Business Profile – קהל מדף האינסטגרם העסקי שלכם המקושר לדף הפייסבוק העסקי המשויך לחשבון המודעות.

    Offline Events – קהל שיצר אינטראקציה פיזית עם החנות שלכם, הטלפון ועוד אירועים שתגדירו עבורו.

    Facebook Event – נוכחי אירוע שיצרתם בפייסבוק.

    Mobile App – משתמשי או מורידי האפליקציה שלכם.

     

    מהי התנהגות גולשים?

    קידום בפייסבוק מבוסס בעיקר על הבנה נכונה מי הקהל שלכם. זה החלק הארי שאתם צריכים להשקיע בו את מירב המחשבה והמאמצים. נסו ליצור אוואטר, דמות של לקוח אופייני המתאים לעסק שלכם. חוץ מהפרטים הבסיסיים המגדירים אותו כמו: היכן הוא גר, מה גילו וכדומה יש עוד המון תחומי עניין שיכולים להיות משיקים, מקבילים או דומים לתחום העניין בו העסק שלכם פועל. למשל אם אתם בעלי מכון כושר, באפשרותכם להיכנס לקטגוריית תחומי עניין בבניית הקהל השמור שלכם ולחפש כל ביטוי הקשור במישרין או בעקיפין לתחום הכושר, למשל: דיאטה, עיצוב הגוף וכדומה.

    בנוסף תוכלו לנטר גולשים על סמך התנהגויות הרכישה שלהם בפייסבוק ואפילו לפי סוגי המכשיר ומערכת ההפעלה ממנו הם גולשים (אנדרואיד, אייפון וכו').

    יש עוד המון קטגוריות התנהגותיות ובחינה שלהם יכולה לגלות לכם אוצרות של ממש בכל הנוגע לפילוח ובניית קהל מדויק ורלוונטי בפייסבוק.

     

    איך מגדילים את קהל היעד שלנו?

    1. השתמשו במגוון האפשרויות שפייסבוק נותנת לכם למצוא את הקהל המדויק והאיכותי ביותר.

    2. בנו כמה קהלים שרק תרצו, בדקו כל קהל האם או עובד או לא.

    3. שלבו ביניהם – בניית קהלים ושימוש נכון בהם בפייסבוק היא אמנות לכשעצמה.

    4. הקפידו על סדר, החל מקביעת שם הקהל, ערכו ניסויים וגוונו את הקהלים שלכם.

    5. צרו קמפיין עם היררכיה חכמה שתאפשר לכם להשתמש בכל הקהלים בקבוצות המודעות בצורה ברורה בלי לאבד מידע איזה קהל עבד באיזה קמפיין. זוהי אולי עבודת נמלים אמיתית אך ככל שתעמיקו בה, תגלו שבניתם עיר שלמה של קהלים המתאימים לעסק שלכם: קהל רימרקטינג לגולשים שכבר נחשבים לקוחות שלכם (קהל שאפשר להוסיף למועדון לקוחות למשל) או כאלה הנמצאים בכל אחד משלבי המשפך השיווקי שלכם, קהל חדש שאתם רוצים לבדוק, קהל לפי גיל, מגדר, בנפרד או ביחד.

    6. עשו קומבינציות ותנו לכל קהל לעבוד קצת לפני שאתם מחליטים אם הוא יעיל או לא.

    לסיכום, שוקלים לבנות קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק? השקיעו זמן ומחשבה בבניית הקהל שלכם, והגיעו לקהל מדויק. זה יעיל יותר, מוזיל את עלויות הפרסום וטוב גם לטווח הרחוק.

     

    לשיווק דיגיטלי יעיל של העסק שלכם, פנו אלינו >>