רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום בגוגל: המדריך המקיף והמקצועי לקידום העסק

פרסום בגוגל בלי טעויות: איך לפרסם את העסק בגוגל

מאת: | זמן קריאה: 15:43 דק' | אוגוסט 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אין צורך להסביר מדוע חשוב לכל עסק לפרסם בענקית החיפוש גוגל, אשר יחד עם פייסבוק חולשות על כ-80% משוק הפרסום בדיגיטל. לכן בואו נצלול ישר להארד קור של רזי הפרסום הממומן בגוגל, על מנת שגם אתם תוכלו לפרסם את העסק שלכם במנוע החיפוש המוביל בעולם בכוחות עצמכם לאחר שתקראו מדריך זה.

    למי מתאים פרסום בגוגל?

    לכולם! הזכרנו את פייסבוק? אז גם ענקית הרשתות החברתיות מפרסמת בגוגל ( גם גוגל מפרסמת בפייסבוק…) כמו חברות ענק רבות אחרות ובמקביל אליהן גם חברות בינוניות, עסקים קטנים, ופרילנסרים. השאלה המתבקשת היא איך זה שעסק קטן לא ייבלע ויפסיד מול תקציבי הפרסום הגדולים של החברות הללו? איך עסק קטן יכול להתמודד מול אותן חברות ולהגיע לתוצאות הראשונות בדף החיפוש? כדי לענות על שאלה זו חשוב להבין איך מנוע החיפוש של גוגל עובד.

    הקמפיינים שלכם בגוגל זקוקים לדחיפה? קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144>>

     

    פרסום בגוגל עם Google Ads: מכונת הפרסום הגדולה בעולם

    פרסום בגוגל הוא תהליך עם יתרונות רבים אך היתרון המרכזי הוא שבשונה מפייסבוק למשל, שם התקציב שלך 'נשרף' לא משנה למי הוא נחשף, פרסום בגוגל מאפשר תשלום פר קליק בלבד ( ומכאן הביטוי: פיי, פר קליק: PPC) זוהי שיטת פרסום חסכונית יותר בשיטת PULL כלומר משיכה של לקוחות מתעניינים אשר מזינים בשורת החיפוש את מה שהם מחפשים, לדוגמא: 'חנות פרחים בתל אביב' ולאחר מכן מתקבלות תוצאות רלוונטיות כשגם העסק שלכם יכול להופיע ביניהן במידה ויקודם בצורה נכונה.

    לעומת זאת בשיטת ה-PUSH של פייסבוק ואחרות, המערכת 'דוחפת' לגולשים שונים מודעות ממומנות ואתה, הלקוח, העסק שמשלם על אותן מודעות, משלם עליהן לא משנה אם מקליקים עליהן או לא. בגוגל מקנים חשיבות לאיכות המודעה ולא רק לתקציב הנשפך עליה וכל המודעות נבחנות לפי מדד איכות שווה.

     

    פרסום ממומן בגוגל

    פרסום ממומן בגוגל

     

    להיות ראשון בגוגל – קמפיין פרסום בגוגל

    אז הבנו את העיקרון לפיו מערכת הפרסום של גוגל עובדת ומה היתרון הבולט שלה. עכשיו תכלס: נניח אתה בעל עסק קטן, אינסטלטור מרמת גן לדוגמה, איך תצליחו להתברג בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל כאשר גולש כלשהוא, לקוח פוטנציאלי יקיש בשורת החיפוש בגוגל: 'אינסטלטור טוב ברמת גן' למשל. לשם כך יש לבנות קמפיין פרסום בגוגל בצורה הממומנת על מנת להגיע ליעדים ולכמות מכירות רצויות.

    כאן המקום להדגיש: מערכת הפרסום של גוגל היא אמנם אחת המערכות הברורות והקלות לתפעול, אך יחד עם זאת, כמו בכל פלטפורמה אחרת היא מצריכה המון לימוד וזמן רב להשקעה ולהתנסות, דברים ברי ביצוע, אך כאשר מדובר בעסק שלך השאלה היא האם אתה יכול להרשות לעצמך לבזבז זמן וכסף יקרים על 'שכר לימוד'. קח בחשבון שחברות אחרות מעסיקות בעלי מקצוע משופשפים אשר, סליחה על הביטוי: יאכלו אותך בלי מלח וידחקו את המודעה שלך למטה בדירוג, לא מכיוון שהם חכמים יותר אלא פשוט כי יש להם את הניסיון בביצוע אופטימיזציה לקמפיין שלהם ותקציבי פרסום גבוהים יותר, כך שהזמן והכסף שתשרוף על לימוד המערכת יגרמו לך להגיע לתוצאות לא הכי טובות בלשון המעטה, ואולי גם להתייאש ולהפסיק להאמין ביכולת להשיג לקוחות דרך גוגל.

    בכל זאת החלטת להתקדם לבד? כבוד! ננסה לתת לך כמה כלים להתחלה קלה:

     

    פרסום בגוגל מתחילים: רשת החיפוש או רשת המדיה? מצא את ההבדלים

    אוקיי, אז לאחר השלמת תהליך ההרשמה למערכת הפרסום הממומן של גוגל: 'גוגל אדס', יצירת משתמש והזנת פרטי כרטיס אשראי ואתה מוכן ומזומן להתחיל לפרסם את העסק שלך בגוגל. מה עושים עכשיו?

    גוגל מאפשרת לך לפרסם בשתי פלטפורמות פנימיות עיקריות המרכיבות אותה: רשת החיפוש ורשת המדיה. בנוסף היא גם מאפשרת לך לפרסם מודעות התקשרות בלבד ( ללא צורך באתר אינטרנט גדול ועשיר בתוכן) אך האפיקים הראשיים של פרסום בגוגל הם:

    פרסום בגוגל ברשת החיפוש – בה מופיעות מודעות טקסט המורכבות מכותרת, תיאור ראשי, תיאור משני, פרטי העסק כמו: טלפון, כתובת וכדומה, לינק לאתר שלך ועוד.

    היתרון ברשת החיפוש הוא שאתה לא צריך לעצב מודעה עם תמונה או באנר ויכול לכתוב מה המוצר או השירות שאתה מציע בכמה משפטים ( ויתרונות נוספים שנפרט בהמשך).

    פרסום בגוגל ברשת המדיה – כאן המודעות מורכבות מתמונות, אותן אפשר לעצב באופן עצמאי ולהעלות למערכת או להיעזר במערכת העיצוב הבסיסית הקיימת בגוגל להעלאת המודעה.

    מודעות אלו זוכות לחשיפה במגוון אתרים של גוגל (יוטיוב ועוד) ואתרים נוספים לבחירתך והן אמנם מופיעות פעמים רבות במהלך היום באתרים הללו, אך אחוז ההקלקה עליהן (CTR) נמוך משמעותית לעומת מודעות המופיעות ברשת החיפוש. מצד שני הנראות שלהן טובה יותר ויכולה למשוך את העין ולהגיע לגולשים הנמצאים בפורטלים ואתרים גדולים, לחשוף את העסק שלך ולהניע אותם להיכנס לאתר שלך או לעסק עצמו.

     

    פרסום בגוגל: באיזו רשת עדיף לפרסם?

    הבסיס להשגת ליד (LEAD) של גולש שהקליק על המודעה שלך והשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר או התקשר ישירות לעסק, זה דרך מודעות ממומנות ברשת החיפוש.

    פרסום בגוגל ברשת המדיה מתאים יותר למטרות מיתוג העסק וחשיפתו לקהל הרחב ולגולש שלאו דווקא ילחץ על המודעה שלך וישאיר פרטים אך יש למודעות האלו כוח להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים אשר יכירו את העסק שלך באמצעות אותן מודעות ובין אם יקליקו על המודעה או לא, הרי שכבר זכית לפרסום וחשיפה ובהמשך כאשר אותו גולש יחפש 'אינסטלטור ברמת גן' לדוגמא ויראה את העסק שלך לאחר שראה מודעה שלך ברשת המדיה, יחליט אולי להיכנס לבדוק אותך תודות לאותה מודעה.

     

    פרסום בגוגל

    GDN – רשת המדיה של גוגל

     

    הסוד למודעה מנצחת בגוגל

    כאשר מדובר במודעה לרשת המדיה העיצוב הוא מרכיב חשוב ביותר לצד שורת הקופי והסלוגן שעל התמונה במודעה, וכן המבצע שאתה מקדם.

    כאשר מדובר במודעה לרשת החיפוש: כאן כבר יש חשיבות רבה יותר לתוכן ולטקסט, כאשר כל מילה קובעת שכן מספר המלים שיש לך מצומצם ועליך לתמצת את התוכן, את המסר ואת הצעת המכר שלך בכמה משפטים בודדים. נשמע פשוט וזה אכן פשוט – אין סודות כשמדובר בתוכן טוב אך יש כמה דגשים שאפשר ליישם:

    פנייה לקהל היעדפרסום בגוגל הוא תהליך המחייב חשיבה ויצירתיות. חשוב להבין למי אתם פונים ולהתאים את תוכן המודעה שלכם לעולם המושגים ולשפה שהלקוח הפוטנציאלי שלכם מכיר ואוהב.

    פשטות – בפלטפורמת הפרסום של גוגל אין מקום ליותר מדי קריאייטיביות. את זה תשמרו לפייסבוק. כאן אתם צריכים לזקק את המסר שלכם, להנגיש את המוצר או השירות שלכם לגולש בכמה מלים ואם יש לכם יתרון אמיתי כלשהוא, לכתוב אותו בצורה הכי ישירה ולא לשכוח להוסיף את שם העסק.

    למרות זאת…

    שימוש בטיזר – שיטה פחות קונבנציונלית למודעות גוגל היא על ידי טיזר בו אתם לא נוקבים בשם העסק ולא מספקים יותר מדי מידע על המוצר או השירות שלכם אלא מעלים טיזר שמטרתו אחת: קליק בייט – למשוך את הגולש להקליק ולהיכנס לאתר שלכם, שם כבר 'תפתו' אותו במלים ובתמונות לרכוש את המוצר שלכם או להירשם לשירות שלכם. שיטה מעט מסוכנת ולא תמיד יעילה אך אם הצלחתם לעלות על ביטוי ויראלי ולהחדיר מילת ביטוי רלוונטית לעסק שלכם, ייתכן ותגיעו לתוצאות מפתיעות.

    למען האמת זה הרבה יותר מורכב מזה…

    עד כאן פירטנו בצורה די כללית לגביי סוגי המודעות בתהליך פרסום בגוגל, אך אנו רוצים לעמוד בהתחייבות כותרת הכתבה ולספק מדריך מקיף ומקצועי לפרסום ממומן בגוגל. אז אם עוד לא החלטתם להשאיר את העבודה לחברת קידום שתעשה עבורכם את העבודה ואתם רוצים לצלול לתוך תוכנת ה'גוגל אדס' ולקבל טיפים פנימיים לפרסום חכם בגוגל אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

     

    החוק הגלוי והשיטה הבדוקה למודעה מנצחת בגוגל

    אנו מתרכזים כעת במודעה לרשת החיפוש:

    כאמור רוב המודעות ולבטח האפקטיביות ביותר להשגת קליקים ולידים מיידים לעסק שלך ( במידה והמוצר או השירות ודף הנחיתה או האתר שלך מושכים מספיק) הן מודעות לרשת החיפוש המורכבות בסך הכול מכ-4,3 שורות טקסט אך למעשה מנגנון שלם מתנהל מאחורי הקלעים שלהן במערכת המחליטה איזה מודעות לפרסם ראשונות. מנגנון זה מבוסס על ה-AdRank המפורסם של גוגל. ואף על פי שסודות ושמועות רבות רצות ברשת על מה מרכיב את אותו אדרנק על כ-130 מרכיביו (אם הם באמת קיימים) ה'סודיים' ואין ספור השיטות השונות המציעות דרך לפצח את אותה שיטת דירוג מודעות כדי להגיע לתוצאות הראשונות בדף החיפוש, למעשה הדברים פשוטים הרבה יותר.

     

    מה זה AdRank?

    ההחלטה אילו מודעות יוצגו לפי איזה סדר בדף תוצאות החיפוש של גוגל נתונה בידיו של האלגוריתם של גוגל האחראי על קביעת דירוג המודעות ה-AdRank.

    ככל שאיכות המודעה שלכם גבוהה יותר לצד פרמטרים נוספים, תצליחו לקבל ציון איכות גבוה יותר למודעה שלכם לפי אותו מדד ולהגיע גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש עם המודעה שלכם.

    שיטת הפעולה במערכת הפרסום של גוגל היא באמצעות מכרז:

    מודעות של עסקים רבים מתחרים בכל רגע נתון על משבצות הפרסום הקיימות ואלו שזוכות לציון מודעה גבוה יותר בכל רגע נתון הן אלו המופיעות ראשונות במנוע החיפוש. פרסום בגוגל הוא תהליך בו "השחקנים",  צריכים לשפר את המוצרים שלהם ואת המסרים השיווקים, באופן קבוע, אחרת ישארו מאחור.
    ייתכן וגוגל מסתירה כמה דברים ולא חושפת את כל המרכיבים אילו מודעות תפורסמנה ראשונות אך על פניו גוגל מציעה את 'המתכון' למודעה האופטימלית בשלמותו ובצורה גלויה באתר שלה ומפרסמת הלכה למעשה ממה מורכב אותו AdRank כאשר כל מה שצריך לדעת זה לקרוא, להבין וליישם את הכללים להשגת אדרנק גבוה ולהגיע לדירוג גבוה למודעה, אם רק נלך לפי החוקים, ולהגיע לחשיפה מקסימלית בתוצאות החיפוש ראשונות בגוגל.

    הפרמטרים המרכיבים את ה-ADRANK (דירוג המודעה) בפלטפורמת הקידום של גוגל, לפי גוגל הם:

    • סכום ההצעה שלך על מילת החיפוש או הביטוי שהגולש הקיש.

    • ציון האיכות של המודעה שלך ברגע העלאת המודעה (לציון האיכות של המודעה חשיבות מכרעת בקביעת דירוג המודעה, פרטים נוספים בהמשך).

    • עמידה בסף המחיר להופעה של המודעה על פי ה-ADRANK

    • פרמטרים הקשורים לגולש שהקיש את הביטוי כמו: מיקומו, המכשיר ממנו חיפש, זמן החיפוש, שפת החיפוש, מה הוא חיפש, מודעות מתחרות וסיגנלים נוספים המשויכים לאותו גולש.

    • איכות תוספי המודעה ה- LINKS SITE. לכל מודעה יש תוספי מודעה בהם ניתן להוסיף מידע על העסק, לקדם אותו באמצעות משפטי מכירה שיווקיים, לספק אפשרות מעבר לדפים פנימיים באתר ועוד (פירוט על 'תוספי מודעות' בהמשך).

    נמשיך?

    אז אמרנו שלאיכות המודעה יש תפקיד מכריע בהשגת ציון כללי גבוה למודעה ובהגדלת הסיכוי להופעתה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל לאחר שהגולש הקיש וחיפש את מה שחיפש.

     

    פרסום בגוגל: איך משיגים ציון איכות גבוה למודעה?

    גם כאן, כמו באדרנק, אין סודות. גוגל מסבירה בצורה מפורשת מה יש לעשות על מנת ליצור מודעה מנצחת, כזאת שתגבר על מודעות אחרות, גם כאלו של מותגים גדולים ורבי תקציב, שהרי סכום ההצעה על הביטוי שמציע הלקוח במכרז הוא רק מרכיב אחד בקביעת דירוג המודעה.

     

    3 המרכיבים של ציון האיכות למילות החיפוש במודעות פרסום בגוגל

    ציון האיכות של המודעה נקבע לפי שלושה מרכיבים והוא מבוסס על איכות מילות החיפוש שלכם, איכות דף הנחיתה וביצועי המודעה המשוערים (טרם הסברנו כיצד לבחור את מילות החיפוש הנכונות ואיך לבנות את הקמפיין. נגיע לכך בהמשך).

    רלוונטיות המודעה – אולי הגורם החשוב ביותר בכל מודעות הפרסום בגוגל. קל להבין זאת בצורה אינטואיטיבית אך עוד יותר קל בדוגמא: נניח גולש חיפש "טוסט נקניק ברחובות" ? אם המודעה שלכם תכיל את הביטוי הזה ודף הנחיתה או האתר שלכם יכיל גם הוא את הביטוי או יהיה בעל תוכן רלוונטי, אזי הסיכוי שהמודעה שלכם תוצג במיקום גבוה יותר, הוא גדול יותר.

    אותה רלוונטיות (מילת הקסם…) צריכה להתקיים בין מה שהגולש חיפש, לבין מה שכתוב במודעה, לבין מה שיש באתר אליו עובר הגולש לאחר שהקליק על המודעה.

    חוויית דף הנחיתה – בין אם מודבר בדף נחיתה קצר או ארוך, אתר תדמית, אתר תוכן או כל צורת אתר אחרת, האתר בו נוחת הגולש לאחר שהקליק על המודעה שלכם חייב להיות רלוונטי לביטוי שהביא את הגולש להגיע אליו דרך המודעה שלכם, והוא חייב להיות בעל ערך שימושי לגולש, ידידותי לגלישה ופרמטרים נוספים המשפיעים על איכות האתר כמו: זמן הטעינה של האתר, עיצוב האתר ואלמנטים נוספים שמשפיעים על זמן השהייה של הגולש באתר ( זמן שהייה רב יותר באתר מעלה את דירוג האתר), כמה פעמים חזר אותו גולש לאתר, אילו פעולות ביצע באתר: למשל הוספה של מוצר לעגלה, הרשמה לדיוור, רכישה וכדומה.

    ה-CTR המשוער של המודעה – CTR (Click Through Rate) הוא מושג הקשור ישירות לתהליך פרסום בגוגל והוא מודד את אחוז ההקלקות על המודעה שלך מתוך סך כל הפעמים בהן המודעה שלך הוצגה. מדד זה קובע מה הסבירות שהגולש ילחץ על המודעה שלך והוא נקבע לפי ניסיון העבר של המודעה, כלומר לפי לחיצות (CLICKS) קודמות.

    נניח שהמודעה שלך הוצגה 100 פעמים ולחצו עליה 25 פעמים, אז ה-CTR של אותה מודעה הוא 25%.

    חשוב לזכור: בכל רגע נתון מיליוני מודעות בגוגל מתחרות זו בזו על מקום בדף תוצאות החיפוש. הקביעה אילו מודעות תוצגנה לפי איזה סדר תיקבע אמנם לפי נתוני האדרנק בכל רגע נתון, אך לתפקוד המודעה שלך ולהצלחתה בעבר יש חשיבות גדולה להצלחתה בהמשך, לכן חשוב ליצור מודעה איכותית, דף נחיתה איכותי ולדעת איך לנהל את הצעות המחיר על הביטויים שמפעילים את המודעה בצורה אופטימלית.

     

    איך להשיג דירוג גבוה למודעה ולהופיע כמה שיותר למעלה בדף הראשון בגוגל?

    כמה מושגים טכניים לפני שניכנס לפיצוח הקונספט למודעה מנצחת:

    ציון האיכות הסופי של המודעה שלך מופיע לצד המודעה בצורה כזו: 7/10 למשל (ציון שבע מתוך עשר) ויש לו השפעה על דירוג המודעה שלך יחד עם הסכום המקסימלי שאתה מוכן להקציב על ביטוי כלשהו (נניח על: 'אינסטלטור ברמת גן') ויחד עם תדירות ההקלקה על המודעה שלך מתוך כמות הפעמים שהיא נחפשה לגולשים בגוגל (ה-CTR של המודעה) ופרמטרים נוספים, אתה מתחרה מול מודעות אחרות.

    קל אולי להבין על הנייר אבל לא פשוט בכלל כשנכנסים לעומק ומנסים להבין איך אפשר לנהל בצורה מקצועית וחכמה את הקמפיינים שלך ב'גוגל אדס', פלטפורמת הקידום הממומן של גוגל.

    שני דברים נוספים שחשוב לזכור בנוגע לציון האיכות:

    • אם ציון האיכות של מילת חיפוש הוא (…–…) כלומר עדיין אין ציון, זה מכיוון שהמודעה לא נחשפה עדיין מספיק פעמים או לא הוקלקה מספיק פעמים. אין זה אומר שהציון שלה הוא אפס.

    • ציון האיכות של המודעה שלכם (או למעשה של מילת החיפוש שמפעילה את המודעה) לא משוקלל בעת קביעת ה-AdRank של המודעה במכרז.

     

    פרסום בגוגל: אתם חייבים לדעת מה זה CPC

    CPC (Cost Per Click) כשמו כן הוא: עלות הקליק. כמה עלה לכם בכל פעם שמישהו הקליק על המודעה שלכם. מידע זה עוזר לכם להבין תכלס כמה עלה הקמפיין שלכם והאם הוא היה כדאי, כאשר לאחר חישוב ההכנסות כתוצאה מאותם קליקים אתם יכולים להבין כמה דברים:

    • האם ה-ROI (Return Of Investment) ההחזר על ההשקעה שלכם, הרווח, השתלם?

    • האם הקמפיין פרסום בגוגל עובד טוב מספיק?

    • האם אתם יכולים לעמוד בעלות הקליק או שעליכם לשפר אותה, כלומר לבצע פעולות אופטימיזציה בקמפיין על מנת להוריד את עלות הקליק ולמקסם את הרווח שלכם מכל קליק.

     

    מהו CPC והקשר שלו לגוגל

    CPC – מתאר עלות שמשלם מפרסם עבור הקלקה על הפרסומת שלו.

     

    מה זה רימרקטינג?

    רי-מרקטינג ( שיווק מחדש) הוא כלי חשוב ביותר להגעה אל גולשים שכבר ביקרו באתר שלכם.

    גולשים אלה נחשבים כבעלי סיכוי גבוה יותר לרכישות שכן הם כבר מכירים את העסק שלכם ומתעניינים במוצר או בשירות שלכם ולכן חשוב ביותר 'ללכוד' או 'לצבוע' אותם בעזרת פיקסל, קטע קוד קצר אשר מוטמע באתר שלכם ומסמן את כל מי שנכנס אליו.

    לאחר שהגולש נכנס לאתר הוא נצבע ומנוטר וניתן לשלוח לו מודעות ייעודיות בהמשך עם הצעות המבוססות על מידע שנצבר על פי נתוני הגלישה בדפים בהם ביקר, המוצרים שראה וכדומה.

     

    פרסום בגוגל: מכירים מודעות דינמיות?

    פרסום בגוגל מאפשר הגשה של מודעות דינמיות. מודעות דינמיות הן כלי מצוין עבור עסקים בעלי אתרים גדולים עם מספר מחלקות או אתרי אי-קומרס בעלי מגוון פריטים גדול. במודעות אלה גוגל בוחרת את הדף הרלוונטי לגולש לאחר סריקה של כל האתר ועל סמך ביטויים קיימים בדף הרלוונטי, המתאימים ביותר למילת החיפוש שהקיש הגולש.

     

    היתרונות של מודעות דינמיות

    חיסכון בזמן – במקום לבנות סטים של מודעות המבוססות על מילות חיפוש אותן ליקטתם בעמל רב ומצאתם באמצעי החיפוש הרגילים של גוגל, במודעות אלה זחלני גוגל מאתרים בעצמם את המלים המתאימות ביותר לביטויים שחופשו ושולחים את המודעות המתאימות ביותר לאותו גולש, אשר מקליק על המודעה ומגיע לדף המתאים ביותר.

    עדכונים אוטומטיים – כאשר אתה מבצע שינויים באתר שלך, זחלני גוגל סורקים את האתר מחדש ומבצעים את ההתאמות ללא צורך בהתערבותך.

    מחולל כותרות מתאימות (ורלוונטיות יותר) – גוגל מתאימה את הכותרות במודעות הדינמיות לביטוי שהגולש חיפש ובונה עבורך מודעות מדויקות יותר בהתאמה גבוהה יותר לביטוי שהגולש חיפש.

    שליטה טובה יותר על הקמפיין – באפשרותך לשלול דפים או קטגוריות שאינך רוצה שהגולש יגיע אליהם באתר (נניח אין מלאי ממוצר כלשהו או הוא כבר לא מוצע למכירה) וכן לבחור קטגוריות ספציפיות שכן ברצונך שהגולש יגיע אליהם.

    הגדלת התנועה לאתר – מודעות דינמיות עוזרות לאתר שלך להגיע ללקוחות נוספים שלא מגיעים אליו בדרך כלל דרך מודעות מבוססות ביטויים בלבד ולהגדיל את התנועה לאתר בגולשים רלוונטיים בעלי פוטנציאל להפוך ללקוחות.

    תיאור טוב יותר – במודעות דינמיות באפשרותך להכניס שורת טקסט ארוכה אחת וליצוק תוכן מלא יותר למודעה.

    נראות טובה יותר של ה-URL – במודעות הדינמיות גוגל עושה שימוש בכתובת הדומיין הסופית שלך ללא התוספות הפנימיות של כל דף פנימי והכתובת המוצגת קצרה ואסתטית יותר.

     

    KPI's – איך מודדים את הצלחת הקמפיין?

    בסופו של דבר קמפיין דיגיטלי נמדד בדיוק כמו כל פעולת שיווק ומכירה אחרת: על פי התוצאות. אמנם בקמפיין דיגיטלי ניתן לקבל נתונים מדויקים יותר ולרדת לרזולוציות באמת מרשימות של מידע לגבי כל אחת ואחת ממילות החיפוש בקמפיין, דפי הנחיתה, המודעות ועוד, אך בשורה התחתונה גם בקמפיין דיגיטלי הכול נמדד לפי… השורה התחתונה… כמה כסף נכנס מהקמפיין ביחס לכסף שהוצא עליו.

    הנה כמה KPI's (Key Parameters Indicators) מדדים ספציפיים מרכזיים לקמפיין פרסום בגוגל אדס:

    IMPRESSIONS – מידת החשיפה של הקמפיין – ללא חשיפות של המודעה אין הקלקות. זה פשוט עד כדי כך. אמנם הצלחת המודעה מבחינת השגת לידים חשובה יותר ברוב הפעמים אך כפי שאמרנו בהתחלה, מודעות ברשת המדיה למשל לא משיגות הרבה קליקים אך הנראות שלהם חשובה, כמות החשיפות, כמו גם תדירות החשיפות לכל גולש ועוד, כל אלה מדדים שאפשר ללמוד מהם על הצלחת הקמפיין.

    CTR – כמה אנשים (או רובוטים…) מתוך אלה שראו את המודעה שלכם לחצו עליה. כמובן שככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר כך טוב יותר לקמפיין אך אפשר גם ללמוד רבות על המודעות לפי שיעור ההקלקה עליהן (בכל קמפיין אפשר ליצור כמה מודעות שרוצים) לעשות ניסויים (למשל B/A טסטינג על שתי מודעות שיש בהן אלמנט אחד שונה בלבד ולבחון איזו מודעה משיגה CTR גבוה יותר וללכת עליה).

    Conversion Rate – יחס ההמרה. ייתכן ומישהו הקליק על המודעה שלך והגיע לדף הנחיתה אך נטש ולא השלים את הרכישה. יחס ההמרה נותן לך עוד מדד שאתה יכול לבחון לגבי מידת הצלחת המודעה או דף הנחיתה שלך (ייתכן והמודעה מעולה אך האתר לא טוב או שמילת חיפוש זאת או אחרת עשו עבודה טובה יותר בהמרת גולש לרכישה מאשר מילה אחרת שהביאה יותר קליקים, ועוד). בהמשך לאותו מדד, מדד נוסף: עלות ההמרה, נתון סוּפר חושב שנותן לך מידע כמה עולה לך כל המרה.

    הסברנו קודם גם לגביי עלות לקליק (CPC) וכן אפשר לקבל מידע גם לגבי עלות לרכישה (CPA) ועלות לליד (CPL) ועוד.

    נגענו גם במדד החזר ההשקעה (ROI) שהוא כאמור המדד החשוב ביותר אך ישנם עוד המון מדדים 'קטנים' יותר כמו: אחוז ההצלחה של המודעה שלך ביחס למודעות מתחרות, אחוז ההצלחה שלה ביחס למודעות אחרות בקמפיין, ועוד המון מדדים שונים שלמידת הנתונים שהם מספקים והסקת מסקנות מהתוצאות שלהם היא העבודה האמיתית של מקצועני ה-PPC באשר הם.

    לפתוח חשבון ב'גוגל אדס' ולכתוב מודעה כמעט כולם יכולים, החוכמה האמיתית היא לנהל את הקמפיין מ-א' עד ת' בכל מובן, לבצע אופטימיזציה על בסיסי יומי, להסיק את המסקנות הנכונות ולשפר את הקמפיין הן ברמת התוכן והם ברמת העלות שלו.

     

    פרסום בגוגל: מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

    יש עוד המון מידע וטיפים (3 טיפים בהמשך) לניהול חכם, חסכוני ויעיל של קמפיין פרסום בגוגל אבל רק כדי לעשות מעט סדר במושגים ולהבין מה זה קידום אורגני ואיך הוא נכנס לפה, חשוב להבין קידום אורגני מהו, קידום ממומן מהו ומה ההבדל בין השניים.

    קידום ממומן (PPC) – הוא כל מה שדיברנו עליו עד כה. קידום מודעות בכסף. למשל, כשאתה משלם לגוגל והיא מריצה את המודעה שלך. פשוט כך. התשלום יכול להיות לפי עלות הקליק בגוגל או לפי כמות החשיפות בפייסבוק וכמובן שהוא לא מתקיים רק שם אלא בהרבה פלטפורמות דיגיטליות אחרות כמו TABOOLA, OUTBRAIN ואחרות.

    קידום אורגני (SEO) – כאשר האתר שלך מצליח להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל ללא ה'עזרה' שלך בקניית מודעות ממומנות, אפשר לומר שהקידום האורגני שלו מוצלח. איך עושים קידום אורגני מוצלח? כאשר האתר שלך בנוי בצורה טובה, התוכן בו איכותי ומתחדש בתדירות גבוהה, הקישורים בו אפקטיביים, זמן הטעינה של האתר מהיר והוא מספק חווית גלישה נעימה ונוחה לגולש, אז האתר שלך מצליח לפלס את דרכו למקומות הראשונים בגוגל 'בכוחות עצמו' וללא קידום ממומן.

    Search Engine Optimization – SEO כשמו כן הוא: אופטימיזציה למנועי חיפוש. זהו בדיוק ההבדל בין פרסום בגוגל לפרסום אורגני בגוגל. גוגל לצורך העניין אוהב את האתר שלך כיוון שהוא היה בנוי בהתאמה אליו: המטה טייטלס והמטא דסקריפשן ( הכותרות ותתי הכותרות) בנויים נכון, האלטים (תיאור הטקסט של התמונה) וה-URL אים בנויים נכון, מפת האתר בנויה נכון, חווית האתר טובה ועוד פרמטרים שהפכו את האתר שלך לחביב על זחלני ואלגוריתמי גוגל.

    כמובן שלא גמדים ומלאכים קטנים באו בלילה ושיפצו את האתר שלך או שהיה לך מזל.

    גם כאן יש עבודה רבה מאחורי הקלעים, המתחילה בבניית אתר בצורה יסודית ואחר כך בתחזוקת האתר, העלאת תכנים חדשים, קידום בגוגל, פרסום בפייסבוק ועוד. עבודה שמתבצעת בדרך כלל על ידי חברת בניית וקידום אתרים שבונה ומקדמת את האתר שלך.

    אתם שואלים מה מומלץ? ברוב המקרים מומלץ לעשות שילוב בין שתי הפעולות גם SEO וגם PPC יחד וזאת בכדי 'לקצור' כמה שיותר ביקושים מהרשת. יתרון נוסף שיש בשילוב שתי הפעולות יחד הוא העובדה שניתן לעשות "ניסויים" או בשמם המקצועי  A/B Testing כדי לבחון אילו מסרים שיווקיים עובדים בצורה טובה ואילו מילות מפתח עובדות טוב יותר. לאחר ביצוע ה- A/B Testing  ניתן לעשות הסקת מסקנות ולתכנון תכניות להמשך.
    זכרו, פעילות ה- SEO היא פעולה לטווח הארוך ולעיתים צריך הרבה סבלנות עד שרואים את התוצאות הסופיות. בשונה מ- SEO, ב- PPC ניתן להעלות קמפיינים מהרגע להרגע, דבר המאפשר לבצע תכנון לטווח הקצר.

     

    הקשר בין קידום ממומן לקידום אורגני

    קידום ממומן יכול לשים זרקור על אתר שלא הצליח להיחשף לקהל רב על אף היותו מוצלח וכתוצאה מכך האתר יתחיל לקבל חשיפות רבות יותר, ולהיות מקודם אורגנית בהמשך ולצבור יותר ויותר תנועה וחשיפה למשל.

    יתרון נוסף של קידום ממומן: אתה לא חייב אתר גדול ואיכותי כדי להגיע לאנשים. מודעה ממומנת תעשה את העבודה בצורה מספקת ואנשים אכן יגיעו לאתר או לדף הנחיתה שלך. מה הם יעשו בו אחר כך? זו כבר שאלה אחרת. אם הוא לא יהיה איכותי, כנראה הם יעזבו מהר, יורידו את דירוג האתר שלך על הדרך וגם לא יחזור אליו וישכחו ממך. לכן הקשר בין קידום אורגני לממומן חזק ודו-סיטרי ולא ניתן להתעלם ממנו.

     

    פרסום בגוגל - אורגני או ממומן

    פרסום בגוגל – אורגני או ממומן

     

    SEO כאסטרטגיה לטווח ארוך

    פעילות ה- SEO היא תהליך לטווח ארוך שאין לו סוף קבוע וניתן להמשיך לעשות SEO לפרק זמן שאינו מסתיים. כאשר אתר חדש עולה לאוויר מומלץ להתחיל את עבודת ה- SEO עוד
    בשלבי הבנייה, התכנון וההקמה של האתר. עד שהאתר החדש יתחיל להיות מוכר ויתחיל לקבל תנועה אורגנית יכול לקחת זמן מה ולעיתים אפילו מספר חודשים, זה תלוי בתחום שאנו מקדמים
    ובמידת התחרות בתחום – כל אתר לגופו.
    על מנת לזרז את תהליך ה- SEO מומלץ להתחיל לבנות קישורים ולהפיק תוכן איכותי לאתר וזאת במטרה שגוגל ידרג את האתר במיקומים גבוהים בעמוד תוצאות החיפוש. בנוסף,
    על מנהל האתר לעשות פעולות במטרה להגביר את כמות ההקלקות, להאריך את זמן השהייה באתר ולצמצם את אחוז הנטישה באתר. עבודת SEO לטווח ארוך תשפר את
    מדד האיכות של האתר ואת ציון הסמכות שלו בעיני גוגל ושאר מנועי החיפוש. ככל שגוגל יתן ציון גבוה יותר לאתר כך האתר יחשב איכותי יותר ויקבל תיעדוף מצידו של גוגל.

    PPC כאסטרטגיה עם תוצאות מהירות יותר לטווח קצר

    כאמור, היתרון הבולט של PPC על פני SEO הוא נושא הזמן. PPC מבטיח תוצאות מהירות יותר, מדוייקות יותר ותוצאות שניתן לנתח.
    הצלחת קמפיין פרסום בגוגל טמונה ביכולת של מנהל הקמפיין להרים קמפיין איכותי המכוון לקהל יעד ספציפי וכתוצאה מכך להביא לאתר תנועה איכותית ומיידית.
    הקמת קמפיין PPC שימושי במיוחד כאשר מדובר על אתר חדש ואנו רוצים להביא אליו תנועה על מנת להגביר את המודעות אליו.
    אחד הדברים שחשוב לזכור כאשר מדובר על קמפיין ממומן PPC הוא שמדובר במהלך מהיר אך הוא יכול להיות יקר ולא תמיד רווחי. הרי זה קל להעלות את הקמיין לאוויר
    אבל צריך לנהל את ניצול התקציב במחשבה ובתכנון על מנת לא לנצל את התקציב במלואו בטווח קצר מאד.

    האם שווה לבצע קידום ממומן לבד?

    נגענו רק בקצה. יש עוד המון דברים שצריך ללמוד וליישם על מנת להפוך למומחה קידום ממומן בגוגל, בין אם אוטומציות ותוכנות חכמות המאפשרות לבצע אופטימיזציה מהירה ומדויקת יותר, ניסויים וסקריפטים שיכולים לבחון אסטרטגיות קידום שונות, התממשקות למערכות הפנים ארגוניות של העסק דרך ממשק ה-API של הפלטפורמה ועוד.

    האם יש לכם זמן להיכנס לזה? כאמור מערכת הפרסום של גוגל קלה יחסית ללמידה אך אין חכם מבעל ניסיון ועד שתהיו מומחים סיכוי רב שתפסידו כסף על קמפיין לא מספיק טוב.

     

    פרסום בגוגל: 3 טיפים לניהול קמפיינים מוצלח בגוגל

    1. מעקב UTM – זהו קוד קטן שמאפשר לנטר כל דבר כמעט החל ממילת חיפוש ועד הקמפיין. הוא מצוות ל-URL המודעה ועוזר לקטלג את מקור ההגעה source, המדיום, שם הקמפיין ועוד, ולהשתמש בנתונים אלו אחר כך בגוגל אנליטיקס כדי לברר מאיפה הגיעו אליך הגולשים לאתר, מאיזה קמפיין גוגל אדס ועוד. פרסום בגוגל עם UTM מבטיח יכולות ניטור מדויקות יותר. היום כל קמפיין ממומן בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת חייב להיות מתוייק וזאת בכדי שנוכל לנטר את הפעילות והיעילות של הקמפיין.

    2. קוסטיום אודיאנס וקהלי רימרקטינג – יצירת קהל מובחר וקהל לשיווק חוזר הוא כלי עוצמתי המאפשר לך להגיע לקהל מתעניין, שכבר ביקר באתר שלך, קהל בעל פוטנציאל רכישה גדול יותר. באפשרותך לנטר קהל אשר התעניין במוצרים דומים לאלו שלך, בנושאים משיקים וליצור קהל מבוסס על תחומי עניין הקשורים לעסק שלך, קהל המבוסס על מבקרים באתר שלך, קהל המבוסס על רשימות אימייל של העסק, קהל המורכב ממי שכבר הוריד את האפליקציה שלך או רכש בחנות ועוד. חשיפת המודעות שלך לקהלים אלה תוריד את עלויות הפרסום בדרך כלל והיא ממוקדת יותר ומטרגטת קהל שסיכוי ההמרה שלו באתר גבוה יותר מקהל רנדומלי או כזה שלא בהכרח מחפש את השירותים או המוצרים שלך.

    3. אסטרטגיית מילת חיפוש אחת בקבוצת מודעות – קיימות המון אסטרטגיות לבניית קמפיין פרסום בגוגל באופן ממומן, חלקן מוצעות על ידי הפלטפורמה עצמה, ואם תשאלו מומחי קידום שונים תשמעו גישה שונה מכל אחד. אחת האסטרטגיות היא לבנות קמפיין, קבוצת מודעות ומודעה אחת סביב מילת חיפוש אחת בלבד. הסבר: אחת הבעיות הנפוצות בקמפייני גוגל היא שקיימות המון מילות חיפוש בקמפיין שחלקן הולכות לאיבוד: מצד אחד אתם רוצים להכניס כמה שיותר מילות חיפוש לאפשרויות שמפעילות את המודעה שלכם ומצד שני לא להתפזר יותר מדי ולהישאר ממוקדים. מילות חיפוש לא פעילות או בעלות ציון איכות נמוך פוגעות בקמפיין שלכם וכך נוצרה אסטרטגיית פרסום זו, שעל אך היותה סיזיפית (שכן היא דורשת בנייה של כמות קמפיינים, קבוצות מודעות ומודעות רבות) יש הטוענים שהיא השיטה היעלה ביותר להשיג מקסימום רלוונטיות ואחוזי הקלקה גבוהים.

     

    לסיום הנה 4 דברים שכל מפרסם בגוגל חייב לבצע

    1. תוספי מודעות – כמעט שכחנו… תוספי המודעות הם הרי חלק בקביעת ציון האיכות ודירוג המודעה. כאמור לתוספי המודעות (SITE LINKS) תפקיד חשוב בציון האיכות של המודעה והם מהווים נדבך לא קטן בציון זה לצד חווית דף הנחיתה, הרלוונטיות של המודעה וה-CTR. תוספי מודעות מושקעים לא רק מעבים את המודעה ונותנים לה נפח פיזי ושטח גדול יותר בדף תוצאות החיפוש אלא גם מאפשרים לכם להפנות את הגולש לדפים שונים באתר כמו גם להוסיף משפטי מחץ למודעה. תוסף מיקום העסק, תוסף טלפון ותוספי המודעות מעלים את דירוג המודעה שלכם והם וחובה בכל קמפיין, בין אם ברמת המודעה, בקבוצת המודעות או ברמת הקמפיין עצמו. באופן כללי, ניתן לומר כי תוספי המודעות יוצרות מודעות בולטות ועשירות יותר כך שמודעה מסוג זה מושכת יותר את העין של הגולש.

    2. התאמה למובייל – אין זה סוד שרוב הטראפיק עובר או כבר נמצא בטלפונים הניידים. מחקרים רבים מראים כי גולשים עושים את הבירורים שלהם במובייל ובעת הרכישה הם מעדיפים לרוב לעבור לדסקטופ. בגוגל עשו את ההתאמות שלהם עם הוספת פיצ'רים ומתן העדפה לאתרים מותאמים למובייל והעדפת מודעות למובייל. בנוסף באפשרותכם לקבוע העדפה למודעה כך שתהיה מוצגת יותר במובייל על ידי העלאת סכום ההצעה על מילת החיפוש המפעילה אותה ב-40% אחוז למשל, לעומת מחשב, טאבלט וכו'. כמו כן באפשרותכם להוסיף סייט לינק למודעת מובייל וכמובן לאנדקס אותה על ידי רישום ואימות ב'גוגל לעסק שלי', כדי שתופיע במפות גוגל כעסק לכל דבר. פרסום בגוגל מחייב התאמה מלאה לכל סוגי המסכים.

    3. מתכנן מילות המפתח – כלי מובנה יעיל מאוד בגוגל אדס למציאת הביטויים המתאימים ביותר למודעות שלכם מתוך אלפי ביטויים, לפי התוכן באתר שלכם או לפי תחומי עניין. טיפ קטן: כל מילות החיפוש מדורגות לפי נפח החיפושים ולפי מידת התחרות עליהן, בחירת ביטויים בעלי תחרות גבוהה מדי תייקר לכם את ההוצאה עליהם, לכן נסו לבחור מילות חיפוש ייחודיות או בעלות נפח גבוה כמה שאפשר ותחרות נמוכה כמה שאפשר. דבר אחרון חשוב הוא בחירת מילת המפתח. בחירת מילת המפתח לא חייב להיקבע רק לפי נפחי החיפוש אלא לפי הרלוונטיות והכדאיות של מילת המפתח. במקרים רבים עדיף לבחור מילת מפתח תחרותית פחות אך עם יותר רלוונטיות.

    4. דוח מונחי חיפוש – עוד כלי מובנה שימושי של גוגל אדס, המאפשר לכם לראות אילו ביטויים הפעילו את המודעה שלכם ולהוסיף את אלו שלא היו קיימים קודם לכם לקמפיין כמו גם לחסום ביטויים לא רלוונטיים עבורכם עם הוספת מילות חיפוש שליליות, למשל אם אתה 'אינסטלטור בחיפה', ביטוי כמו 'אינסטלטור באילת', מין הסתם לא יהיה רלוונטי עבורך ותוכל למנוע ממילת חיפוש זאת להפעיל את המודעה, לייעל את הקמפיין ולשפר את ה-CTR שלך. כמובן שאפשר למנוע את הפעלת המודעות באזורי מגורים לא רצויים גם דרך הממשק בצורה פשוטה, לבחור הצגה של המודעה לישובים מסוימים, לפי רדיוס ועוד.

     

    רחבה, לפי ביטוי או מדויקת? סוגי התאמות

    כמובן שאי אפשר לכתוב על גוגל אדס בלי להסביר את שיטת ההתאמות שלה:

    על מנת לעזור למפרסמים בגוגל להגיע לקהל כמה שיותר רחב מחד או כמה שיותר מצומצם מאידך, יצרו בגוגל שיטת סימון מיוחדת להפרדה בין סוגי ההתאמות לביטויים השונים.

    התאמה רחבה – אם תרשמו את הביטוי בהתאמה זו, למשל: כובעי נשים. אם תכתבו את הביטוי כמו שהוא, ללא גרשיים וללא כל סימון אחר, הביטוי יופעל לפי חוקי ההתאמה הרחבה הכוללת הטיות והגיות שם, מלים נרדפות, נושאים דומים וואריציות שונות של הביטוי, כך שאם הגולש יחפש למשל: צעיפי נשים, ייתכן והוא יקבל את המודעה שלכם למרות שאינכם מוכרים צעיפים כלל אלא כובעים בלבד.

    התאמה מדויקת [ ] – על מנת להימנע מצבים אלה וכדי לאפשר לכם להגיע לגולשים שמחפשים את הביטוי המדויק ביותר, נוצרה התאמה מדויקת המסומנת בסוגריים מרובעים לפני ואחרי הביטוי. למשל אם תרשמו [כובעי נשים] רק הביטוי הזה יפעיל את המודעה שלכם ותימנעו מקליקים לא רצויים שכזכור מורידים לכם את ה-CTR ואת דירוג מילת החיפוש ומוציאים לכם סתם כסף. במקרה כזה המילה: 'צעיפים' לא תפעיל את המודעה שלכם. מצד שני אם גולש יחפש 'כובע לנשים' המודעה שלכם לא תופיע אף על פי שהיא כן רלוונטית עבורו.

    התאמה לביטוי " " – מסומנת בגרשיים מסביב לביטוי, למשל: "כובעי נשים" והיא דרך ביניים שרבים משתמשים בה כי מצד אחד היא שומרת על מהות הביטוי ומצד שני מאפשרת הטיות זכר, נקבה או לשון רבים ועוד. למשל במקרה כזה המילה: 'צעיף' אם תוקש על ידי הגולש כחלק מחיפושו אחר 'צעיפי נשים' לא תציג את המודעה שלכם (וזה טוב כי אתם מוכרים כובעים בלבד) אבל אם הגולש יקיש: 'כובע לנשים' סיכוי טוב שהיא כן תופיע (וזה גם טוב).

    מודיפייר + – סוג התאמה זה מאפשר לכם לשחק עם ביטוי המורכב משתי מלים, למשל: +אינסטלטור +אשקלון, כאשר אם למשל גולש יקיש: 'אשקלון אינסטלטור' אז המודעה שלכם תופעל ולא תפספס אותו ודוגמאות נוספות.

    כל ההתאמות האלו מאפשרות למנהל הקמפיין להקים קמפיין ממוקד יותר לפי קהל היעד שלו וכך בעצם ליצוקר קמפיין איכותי יותר עם סיכויים גדולים יותר להצלחה ולעמידה ביעדים.

     

    כלי מילות מפתח של גוגל

    כלי מילות מפתח של גוגל

     

    נסכם

    אין מתאימה יותר ל: "אם אתה לא שם אתה לא קיים" מאשר גוגל, בהיותה הכתובת הכמעט בלעדית בעולם החיפושים באינטרנט. היתרון הגדול שלה: תשלום רק על קליקים ולא על חשיפות.

    כל אחד מוזמן לנסות, קטן כגדול ללא נזק והוצאות מיותרות.

    האם זה פשוט לביצוע? אולי ברמה הטכנית כן אך כמו בכל תחום אחר, התמחות היא הכרח על מנת לייצר קמפיין ממומן חסכוני, איכותי ואפקטיבי שיביא לכם חשיפה, לידים, לקוחות ורכישות.
    מי שיש לו את היכולות האנליטיות להבין את החוקים והשיטה לעבודה על הפלטפורמה ויש לו זמן לניסויים ותהיות מוזמן לעבוד איתה ואין ספק שהוא ילמד המון, ייהנה ויביא תוצאות לעסק.

    עבור מי שאין לו לא את הזמן ולא את הראש ורוצה לראות תוצאות מההתחלה, מומחי קידום ממומן בגוגל ומומחים פרסום בגוגל ייעשו את העבודה. בהצלחה לכולם!