רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

ממתחילים ועד מקצוענים: כל מה שעסק צריך לדעת על קידום בפייסבוק

קידום בפייסבוק הוא תהליך היכול להתבצע במגוון דרכים ושיטות, להלן מספר טיפים שחייבים לקחת לתשומת הלב וכמובן, ליישם

מאת: | זמן קריאה: 06:42 דק' | אוקטובר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אין כמעט בעל עסק אחד שלא מפרסם בפייסבוק או שוקל לעשות זאת. הרשת החברתית המובילה בעולם היא גם הרשת העסקית המובילה בו. מיליוני עסקים קטנים, בינוניים, גדולים והכי גדולים, מפרסמים בה על בסיס קבוע, לא רק מכיוון שזהו עסק משתלם ביותר לעומת כל פלטפורמת פרסום אחרת (טלוויזיה למשל, שלטי חוצות וכו') אלא גם מכיוון שזוהי פלטפורמה שעובדת בשבילך 24/7 ומכיוון שכולם, ללא יוצא מהכלל שוהים בה, נכנסים ויוצאים ממנה עשרות פעמים ביום, כאשר פייסבוק תופסת את כולם, גם את מי שכבר לא מבקר בה תכופות, בין אם דרך הוואטסאפ, המסנג'ר או האינסטגרם, שכולן נמצאות בבעלותה.

     

    קידום בפייסבוק – אין ספור אפשרויות ושיטות להצלחה של קמפיין

     

    רוצים קמפיין פייסבוק מנצח? קבלו הצעה משתלמת מהמומחים שלנו ב- B144 >>>

     

    רוצים לעשות קידום בפייסבוק בצורה יעילה? הנה 10 טיפים למתחילים ולמתקדמים שיכולים לתת לכם יתרון על פני מתחרים, להוזיל לכם את עלויות הפרסום בצורה משמעותית ולעזור לכם להשיג חשיפה למוצר או למותג שלכם, לייקים, לידים, מכירות ועוד.

    אז בואו תכירו אותם:

    1.  נראות
    האמרה " אנחנו אוכלים עם העיניים" נכונה לכל דבר. יכול להיות לכם המוצר הכי אטרקטיבי ואיכותי בעולם אבל אם מודעת הפרסום שלכם לא מעוצבת בצורה מושכת, היא תחלוף מתחת לרדאר של הגולשים שלכם כהרף עין. זה אמנם טיפ בסיסי וכללי, אבל כזה שחשוב לזכור. רוצים להיות יותר ספציפיים? קחו פלטת צבעים ומצאו את ההתאמה הפסיכולוגית הטובה ביותר של צבע למוצר שלכם. אחר כך עצבו לוגו שיספר את הסיפור שלכם, פתחו פוטושופ ובנו ויז'ואל בלתי נשכח שמשלב את המוטיב המרכזי של העסק שלכם בצורה מקורית ושובת עין. לא יודעים איך לעשות את זה? שתפו פעולה עם מעצב פרסומות דיגיטליות מקצועי. הנראות קובעת המון. אנו פוסקים לפי הרושם הראשוני וזה נכון עבור קידום בפייסבוק כמו בכל מקום אחר, במיוחד כשמהירות גלילת הפיד שלנו מעולם לא הייתה מהירה יותר וסבלנותנו קצרה יותר.

    2.  מיקומים 
    מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו לפרסם את המודעה בכ-16 מיקומים שונים. מיקומים כלומר: הפיד הראשי, צד ימין של הפיד, הסטורי, אתרי צד שלישי, אפליקציות, אינסטגרם ועוד. ברירת המחדל באדס מנג'ר ((ads manager, ממשק העבודה לקידום מודעות ממומנות בפייסבוק, היא אוטומטית, וממליצה לכם להשאיר לה לעשות את העבודה ולהחליט עבורכם איפה הכי טוב (לדעתה…) לפרסם.
    למי שלא מכיר לעומק את המערכת זאת אפשרות טובה, אך עבור מקצוענים ומתקדמים זה כמעט לא בא בחשבון. כאן המקום להבין דבר בסיסי אבל סופר חשוב ומהותי לכל עניין הפרסום בפייסבוק. זה נשמע טריוויאלי אולי אבל פייסבוק רוצה את הכסף שלכם… זה שאתם לא מתמצאים במערכת ולא יודעים איך עושים אופטימיזציה למודעות שלכם (ולמעשה לכסף שלכם) רק עובד לטובתה. פייסבוק שמחה לזלול את התקציב של כל מי שמוכן לתת לה לזלול אותו. רוצים לפרסם ביעילות ובחיסכון בפייסבוק? רדו לעומקה של המערכת והבינו בדיוק היכן נכון לפרסם וכיצד ניתן לבצע זאת מבחינה טכנית. לדוגמה, יש מוצרים שמתאים לפרסם רק באינסטגרם. באפשרותכם לבחור זאת ולא לבזבז את התקציב שלכם על פרסום באתרי צד שלישי למשל, שם כמות ההקלקות נמוכה יותר ויכולת השגת הלידים שם פחות אפקטיבית.

    3.  משפך שיווקי דיגיטלי
    איך הופכים גולש מתעניין ללקוח משלם? בעזרת משפך שיווקי חכם. A.D.I.A הם ראשי תיבות המתארים משפך שיווקי קלאסי בעל שימוש רב בעולם השיווק (ישנם עוד סוגי משפכים) אשר הופך עוצמתי במיוחד כאשר רותמים אותו ליתרונות שיטות הפרסום הדיגיטליות כמו רימרקטינג ופילוח קהלים ממוקד.
    מה זה בדיוק אומר? AAwareness מודעות: לפני שאתם מוכרים משהו למישהו כדאי קודם כל שיכיר אתכם. למה שמישהו ירצה לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים דווקא מכם אם הוא לא מכיר אתכם ואת העסק שלכם. עסקים יכולים ליהנות מחשיפה אדירה ולבנות את המותג והסיפור שלהם בצורה מהירה מאי פעם בעידן הדיגיטלי. פייסבוק מאפשרת לשלוח מודעות לפי מטרות שונות. זה יכול להיות בהתחלה למטרת חשיפה מוגברת, ולאחר מכן כאשר יש לכם כבר כמה דגים קרובים לחכה, אפשר לשנות את מטרת הפרסום להשגת לידים ולהמשיך הלאה.

    IInterest:
    סקרנות, עניין. עכשיו כשהגולש, הלקוח הפוטנציאלי שלכם כבר מכיר אתכם (אחרי שראה כמה וכמה מודעות פרסום שלכם בפייסבוק) זה הזמן לעניין אותו, לסקרן אותו ולגרום לו לעצור על המודעה שלכם ולבחון אותה לעומק. כאן המקום להציג את מרכולתכם בצורה הטובה והיפה ביותר.

    Ddesire רצון:
    הגולש מכיר אתכם, הביע עניין במוצר או בשירות שלכם ועכשיו הוא רוצה אותו. זהו, עשיתם את זה, הצלחתם לשכנע אותו שכדאי לו ליהנות ממה שאתם מציעים.

    זה הזמן לעבור לפעולה AAction:
    עשיתם את רוב העבודה, חבל לפספס עכשיו לקוח מתעניין שכבר רוצה לרכוש ולשלם על המוצר שלכם. זה המקום בו הפן הטכני חייב להיות במיטבו, והמודעה הממומנת שלכם צריכה להעביר את הגולש בקליק אחד למקום בו הוא יוכל לבצע את הרכישה בצורה המהירה והנעימה ביותר. זה אומר להעביר את הגולש לאתר שלכם, לדף נחיתה, למערכת המוצרים באתר החנות שלכם או לכל מקום אחר.
    ישנם הרבה סוגים של משפכים שיווקיים אך כל תהליכי ההפיכה של גולש מלקוח מתעניין ללקוח משלם הם כלים חשובים שמאפשרים לכם לקטוף את הפירות של מסע הפרסום שלכם בסופו של דבר.
    כאשר אתם מנצלים את יתרונות הפרסום הדיגיטלי בצורה מקסימלית, מפעילים רימרקטינג (שיווק מחדש) וממשיכים לפרסם למתעניינים בשלבים השונים של הרכישה, אתם הופכים את המודעות שלכם יעילות, חסכוניות ומשתלמות יותר, ומצליחים לשלוט בהוצאות שלכם ולא להתפזר עם הכסף המושקע במודעות שלכם, בין אם זה בעזרת קידום בפייסבוק, בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת.

    4.  בניית קהלים

    אחד הדברים החשובים ביותר זה לדעת למי אתם מפרסמים בפייסבוק. בניית קהלים היא כלי יעיל במיוחד במערכת הפרסום של פייסבוק. באפשרותכם להגדיר מראש את הקהל אליו מופנית המודעה, ללקט מידע על גולשים שכבר ראו את המודעה שלכם בעבר ולעשות להם שיווק מחדש בעזרת מודעות רלוונטיות יותר וליצור קהלים בהתאמה אישית המבוססים על דאטה מנתוני הגלישה בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם או מהקהל שצפה במודעות שלכם.

    קידום בפייסבוק בעזרת בניית קהלים,יצירת פילוחים וסינונים חכמים

    קידום בפייסבוק בעזרת בניית קהלים ויצירת פילוחים וסינונים חכמים

     

    בניית קהלים היא השקעה משתלמת לטווח ארוך. לאחר שיש לכם את הקהל אתם יכולים להוסיף עליו או לתקן אותו אבל יש לכם את הבסיס. פייסבוק מאפשרת לבנות קהלים המבוססים על תנועה באתר שלכם, כלומר גולשים שכבר ביקרו בו, גולשים שביקרו באפליקציה שלכם, גולשים שהשאירו פרטים בטופסי הלידים שהכנתם, לבנות קהל המבוסס על אוהדי הדף, קהל המבוסס על רשימות תפוצה של אימיילים וטלפונים שיש לכם ועוד.

    רוצים לייצר קמפיינים בפייסבוק שכולם ידברו עליהם?  קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל שלנו ב- B144 >>>

     

    שם המשחק הוא לפרסם רק עבור מי שזה רלוונטי עבורו. בניית קהלים היא כלי יסודי והכרחי אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם בחוכמה ולהגיע בעזרת תקציב הפרסום שלכם אך ורק לגולשים שיש סבירות גבוהה שיביעו עניין במוצר או בשירות שלכם וירכשו אותו.

    5.  שכפול
    אחד הדברים היותר מורטי עצבים עבור כל מי שעושה קידום בפייסבוק זה להמתין לאישור הקמפיינים והמודעות. לפעמים אתם בונים קמפיין ומקבלים אישור על המודעות אבל אז צריך לתקן משהו בטקסט, במיקומים, בקהל או בפיצ'רים אחרים ובכל פעם שמתבצעת עריכה, המודעה נכנסת שוב לבדיקה ובינתיים היא לא באוויר. בדרך כלל קמפיין שכבר אושר ונערך, חוזר להיות מאושר לאחר זמן לא רב אבל לא תמיד, לפעמים העריכה הופכת את המודעה לפסולה במידה והיא חורגת ממדיניות פייסבוק או מכל סיבה אחרת (נניח אמצעי התשלום שלכם לא בתוקף וכו'). דבר אחד שאפשר לעשות כדי למנוע מצב של השהיית מודעות הוא פשוט לשכפל את המודעה הקיימת, בין אם ברמת המודעה, קבוצת המודעות או ברמת הקמפיין עצמו. לאחר השכפול אפשר להמשיך להפעיל את הקמפיין או את המודעה שכבר אושרו ולעבוד על החדשים או ההפך. שכפול טוב גם למקרה שרוצים לעשות B/A טסטינג, כלומר לבחון שתי אפשרויות של אותה מודעה בשינוי אחד, של הטקסט, התמונה, הקהל וכדומה. שכפול עוזר גם במקרים שרוצים להריץ קמפיין חדש שמשתמש כמעט בכל המאפיינים מהקמפיין הקודם בשינויים מסוימים, למשל שינוי המבצע, המוצר וכדומה או כשרוצים להשתמש באותם קהלים, ועוד.

    6.  תזמון
    טיימינג זה הכול בחיים. תזמון בשני מובנים: אחד, בפן הטכני – באפשרותכם לתזמן את המודעות שלכם שיעלו מתי שאתם רוצים, יושהו או ייפסקו לחלוטין בתאם ללוח הזמנים שלכם. למה זה טוב? אם יש לכם כמה דפים עסקיים, כמה קמפיינים, כמה מוצרים וכו'. תזמון מראש של פוסט, אפילו לחודש שלכם אם תרצו, מאפשר לכם להכין גאנט מראש, ממש כמו בפוסטים האורגניים ולתזמן את התאריך ואפילו שעת ההעלאה של המודעות ושעת ההפסקה שלהם. תוכלו להתאים מודעות לחגים, לימים מסוימים וכדומה. באפשרותכם גם לקבוע את השעות המדויקות בהן המודעות יפעלו ואם אתם לא רוצים שהן תפעלנה בשבת למשל אלא רק במוצאי שבת, זה אפשרי.
    תזמון במובן השני – אחד מיסודות הרשת החברתית היא הטרנדים שצצים בה מדי פעם. מפרסם מיומן יידע להרים קמפיין רלוונטי שרוכב על ידיעה חדשותית בתזמון מושלם ולקשר בין המוצר או השירות שהוא מציע לדברים גדולים אשר נמצאים במודעוּת קהל היעד שלו. העלאת קמפיין בתזמון מושלם (M.T.R  real time marketing -) המתקשר עם אירועי השעה יכול להיחשף בצורה נפלאה ולהפוך לוויראלי אם הוא נעשה נכון.

    7.  מידות
    חשוב להכיר את גדלי התמונות במיקומים השונים. לכל מיקום: סטורי, פיד, מודעת לידים, מודעה למובייל וכו', יש גודל תמונה שונה וכדי שהתמונה והטקסט על התמונה לא ייחתכו בתצוגה, כדאי לדעת מראש מה המידות המדויקות לכל סוג מודעה שאתם מעלים. חבל להשהות קמפיין (אתם כבר יודעים למה) על טעויות טכניות כאלה. טיפ חשוב נוסף: פייסבוק ממליצה לא לעבור את ה-20% בכמות הטקסט על התמונה. אתם אמנם יכולים לשים תמונה עם אחוז טקסט גבוה יותר אבל אז תשלמו עליה יותר ואם תחרגו מאחוז טקסט מסוים המודעה לא תאושר. השתמשו בכלי הבדיקה המקורי של פייסבוק לבדיקת אחוז הטקסט על התמונה והכינו מראש רק תמונות שלא חורגות מאחוז הטקסט המומלץ לטובת חיסכון בתקציב הקידום שלכם.

    8.  תקציב
    אחד הדברים החשובים עבור כל מי שאחראי על קידום בפייסבוק אם לא החשוב בהם, זה שליטה על תקציב הפרסום. פייסבוק מאפשרת לדעת מראש, פחות או יותר, מה עלות תוצאות הפרסום שלכם בכל תקציב נתון. זה אומר שאתם יכולים לדעת מראש כמה יעלה לכם כל ליד ולתכנן את התקציב שלכם בהתאם לכך ולשאר ההוצאות שלכם. בניית תקציב בהתאם לעלויות ידועות מראש הוא יתרון ענק שמאפשר לכם לדעת אם הפרסום בכלל כדאי. דבר נוסף שפייסבוק מאפשרת הוא לקבוע מה עלות הליד המקסימלית שאתם מוכנים להוציא ועוד כלים שיכולים לחסוך לכם כסף כמו קביעה של כמות חשיפות ספציפית עבור כל גולש, כלומר שהמודעה שלכם לא תיחשף יותר מדי פעמים לאותם גולשים באותו היום ועוד.

    9אופטימיזציה
    פייסבוק שיכללה את מערכת הפקת הדוחות שלה ואת כל כלי האנליטיקס שהיא מציעה. עבור מקדם מקצועי אלו חדשות נהדרות כאשר מרבית העבודה של מקדם מודעות ממומנות מקצועי בפייסבוק (ובשאר פלטפורמות הקידום הממומן כמו גוגל ועוד) היא לנתח את הנתונים של ביצועי המודעות והקמפיין, להסיק את המסקנות הנכונות ולשפר את המודעות והקמפיין בהמשך או במילה אחרת: אופטימיזציה! דוחות ודשבורדים הם כלי המשחק האולטימטיביים שכל מקדם מקצועי אוהב להשתמש בהם, לארגן אותן כראות עיניו ולהוציא מהן את המיטב, בין אם עבורו או עבור הלקוח שלו שרוצה לקבל קצת מספרים ומידע על מידת הצלחת הקמפיין שהוא משלם עבורו.
    דוחות ייתנו לכם את המידע המדויק: מי הקליק, כמה זמן צפו בסרטון, כמה כסף יצא על כל מודעה, מאיזה מכשיר הגיעו אליכם גולשים, מאיזה דפדפן ועוד. דשבורד ייתן לכם מידע כמותי מצטבר על ה-KPIs שלכם (המדדים החשובים) ומידע השוואתי.
    עוד לפני שאתם מגיעים לדוחות ולניתוחים הסטטיסטיים של נתוני המודעות מהקמפיין שלכם יש עוד המון דברים שאתם יכול לעשות כדי לייעל ולשפר את הקמפיין שלכם. זה מתחיל בבניית קהל יסודית, יצירת מודעת פרסום ממוקדת לקהל רלוונטי המושכת את העין בצורה בלתי רגילה עם מסר קליט ועוד דברים שאפשר לעשות על מנת לייעל את אפקטיביות המודעות כמו הטמעת פיקסל (קוד ניטור) באתר שלכם על מנת לנטר את הגולשים שהגיעו אל האתר שלכם מהמודעה וליצור עבורם מודעות רימרקטיג בהמשך, ועוד.

    10.  מחקר ולמידה
    אתם לא חייבים להמציא את הגלגל מחדש בכל פעם בכל הקשור ליצירת קמפיין מודעות מנצח בפייסבוק. נצלו את האפשרות הקיימת 'לרגל' אחרי המתחרים שלכם כשפייסבוק עצמה מציעה לכם להוסיף 5 דפים עסקיים דומים לזה שלכם ואפילו מראה לכם כמה פוסטים הם העלו בשבוע ביחס אליכם, כמה לייקים נוספו להם ועוד. קבלו תובנות מהתוכן המועלה בדפים מתחרים. בנוסף ברשת תוכלו למצוא המון מידע חינמי שיכול עזור לכם.
    אפשרו לעוקבים שלכם להיות מעורבים בעזרת מגוון טקטיקות ושיות. בעזרת העוקבים שלכם תוכלו לבצע מחקר שוק, מחקר מתחרים ולהכיר את קהל היעד שלכם. תמיד אפשר ללמוד ולהשתפר, לקחת טיפ קטן מפה ומשם, לבדוק אם הוא באמת עובד ולחזק את ארגז הכלים הדיגיטלי שלכם.

    אפשרו לעוקבים שלכם להיות מעורבים בעזרת מגוון טקטיקות ושיות. בעזרת העוקבים שלכם תוכלו לבצע מחקר שוק, מחקר מתחרים ולהכיר את קהל היעד שלכם. תמיד אפשר ללמוד ולהשתפר, לקחת טיפ קטן מפה ומשם, לבדוק אם הוא באמת עובד ולחזק את ארגז הכלים הדיגיטלי שלכם.

    קידום בפייסבוק מתחיל במחקר ולמידה של העוקבים שלנו בעמוד

     

    3 סוגי מודעות חדשות בפייסבוק:

    1.  מודעת AR – מציאות רבודה, למשל: פרסומת עם תמונה של חצאית תלת ממד שאפשר כאילו למדוד.

    2.  שאלון (POLL) במודעות וידאו – להגברת מעורבות הגולשים (וליקוט מידע עליהם…)

    3.  התנסות באפליקציה בלי להוריד אותה!

     

    אז איזה קמפיין דיגיטלי תרצו לעסק שלכם?  קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל שלנו ב- B144  >>>

     

    בשורה התחתונה

    קידום בפייסבוק הוא כלי יעיל מאין כמוהו המאפשר לכל עסק להגיע לקהלים חדשים ולקהלים קיימים. מודעות פרסום חכמות וייעודיות המטורגטות לקהל יעד רלוונטי יכולות לחסוך לכם כסף ולהביא תוצאות טובות במידה ותדעו איך לנהל את התקציב, ליצור תוכן איכותי ולדעת איך לחבר הכול יחד כך שהגולש או המשתמש ינותב בצורה חלקה לאן שאתם רוצים ויהפוך בסופו של דבר מגולש לרוכש – זה סוד השיווק הדיגיטלי. הדבר כרוך בעבודה יסודית ומקצועית ושימוש בכל הכלים הקיימים על מנת למקסם את יכולות פלטפורמת הפרסום לטובת השגת מכירות, לידים, חשיפה לעסק, מיתוג ועוד.

    טיפ לסיום:

    פייסבוק היא לא פלטפורמת הפרסום היחידה בשוק, ואף על פי שהיא אחת המרכזיות בו, יש מוצרים ושירותים ייעודים היכולים לתת ביצועים טובים יותר אם מתאימים את הקמפיין לפלטפורמה, כלומר, יתכן שאם תתאימו את הקמפיין שלכם לפלטפורמה הנכונה יתכן מאד שהביצועים יהיו טובים יותר, לכן – תמיד תהיו עם היד על הדופק ועקבו אחר השינויים.
    בהצלחה.