רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כיצד נבדוק את ביצועי הקמפיין פרסום בגוגל?

לפני שנבין איך לבדוק את ביצועי הקמפיין חשוב להבין למה בכלל צריך לעשות את זה.

2020-03-01

https://digital.b144.co.il/check-performance-of-a-google-campaign/

מאת: | זמן קריאה: 02:17 דק' | מרץ 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • בדיקת ביצועי הקמפיין הדיגיטלי חשובה במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים, עבורם כל שקל מהתקציב מחושב ומוקדש לקידום העסק, בשונה מעסקים גדולים שיכולים להרשות לעצמם 'לבזבז' תקציב בפיזור יחסי ולא לעשות אופטימיזציה תכופה לקמפיין.

    קמפיין פרסומי בגוגל

    ניטור ומעקב אחר הקמפיין בגוגל היא פעולה חובה לביצוע

    איך יודעים שהקמפיין עובד?

    לא צריך להיות גאון שיווקי דיגיטלי כדי לדעת אם קמפיין פרסום דיגיטלי עובד.

    התוצאות בשטח מדברות. הלידים (LEADS) שנכנסים למערכת כתוצאה מהפרסום בגוגל הם הריי לקוחות אמיתיים וכל ליד מתורגם לכסף. היתרון בפרסום בגוגל הוא שהכל מדיד. הכל כולל הכל החל מהיום והשעה בהם נכנס ליד, דרך המיקום ממנו הוא הגיע, מאיזה מכשיר ועוד שורה של נתונים המאפשרים לכם ליצור רשת מדויקת של נתונים המאפשרת לכם להבין לאן הלך התקציב, איפה הוא הצליח הכי טוב, איזה קמפיינים עובדים ואיזה פחות ועוד המון דאטה שאם תדעו לקרוא אותה נכון ולעשות את ההתאמות, ישפרו את ביצועי הקמפיין שלכם ככל שהוא יתמשך. בשורה התחתונה קיימת שלטה מלאה בתקציב הפרסום דבר המאפשר לעשות פרסום בגוגל בזול או לחילופין להעלות את התקציב בהתאם לביצועים של הקמפיין.

    פרסום בגוגל מ-א' עד ת'

    את תוצאות הקמפיין בצורה של דוחות מסודרים ומפורטים אפשר לקבל בקלות דרך לשונית הדוחות במסך הבית של גוגל אדס, פלטפורמת הפרסום הממומן של גוגל, אך עוד לפני שאתם מפיקים דוח כזה או אחר תמצאו במסך בית של גוגל אדס מובלטים בצבעים שונים ארבעה מדדים מרכזיים שחשובים להבנת תוצאות הקמפיין שלכם.

    בכל לשונית כזאת של מדד אחר אפשר לבחור איזה פרמטר אתם מעוניינים לבחון ולהחליף ביניהם לנוחיותכם. ברירת המחדל של גוגל והמלצה טובה אילו פרמטרים כדאי לשים במסך הבית הם: קליקים, חשיפות, עלות ממוצעת לקליק ועלות כללית של הקמפיין.

    אפשרויות נוספות שעמודות אלו מציעות הן: CTR – אחוז ההקלקות מתוך חשיפות המודעה, המרות, שיעור המרות ועוד. לא ניכנס לכל אחת מההגדרות כרגע אך עבור בעל עסק קטן שמפעיל בעצמו את הקמפיין ארבע הגדרות אלו עושות את העבודה ומאפשרות לו לראות בצורה גרפית ומספרית את הדברים החשובים: כמה קליקים נכנסו וכמה עלה כל קליק, כמה חשיפות היו למודעה וכמה תקציב יצא עד כה.

    צוללים לעומק – דוחות גוגל אדס

    עבור מי שרוצה להתעמק יותר בנתונים ולשפר את משפך ההמרה, גוגל לא עוצרת כאן ומציעה נתונים מתקדמים ומגוון קטגוריות נוספות אותן אפשר להכניס לדוח שלכם כראות עיניכם. אל תשכחו שמידע נוסף ומפורט עוד יותר נמצא גם בגוגל אנליטיקס, מרחק קליק מהפלטפורמה ואפשרות אחת מיני רבות בסרגל הלשוניות הראשי של הכלים וההגדרות.

    הנה כמה קטגוריות להפקת דוחות מפורטים בגוגל אדס:

    בלשונית ממדים (Dimensions) תוכלו לבחור את סוג המידע שאתם רוצים לקבל והוא מכיל את כל האלמנטים המדידים של הקמפיין:

    נתונים בסיסיים – נתונים כללים על הקמפיין ועל קבוצות המודעות, מילות ומונחי החיפוש, ה-URL ים הסופיים של הקמפיינים, תוצאות אורגניות או ממומנות, קהלים, נתונים על דפי הנחיתה ועוד.

    זמן – נתונים מקיפים על היום, השבוע, החודש, הרבעון, השנה ואפילו השעה המדויקת בה נמדדו הקליק, הליד או ההמרה.

    המרות – כאן תוכלו לקבל מידע על קטגורית ההמרות שלכם, המקור ממנו הגיע ההמרה, ביקורי בחנות הווירטואלית שלכם אם יש לכם קמפיין גוגל שופינג ועוד.

    תגיות – אם אתם מריצים כמה וכמה קמפיינים במקביל עם הרבה קבוצות מודעות ומודעות, כדאי לכם לתייג כל אלמנט כדי לדעת להבחין בו בקלות דרך ניהול הקמפיין או דרך הדוח.

    מיקומים – מאיפה הגיע הליד או ההמרה ועוד נתונים קשורים כמו מרחק וכדומה.

    דוח שופינג – קטגוריות, סוגים, ערוצים ועוד מקורות מידע על הפעילות בחנות הווירטואלית שלכם.

    תוספים – כל קמפיין פרסום ממומן בגוגל רצוי שיכיל תוספים כמו: טלפון, מיקום, סייטלינקס (Sitelinks) ועוד. תוספים אלו לא רק מגדילים את שטח הנדל"ן של המודעה בפיד של גוגל אלא גם ובעיקר מאפשרים לכם ליצור שלוחות נוספות של המודעה, אזורי הקלקלה נוספים לדפים פנימיים של האתר וקריאות הנעה לפעולה בגוף המודעה.

    דיספליי ו-ווידאו – נתונים על חיפושים ביוטיוב, מיקומים אוטומטיים ומילות חיפוש של הסרטונים שלכם.

    2 דוחות גוגל אדס מרכזיים:

    כפי שאתם רואים אפשר ללכת לאיבוד בקלות בים אפשרויות הדוחות שגוגל מספקת אך שני דוחות חשובים יכולים לעזור לכם לשפר את הקמפיין אם תפיקו מסקנות נכונות מהמידע המגיע מהם.

    דוחות בגוגל

    דוחות בגוגל מאפשרים קמפיין מוצלח

     

    דוח הביצועים של מילות המפתח – דוח המאפשר לכם לקבל מידע נוסף על מילות החיפוש. נכון שגם בכרטיסיות הקמפיין אפשר לראות אותם אך כאן תוכלו להוסיף מדדים שונים כמו: קליקים אורגניים, זמן שהות ממוצע של ביקור באתר, החשיפות שלא הניבו קליק ועוד, שלא נמצאים בכרטיסיה בקמפיין.

    מעקב המרות – דוח המאפשר לכם ליצור עמודות מותאמות אישית עם נתונים על גיל, מגדר, איזה סוג מכשיר הגיעה ההמרה, מיקום גיאוגרפי ועוד. הפקת מסקנות ממעקב ההמרות הוא כלי נהדר לשפר את הקמפיין.

     

  • דילוג לתוכן