רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

שאלות ותשובות



 

לפרסם בפייסבוק או בגוגל? כיצד להגביר את החשיפה לפוסטים? וכמה תקציב להשקיע?
בימינו, כל בעל עסק נתקל בשאלות האלו מדי יום ביומו, וברבות אחרות.
ריכזנו עבורכם כאן את התשובות!



קידום בפייסבוק

קשה לענות על שאלה כזאת באופן מדויק. בעיקרון, מומלץ להעלות לפחות שני פוסטים בשבוע, אבל קחו בחשבון שככל שתעלו יותר פוסטים (נניח, פוסט בכל יום) החשיפה של העמוד שלכם תעלה. כל זה בתנאי שהפוסטים מעניינים, בעלי ערך, ויוצרים מעורבות.
הדרך הטובה ביותר להגביר את החשיפה לפוסט היא לממן אותו, כך תוכלו להגיע ליותר משתמשים מקהל היעד הפוטנציאלי שלכם. במידה ואתם רוצים שהפוסט שלכם ייחשף לכמה שיותר אנשים באופן אורגני, תצטרכו לפרסם פוסטים באופן עקבי כמה שיותר, וליצור מעורבות גבוהה בפוסט.
התשובה היא לא. חשוב מאוד ליצור הפרדה בין הפרופיל האישי לעמוד העסקי שלכם. אולי בפרופיל האישי אתם מקבלים הרבה יותר תגובות וחשיפה, אבל סביר להניח שמי שמגיב לכם הם השכנים, החברים הקרובים והמשפחה, ולא קהל היעד של העסק שלכם. כדי שהפוסט יגיע לאנשים הנכונים תצטרכו לתחזק עמוד עסקי ולהקפיד לפרסם בו פוסטים באופן קבוע.

קידום בגוגל

התשובה לכך תלויה במגוון משתנים, כמו מטרת הפרסום, התחרותיות והתקציב שעומד לרשותכם. כשמפרסמים בגוגל קובעים תקציב יומי - וזה הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם ביום על הקלקות במודעה. כדי לקבל תמונה יותר מלאה, תוכלו לבצע חיפוש מילות מפתח בתחום שלכם, ולראות כמה תשלמו בממוצע על כל קליק.
כשאתם מבצעים חיפוש בגוגל, תוכלו לשים לב שהמודעות העליונות הן ממומנות. שאר התוצאות בעמוד הן אורגניות, ומה שקובע את המיקום שלהן בתוצאות החיפוש הוא מספר משתנים. כדי לשפר את החשיפה האורגנית של האתר בגוגל, תצטרכו לבצע אופטימיזציה (SEO), להכניס מילות חיפוש ותוכן בעל ערך, באופן קבוע.
התשובה מורכבת ממספר משתנים, אבל חשוב לציין שאף אחד לא באמת יודע איך עובד האלגוריתם של גוגל, ניתן רק לשער. בכל אופן, ישנם מספר מרכיבים שיגרמו לאתר שלכם להופיע במקום טוב, למשל תוכן מעניין שעולה בהתמדה ומתעדכן באתר, מילות מפתח רלוונטיות, רספונסיביות של האתר (מותאם למובייל), וקישור לאתר שלכם המופיע באתרים אחרים בהם יש תנועה רבה של גולשים.
כדי לבדוק מה הן מילות המפתח הרלוונטיות ביותר צריך להשתמש בכלי חיפוש מילות מפתח, למשל זה של גוגל. בהמשך, צריך לבחון כל מילה ולדרג עד כמה היא רלוונטית לעסק שלך. חשוב להיכנס לראש של הלקוחות ולבחור במילים המתאימות ביותר, ולוודא שאכן יש התאמה בין המילים לבין האתר שלך.
לכל עסק מומלץ לפרסם בגוגל, בין אם מדובר בעסק שנותן שירות או כזה שמוכר מוצר. בכל יום, נערכים בגוגל בממוצע 3.5 מיליארד חיפושים. כולנו מחפשים בגוגל באופן אוטומטי בכל פעם שאנחנו זקוקים לבעל מקצוע או רוצים לבדוק המלצה. הפרסום בגוגל מבוסס על תשלום לפי קליק, ולכן, בכל מקרה אתם משלמים רק אם מישהו קרא את המודעה שלכם ונכנס כדי ליצור אתכם קשר.
חשוב להבין. מילות המפתח מיועדות לאלגוריתם של גוגל, כדי לדאוג לקידום האורגני של האתר שלכם. מצד שני, אם אנשים ייכנסו לאתר ויתרשמו שמדובר בתוכן לא איכותי ולא מעניין, הם ינטשו את העמוד מהר - מה שיוריד את החשיפה האורגנית שלו. לכן, החשיבות היא קודם כל לתוכן בעל ערך. עם זאת, מומלץ לנסות ולשלב באופן אורגני וטבעי ככל האפשר מילות מפתח בתוך התוכן.

קידום אתרים

שיווק באמצעות תוכן היא אסטרטגיית שיווק שיוצרת נאמנות ועניין במותג בדרך עקיפה יותר, ביחס לשיווק הקלאסי. הכוונה היא שבמקום לפרסם את העסק באופן ישיר: "בואו תקנו את המוצר שלי", אנחנו מחזרים אחר הלקוח עם טיפים, מידע מעניין ורלוונטי ותוכן שכיף לעקוב אחריו. בשונה מפרסומת רגילה, שיווק באמצעות תוכן לא מפריע ללקוח, הוא לא מנסה למכור לו משהו בצורה בוטה, אלא משכנע אותו בדרך אלגנטית. למעשה, הרבה מהפוסטים ברשתות החברתיות והכתבות באינטרנט מבוססים על דרך השיווק הזאת.
שניהם! אתר ועמוד עסקי הם שני כלים חזקים לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם, אבל כל אחד מהם נותן מענה אחר. עמוד פייסבוק לא הופך את האתר שלכם למיותר, להיפך, הוא משלים את הפעולה שלו. סביר להניח שמי שיתעניין בפוסטים שלכם בפייסבוק וירצה לקבל עליכם עוד פרטים יחפש באופן מיידי את האתר שלכם.
משפך שיווקי הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק, ומטרתו לתאר את המסע שהלקוח עובר עם העסק שלכם, מהשלב שבו הוא רק מודע למותג, סקרן לגביו, ועד השלבים שבהם הוא ממש רוצה את המוצר שלכם ובסופו של דבר רוכש. כשאתם בונים משפך שיווקי לעסק אתם יכולים לתת מענה ללקוח בכל אחד מהשלבים ולוודא שכמה שיותר לקוחות שמתחילים את "המסע" הזה, יסיימו אותו ברכישה.




דילוג לתוכן