רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

תוכן שיווקי
ומיתוג

טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברה ענקית אחת

הן התחרו שנים אחת מול השנייה ולבסוף הן מתאחדות

איך ג'ינגל עסקי יכול למנף את הרווחים שלכם?

אין כמו שיר מדבק כדי להבטיח שלא ישכחו אתכם

צליל המתנה עסקי: איך לנסח את המסר?

כשממתינים, הקול המנחה הוא הכול

סרטון תדמית לעסק: 3 כללי ברזל שיגדילו לכם את מספר הצפיות

לא צועקים "אקשן" לפני שמשרטטים גבולות גזרה

תצלמו את זה נכון: כללי הברזל לסרטון תדמית מנצח לעסק

לרגש, להצחיק, להפעיל – הכללים לסרטון האידיאלי

4 סרטוני תדמית מדהימים שימלאו אתכם בהשראה

תדמית היא אחד הכלים החשובים ביותר - בואו נלמד מהגדולים ביותר איך לעשות את זה נכון

תוכן שיווקי ומיתוג

תהליך המיתוג נועד לייצר למותג ערך ייחודי בעזרת אמצעים שונים, מתוך כוונה לבדל ולמצב את העסק ולסייע לו לזכות בתודעה ציבורית. המיתוג מבוסס על אסטרטגיה הכוללת אפיון קהל המטרה, זיהוי הצרכים בשוק, גיבוש חזון, מיצוב, בידול ממתחרים ויצירת שפה תקשורתית מקורית וייחודית.

ישנם אמצעים מגוונים למיתוג העסק או לצורך מיתוג אישי, חשוב להדגיש כי תהליך המיתוג הוא הרבה מעבר לעיצוב לוגו ונייר מכתבים, זהו תהליך ממושך המחייב בדיקות שוק מעמיקות וגיבוש אסטרטגיה על ידי אנשי מקצוע מיומנים. אחד האמצעים ליצירת זהות מותגית יעילה ואפקטיבית הוא תוכן שיווקי.

תוכן שיווקי ומיתוג מהו?

כולנו מוקפים בשלל פרסומות מהיום שבו אנחנו נולדים, לכן המוח שלנו מפתח באופן טבעי אדישות מסוימת למסרים המועברים באמצעי הפרסום הקונבנציונליים. כיום, בעידן האינטרנט המהיר והטלפונים החכמים, הגירויים והמסרים מקיפים אותנו מכל עבר, מה שהופך את האדישות והניכור לחזקים יותר מתמיד – לכן המפרסמים חייבים להיות יצירתיים ויעילים הרבה יותר, עליהם לחשוב מחוץ לקופסה כדי להגיע לליבם של הצרכנים ולגרום להם לפתח רגשות חיוביים כלפי המותג.

על פי כל התחזיות והמחקרים האחרונים, תוכן שיווקי ומיתוג נמנים בין הדרכים היעילות ביותר לפרוץ את מחסום האדישות ולפרסם ביעילות. לכן, השיטות האלה ככל הנראה יתפסו נתחים משמעותיים יותר ויותר ממאמצי הפרסום והשיווק גם בשנים הבאות.

תוכן שיווקי ומיתוג, למי זה מתאים?

חשוב לציין כי בעבר הלא רחוק תהליכי המיתוג היו אפשריים רק עבור חברות גדולות, בעיקר מותגים בינלאומיים, וזאת בגלל העלויות הגבוהות. עם זאת, שימוש נכון בתוכן שיווקי ובאמצעים דיגיטליים נוספים מאפשר כיום גם לעסקים קטנים ובינוניים למתג את החברה ולהתחרות בשוק.

תוכן שיווקי הוא למעשה תוכן שנועד לפרסם – אך התוכן נועד לפרסום בדרך שאינה שגרתית ושכולם רגילים אליה. התוכן השיווקי נועד בראש ובראשונה לספק ערך כלשהו לקהל, לדוגמה ללמד את קהל היעד דברים חדשים, לבדר, לרגש, לקדם מסרים חברתיים חשובים או אפילו לגרום לקהל המטרה לבצע פעולה מסוימת. לכן, הפרסום באמצעות תוכן שיווקי הוא שולי ונעשה "על הדרך", והמטרה הראשית היא לפתח זהות מותגית ייחודית.

מיתוג, בשונה ממה שרבים מאמינים, זה לא רק עיצוב לוגו וניירת מכתבים, אלא כל המהלכים שעוזרים "לשתול" את המותג במוחם של הצרכנים. מיתוג נכון ואפקטיבי גורם לקהל המטרה לזכור את המותג לאורך זמן, להרגיש יותר מחוברים אליו ולהישאר נאמנים לו.

במיתוג משתמשים בכלים ובאמצעים שונים ומגוונים – שפה עיצובית שמוטמעת לכל אורכו ורוחבו של הארגון, צבעים המשקפים את אופי המותג, סלוגן קליט שקל לזכור, לוגו מקורי ואפילו מיתוג קולי שמתאים כמו כפפה ליד למטרות הארגון.

תוכן שיווקי – מה הכוונה?

כולם מדברים על תוכן שיווקי אך מעטים יודעים מהי כתיבה שיווקית וכיצד היא קשורה למיתוג. למעשה, תוכן שיווקי מבוסס על מספר תחומים כגון:

  • חיבור קהל המטרה – תוכן שיווקי לצרכי מיתוג נועד לייצר חיבור בין קהל המטרה למותג.
  • יצירת עניין ורגש – תוכן שיווקי חייב להיות מקורי, מעניין ומרגש כדי לייצר ערך אצל קהל היעד ולחזק את המותג.
  • רלוונטיות – אחת המטרות העיקריות של תוכן שיווקי ומיתוג היא להפוך את המותג לרלוונטי לטווח ארוך.
  • התאמת התוכן השיווקי למדיה – לכל מדיה יש להתאים את התוכן השיווקי המתאים והנכון ביותר, לכן תוכן אופטימלי לפרסום בפייסבוק לא בהכרח יניב את התוצאות הרצויות אם משתמשים בו בניוזלר, בדף נחיתה או באתר.

תוכן שיווקי ומיתוג ב- B144 דיגיטל

רוצים לדעת איך עושים תוכן שיווקי בצורה נכונה כדי לחזק את המותג שלכם? תוכלו להיעזר במומחים שלנו ב- B144 או לרכוש כמה כלים בסיסיים בעצמכם בעזרת המדרכים כאן באתר.

דילוג לתוכן