רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך ניהול מוניטין יכול להציל את העסק שלך?

משמעות חיזוק המותג באופן קבוע

מאת: | זמן קריאה: 03:09 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אנחנו מכירים את זה היטב מהגלישה הפרטית שלנו… אנחנו נכנסים לחנות וירטואלית של עסק שמצא חן בעינינו, לאתר או לדף הפייסבוק העסקי של חברה שהמוצר שלה משך את תשומת ליבנו, ובעודנו מתכננים לשלוף כבר את כרטיס האשראי ולרכוש את המוצר פתאום אנחנו מבחינים בביקורת אחת שלילית שגורמת לנו לברוח משם בלי להביט לאחור.

     

    ניהול מוניטין ברשת

    חיזוק המותג בעזרת ניהול מוניטין נכון

     

    בעידן הדיגיטלי בו כל תגובה קטנה עלולה להצית אירוע בקנה מידה עולמי (ראו דוגמת ההערה של מנכ"ל קבוצה ב-A.B.N שצייץ בטוויטר בעד הונג קונג וגרם להפסדים של מיליונים לא רק לקבוצתו אלא לסכסוך בין ממשלת סין וליגת הכדורסל המובילה בעולם) ניהול מוניטין ברשת הוא כלי הכרחי לכל עסק.

     

    אל תתנו למספר מצומצם של גולשים לגרום לעסק שלכם להפסיד. צריכים עזרה בתחום? צרו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני >>

     

    מהו ניהול מוניטין?

    ניהול מוניטין הוא מושג מתחום יחסי הציבור (יח"צ) לטווח הרחוק במקור, אך כיום בשל האש שעלולה להיות מוצתת בשדה הקוצים של הרשתות החברתיות בכל רגע נתון, הוא רלוונטי יותר לעולם הפרסום הדיגיטלי ובא לידי ביטוי בעיקר בתוצאות במנועי החיפוש, בעיקר של גוגל ואחרים.

    ניהול מוניטין קשור בדרך כלל עם אזורים אפורים בתחום האתי ומטרתו לצנזר את הביקורות השליליות והתלונות שהעסק שלך סופג בעזרת טכניקות SEO וטקטיקות שונות במטרה להוריד את מיקום התוצאות השליליות. בעולם בו כ- 90% מהציבור פונה לאינטרנט על מנת לקבל מידע על עסק, מותג, חברה, אדם או מוצר, ניהול מוניטין הוא שירות שכל עסק חייב.

    מי צריך ניהול מוניטין?

    כל עסק שיש לו נוכחות דיגיטלית, כל מי שיש לו תקשורת ומגע עם גולשים ולקוחות ונכסים דיגיטליים החשופים לביקורות, טענות וכדומה. בעיקר מותגים גדולים, חברות ענק שעלולות לספוג הפסדים כהרף עין בעקבות מחדל, שערורייה, תביעה ועוד, אך גם עסקים בינוניים שבסך הכול רוצים להעלים תגובות שליליות על מוצר. כפי שאמרנו, תגובה אחת שלילית, אפילו אם יש עוד 99 תגובות חיוביות לצדה, יכולה הלכה למעשה לפגוע במכירות של העסק, בתדמית שלו וכו'.

     

    בואו נבנה לכם קמפיין גוגל מנצח שיקפיץ לכם את הנוכחות הדיגיטלית >>

     

    בהקשר של פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק בעלי עסקים צריכים להיות מודעים לתכנים שהם מעלים ולא רק להריץ מודעה, לאסוף את הלידים ולשכוח ממנה אלא לעקוב אחר התגובות בפייסבוק למשל. אמנם יש באפשרותכם לשנות בהגדרות הדף העסקי את היכולת של גולשים להגיב לכם אך זו טקטיקה אחת בה אתם פשוט לא מאפשרים להגיב. טקטיקה אחרת אומרת שאין דבר כזה פרסום שלילי ואתם מאפשרים תגובות מכל סוג ועונים לכולם בסבלנות ומנסים להפוך לימונים ללימונדה. הרוב הולכים איפשהו באמצע בין הטיפות, מוחקים חלק מהתגובות הקיצוניות יותר שאינן לעניין ועונים לאחרים.

    משברי יח"ץ ופתירתם זו מומחיות אשר בשנים האחרונות החלה להתמחות בעיקר בשדה הדיגיטלי ונדרשים יותר מהוצאה של הודעה לעיתונות אלא לעבודתSEO אינטנסיבית כדיי לנסות לחסל מוקשים שליליים בתקשורת ובמדיה.

    איך מצמצמים ביקורות שליליות?

    ניהול במוניטין רלוונטי לחברות פרטיות, חברות ציבוריות ופוליטיקאים בעיקר אך גם לעסקים בינוניים וקטנים שסופגים אש וירטואלית על בסיס קבוע בדף הפייסבוק העסקי, באזור התגובות בכתבות יח"ץ בפורטלים שונים ועוד. שיימינג ופייק ניוז הם מושגים חדשים יחסית שקשורים לתחום ניהול המוניטין כאשר הראשון הוא בעיה אמיתית עמה מתמודדים בעיקר אנשים פרטיים אך השני (פייק ניוז) פוגע בעיקר בחברות ובעסקים, ומצד אחד הוא בעייתי אך מצד שני כאשר כל חדשה הופכת מפוקפקת ולא בטוח אם היא נכונה, אתם יכולים ליהנות מהספק וגולשים יגיבו בביטול לידיעה 'חדשותית' עליכם אם מקור המידע שלה לא אמין.

     

    ביקורות שליליות פוגעות ישירות בעסק וחייבים לצמצם אותן

    ביקורות שליליות פוגעות ישירות בעסק וחייבים לצמצם אותן

     

    טקטיקות לניהול מוניטין

    זכרו: האהבה מנצחת! קיבלתם ביקורת שלילית? תעלו 10 ביקורות חיוביות על כל אחת שלילית. זה נכון שדווקא ה- 10% הרעים, תמיד עושים יותר רעש מהרוב, אבל ככה תדחקו את התוכן שלילי עליכם למטה בתוצאות החיפוש. תעלו כתבות שיקדמו את נוכחות המותג שלכם ויביסו את התוכן השלילי: כתבות, בלוגים, פוסטים, תגובות חיוביות, צילומי מסך של ביקורות אותנטיות מלקוחות מרוצים וכדומה.

    רוצים לשחק קצת יותר מלוכלך? חלק מאמינים שזה לגיטימי בבחינת בהיותך ברומא התנהג כרומאי ונוקטים בשיטה של פתיחת חשבונות פיקטיביים והעלאת תכנים חיוביים על המותג או הכפשת היריבים.

    לא מתאים לכולם ואם אתם לא רוצים להתעסק בזה ותרו על זה אך בשום אופן על תזניחו את המותג שלכם ברמת ניהול המוניטין. יש חברות ומשרדים המתמחים בפתרון משברים נקודתיים ובתחזוקה שוטפת של המותג על בסיס קבוע. אם אתם מותג עם נפח תעבורה גבוה של גולשים בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם וחשופים לציבור, העסקה של משרד כזה אולי עולה כסף אך יכולה למנוע שריפות כי לכבות שרפה עלול לעלות לכם הרבה יותר ביוקר.

    השם שלכם, המוניטין שלכם ברשת ומחוצה לה שווים כסף. פשוט כך. להשקיע בתחום זה לא מותרות אלא צעד חכם ומתבקש. אתם לא חייבים עכשיו לשכור את שירותיו של משרד מוביל בתחום אם אתם לא חברה גדולה אבל דאגו שיהיה מישהו בעסק שכל תפקידו לעסוק בכך כי מעבר לצורך להיות בהיכון ולדעת לטפל בזמן אמת בכל בעיה שצצה, אפשר לעשות עבודת שטח מונעת על ידי ביסוס חיוביות המותג כל הזמן בעזרת תכנים חיוביים וטיפול בביקורת שליליות קיימות בצורה מיטבית. זאת ההזדמנות שלכם להוכיח שאתם באמת מעניקים שירות לקוחות טוב, מספקים מוצר ושירות מצוינים ולא פראיירים בכל הנוגע לתחזוקת הסטטוס ברשתות החברתיות.

    ניהול מוניטין ברשתות החברתיות

    כולם יודעים שהרשתות החברתיות הן קרקע פורייה בעיקר לביקורות שליליות, תגובות נאצה וכדומה הכול בחסות האנונימיות של הגולש המרשה לעצמו להתבטא בה בקיצוניות בלי חשש להיחשף. טוקבקיסטים יושבים בבית, מתקתקים במקלדת וגורמים נזקים לעסקים.

     

    חבל לחכות! לקמפיין גוגל אפקטיבי שמביא תוצאות לחצו כאן >>

     

    לפעמים חוויית השירות שקיבל לקוח אחד גורמת לו להכפיש את המותג בצורה שקרית. אתם מצדכם תדאגו להיות ישרים ולטפל בכל פניה על הצד הטוב ביותר. תהיו הוגנים ונקיים ללא רבב. הציבור יודע לזהות מותג שאומר את האמת. זכותכם לקבוע איזה מחיר שתרצו למוצר או השירות שאתם מספקים ואין לכם מה להתנצל על כך. במידה וחלה טעות אנוש מצד נציג שירות לקוחות או מכירות טפלו בבעיה נקודתית אך אל תתנו לאף אחד לצייר תמונה שקרית גורפת על העסק והמותג שלכם.

    השתמשו בכל הכלים הטכנולוגיים לרבות עבודתSEO כדי לצמצם את נפח הביקורות השליליות או לכל הפחות להוריד אותם מהכותרות על ידי יצירת ביקורות ואזכורים חיוביים, תמיד תהיו נגישים לכל לקוח וגולש והקפידו לעבור על כל תגובה, קטנה כגדולה על מנת למנוע את התפתחותה למשבר יח"ץ ותנו מענה לכולם בצורה שקופה ויסודית.

    חושבים על קידום בפייסבוק, פרסום ממומן בפייסבוק וקידום העסק שלכם ברשתות החברתיות? תהיו מוכנים לכל, נהלו את התוכן בזהירות והקפידו לבדוק מה סטטוס המותג שלכם ברשתות החברתיות.