רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

קידום בגוגל: המדריך לפיצ'רים חדשים במערכת המודעות של גוגל

חברת גוגל לא מפסיקה להפתיע אותנו ולהוציא מערכות מתקדמות העוזרות לנו לאופטימיזציה

מאת: | זמן קריאה: 06:17 דק' | אוקטובר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • הרבה לפני שפייסבוק הקימה את מערכת הקידום הממומן שלה, גוגל כבר פעלה בשטח עם מערכת פרסום משובחת, שמפרסמים רבים אוהבים לעבוד איתה תודות ליכולות הרבות שלה ונוחות השימוש בה. גוגל אדס (Google Ads), נקראה אדוורדס בעבר, היא פלטפורמה חכמה ויעילה המאפשרת למפרסמים לבנות קמפיינים ממירים בקלות ובמהירות, מספקת שלל נתונים סטטיסטיים ומוסיפה פיצ'רים חדשים כל הזמן, אשר מסייעים למפרסמים לפרסם באפקטיביות רבה יותר מתמיד.

    רוצים שלקוחות יחשפו אליכם בגוגל? קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144 >>

     

    קידום בגוגל – כל הסיבות להתחיל לפרסם בגוגל

    קידום בגוגל: רוצים לפרסם בגוגל אדס? הנה 17 טיפים וחידושים אחרונים של המערכת:

    1. שיטות חכמות חדשות להגשת הצעת מחיר
    "יעד עלות להמרה" (CPA) ו-"יעד החזר על הוצאות פרסום"  (ROAS)הן שתי אסטרטגיות הצעת מחיר חדשות יחסית, שגוגל שכללה מאוד לאחרונה. שיטות אלה משתמשות בלמידה חישובית ומגדירות את הצעות המחיר על מילות החיפוש שלכם ושל הגולש בעת המכירה הפומבית, שעל בסיסה מושתת מערכת הפרסום של גוגל.
    אסטרטגיות אלו אפקטיביות במיוחד במקרים של מבצעים חדשים בעסק, השקות של מוצרים חדשים ואפשר להיעזר בהן להתאמת המודעות לעונה בה הן פועלות, חורף קיץ וכדומה. כלומר כאשר יש בידכם נתונים על עונה מסוימת בה המכירות גבוהות יותר או אפילו רק כמה ימי מכירות, נניח 3 ימי מבצע של בלאק פריידי, אתם יכולים להעלות מראש את שיעור ההמרה הצפוי והמערכת תעזור לכם לשפר את ביצועי המודעה ולעמוד ביעדי ההמרה שהגדרתם. זכרו: קידום בגוגל הוא בעצם תהליך ההתמודדות של המודעה שלכם במכרז מול מודעות מתחרות כאשר המודעה האיכותית ביותר יחד עם רלוונטיות מילות החיפוש שהגולש הקיש וחוויית דף הנחיתה אליה הגולש עבר, הם הפרמטרים שקובעים מי ינצח במכרז בכל רגע נתון.

    2. שיפור בדף הסקירה הכללית
    הדף הראשי בגוגל אדס מאפשר לכם להבין איפה הקמפיין שלכם עומד ביחס לתקציב, איך הוא עובד ועוד. לאחרונה גוגל הוסיפו סינונים ואפשרויות נוספות לדף זה והיום אפשר כבר לקבל נתונים מרכזיים לפי כמה פרמטרים חדשים כמו: סוג המכשיר ממנו הגיעו אליכם, סוג הקמפיין (רשת החיפוש או רשת מדיה), סטטוס הקמפיין, קבוצת המודעות וסטטוס קבוצת המודעות ועוד, כאשר הפרמטרים הקודמים כמו: כמה המרות נכנסו, כמה הקלקות, כמה חשיפה וכמה תקציב יצא עדיין קיימים בצורה הנוחה והמוכרת של גרפים בצבעים שונים עבור כל פרמטר.

    3. מקסימום ערך המרות
    קידום בגוגל הוא בעיקר כלי להשיג המרות לעסק. המרה מתבצעת כאשר לקוח השאיר פרטים בדף הנחיתה, חייג לעסק וכדומה. מטרתכם היא להשיג כמה שיותר המרות בכמה שפחות כסף, בערך המרה מקסימלי עבורכם. לשם כך פיתחה גוגל שיטה אוטומטית אשר מאפשרת לכם למקסם את ערך ההמרות במסגרת התקציב. על מנת להשתמש בשיטה זו עליכם להגדיר מראש את ערך ההמרה הרצוי לכם לפי תנאי העסק, המוצר וכדומה ואז לקבוע את ערך ההמרה הרצוי במערכת. שיטה זו עוזרת לעסקים רבים לנהל את תקציב הפרסום שלהן ולקבל עליו החזרים גבוהים יותר כיוון שיש ביכולתה לדעת מראש האם ערך ההמרה שהתקבלה משביע רצון או לא.

    4. שינוי במדדים
    לקראת סוף חודש ספטמבר גוגל מוציאה משימוש את המדד 'מיקום ממוצע בדף'. במקומו גוגל ממליצה להשתמש במדדים: 'שיעור החשיפה בראש דף תוצאות החיפוש' ובמדד 'שיעור החשיפה במקום הראשון של תוצאות החיפוש'. כולם יודעים שאם המודעה שלך לא נמצאת בדף הראשון, יש סיכוי נמוך שהגולש יראה אותה כי רוב הגולשים לא טורחים לעבור לדף השני בגוגל. יתרה מכך, חשוב להיות מדורגים כמה שיותר גבוה בדף תוצאות החיפוש הראשון. קידום בגוגל תמיד היה תחרותי אך שיטת המכרז בגוגל אדס מאפשרת גם לעסקים קטנים ובינוניים להתחרות על משבצות הפרסום שווה בשווה מול המפרסמים הגדולים ואתם יכולים למצוא את המודעות שלכם בין התוצאות הראשונות בדף תוצאות החיפוש הראשון אם תדעו איך לבנות קמפיין איכותי ויעיל בגוגל. בעבר היו גם מודעות בצד אך אלה בוטלו וכיום דף תוצאות החיפוש מראה 10 מודעות בלבד המסודרות אחת אחרי השנייה

    5. ציון אופטימיזציה מורחב כולל קמפיין גוגל שופינג
    עבור מי שאינם שולטים עד הסוף במערכת הפרסום של גוגל וגם עבור מפרסמים מקצועיים, גוגל בנתה בשנים האחרונות כלי המאפשר למפרסמים ליישם את מגוון ההמלצות שגוגל מציעה באותו כלי. ככל שאתם מיישמים יותר המלצות, ציון האופטימיזציה של החשבון שלכם עולה וגוגל אומרת שמפרסמים שהעלו את ציון האופטימיזציה שלהם בעשר נקודות (המקסימום זה 100) הגיעו גם לעלייה של 10% בהמרה. לאחרונה הוסיפה גוגל גם את הפיצ'ר של 'גוגל שופינג' לכלי זה ובין היתר אפשר ליישם בו המלצות לגבי סדר וארגון של קבוצות מודעות בקמפיין, הוספה של מילות מפתח מומלצות, הוספת SITE LINKS, הכנסת ביטויים שליליים ועוד.

     

    קידום בגוגל – תהליך האופטימיזציה מתחיל כבר בהקמת הקמפיין
    קידום בגוגל – תהליך האופטימיזציה מתחיל כבר בהקמת הקמפיין

     

    6. ניהול חשבונות מרובים
    גוגל יצרה לאחרונה מפת חשבון חדשה המספקת תמונה ברורה של מבנה החשבון ומציעה דרך מסודרת וקלה יותר להבין מה קורה בחשבון שלכם ואיך הוא בנוי. מפת החשבון החדשה מאפשרת למפרסמים לראות את נתוני החשבון ללא צורך בהקלקות מרובות ומעבר בין דפים, ואפשר לראות דרכה ביתר קלות מידע על מדדי ביצוע עיקריים כמו: קליקים, עלות, חשיפות ועוד. את המפה החדשה אפשר למצוא ב-'כלים והגדרות' והיא גם מאפשרת לכם לזהות מאפיינים משותפים בין חשבונות משנה.

    רוצים שנקים לכם מודעת גוגל לעסק?  קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144 >>

     

    7. מודעות גלריה
    גרסת הבטא של מודעות גלריה הושקה בGoogle Marketing Live – מודעות גלריה הן למעשה פורמט של מודעה המבוסס על תמונות ותומך בהחלקה על גבי המסך המתאימה במיוחד לגולשי הסמארטפון. פיצ'ר זה יאפשר לגולשים לקבל מידע לגבי מוצרים ושירותים בחלקו העליון של דף תוצאות החיפוש

    8. סוגי התאמה מורחבים למילות המפתח
    מילות חיפוש עם מגבילי התאמה רחבה (+) והתאמה לביטוי יפעילו מודעות גם במקרה של משמעות זהה לביטוי שהוקש על ידי הגולש. גוגל מקווה להביא את חשיפת המודעה ללקוחות פוטנציאליים רבים יותר. שיטת סוגי ההתאמה של גוגל מאפשרת למפרסמים לבחור האם הם רוצים להפעיל את המודעות שלהם על בסיס מילות מפתח מדויקות או ביטויים (הכוללים הטיות שם, מלים נרדפות וכדומה). מפרסמים רבים נעזרים בשיטה זו כדי לגבש אסטרטגיות פרסום שונות. למשל עסק שמוכר רק 'כדורי גלידה אדומים' למשל, יוכל לבנות את המודעות שלו על בסיס ביטוי זה בלבד אם ייבחר בהתאמה מדויקת (בעזרת סוגריים מרובעים []) או לפי התאמה לביטוי בעזרת גרשיים (" ") וכך המודעה תפעל רק עבור מי שחיפש את הביטוי הספציפי הזה או דומים לו. לאחר העדכון החדש ייתכן שגולש שיקיש "עיגולי גלידה אדומים" למשל יפעיל גם כן את המודעה במידה והמלים 'כדורים' ו-'עיגולים' נחשבות במשמעות זהה עבור גוגל. כך גם לגבי התאמת מודיפייר (+) שבה אפשר לרשום למשל: +כדורי +גלידה ואז גם אם הגולש יקיש: "כדורי גלידה" וגם אם הוא יקיש "גלידה כדורים" הביטוי יפעיל את המודעה וכן אם יקיש "עיגולי גלידה" או "גלידה עיגולים". גוגל מבטיחה רלוונטיות גדולה יותר והגעה ליותר לקוחות באמצעות עדכון זה.

    9. עדכון גרסה עבורה Google Ads Editor
    אחד הכלים השימושיים ביותר עבור כל מפרסם העושה קידום בגוגל הוא עורך גוגל אדס. זוהי תוכנה פשוטה אך יעילה המאפשרת עבודה על חשבונות גוגל על המחשב מחוץ לפלטפורמה גם במצב לא מקוון וניתן לבצע בה עריכות מאסיביות ורבות היקף ולאחר מכן להעלות את השינויים בבת אחת לחשבון האמיתי. בעדכון האחרון של כלי זה גוגל משפרת את הנראות ומוסיפה מצב כהה עבור משתמשים כבדים, אשר מקלה על הצפייה והעבודה בה גם בחושך. עוד חידוש ושיפור הוא 'בוחר התמונות' שגוגל מוסיפה לעורך. גוגל נענתה גם לבקשות הגולשים הנעזרים בתוכנה והוסיפה תיבות סימון במנהל החשבונות לפתיחה קלה יותר של כמה חשבונות יחד. כמו כן אפשר מעתה להוסיף ולעדכן החרגות של כתובות IP בקמפיינים.

    10. מודעות  Mastheadב- YouTube
    אם לדמות את אתרי האינטרנט לזירת נדל"ן למודעות פרסומת דיגיטליות הריי שמודעות 'מאסטהד' החדשות של יוטיוב נמצאות בפריים לוקיישן, היישר לצד סרטון הוידאו הראשי בעמוד הבית של יוטיוב. ועכשיו משבצת פרסום זאת זמינה לכל המפרסמים לאחר שהייתה פתוחה למספר מפרסמים קטן בכל מדינה. אפשר לרכוש את משבצת הפרסום הנחשקת על בסיס עלות לאלף חשיפות (CPM) וכן להתאים בעזרת 'פתרונות מיקוד מתקדמים לקהלים' מי יראה את המודעות הללו.

    11. יותר המרות עם TrueView כולל קריאה לפעולה בשותפי הוידאו של Google
    קמפיינים מסוג זה עם תוספי קריאה לפעולה (בכותרת, במסך סיום אוטומטי המבוסס על ערוץ היוטיוב שלכם, ועוד) מאפשרים השגת יותר לידים והמרות באחוזים גבוהים. גוגל משכללת (באמצעות יוטיוב שבבעלותה) את דרכי ההגעה לגולש ומציעה מודעות פרסום מתקדמות יותר עם אפשרויות הקלקה על הוידאו ולמעשה משפרת את הסרטונים והופכת אותם למודעת פרסומת אחת גדולה. המפרסמים יכולים ליהנות מיותר המרות ולידים באפליקציות לטלפונים ניידים ובאתרים מובילים. אין ספק שהשילוב בין וידאו + מובייל + מודעת פרסום הוא 'קטלני' במיוחד והכי ממיר כיום.

    12. מעקב מקביל הופך לחובה ברשת המדיה
    שימוש במעקב מקביל מפנה את הגולשים מהמודעה היישר אל כתובת ה-URL  הסופית והמדידה של הקליקים מתבצעת ברקע. תכונה זו מזרזת את זמן הטעינה של דף הנחיתה אליו עובר הגולש ומגדילה את הסיכוי לביקור בדף הנחיתה.

    13. עדכונים בקמפיינים לקידום אפליקציות
    הגדלת שטח הפרסום באתרים ובאפליקציות היא אתגר שכולם רוצים לפצח ולנצח בו. גוגל מודיעה על עדכונים שעוזרים לנצל את שטחי הפרסום הללו בדפדפני אינטרנט שונים של מכשירי iOS ניידים. זה אומר עוד שטחי פרסום באפליקציות, ב-GOOGLE PLAY ובעוד כ-3 מיליון אתרים ואפליקציות ברשת המדיה של גוגל.

    14. יצירה ועריכת מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש באפליקציית Google Ads לטלפונים ניידים
    אם בעבר אפשר היה רק להפעיל ולהשהות מודעות רספונסיביות עבור רשת החיפוש דרך מכשירים ניידים הרי שגוגל הוסיפה את האפשרות גם ליצור ולערוך מודעות אלו ישירות מהמכשיר הנייד באפליקציה. זה מעולה עבור מפרסמים שרוצים להעלות קמפיין מבצע מעכשיו לעכשיו למשל או סתם עבור כל מפרסם שאוהב לעבוד עם הטלפון הנייד שלו. בדומה לפייסבוק שמפעילה אפליקציה איכותית ליצירת ועריכת מודעות גם גוגל מבינה שהיא לא יכולה להישאר מאחור בתחום, ושיפרה אלמנט זה. בנוסף היא מאפשרת להוסיף, לערוך ולבדוק מילות חיפוש שליליות דרך הנייד, מה שהיה אפשרי בעבר רק דרך הדסקטופ וכן לקבל המלצות להסרה של מילות מפתח שליליות אשר מתנגשות עם מילות חיפוש אחרות ופוגעות בהצגת המודעות.

    15. בדיקת איכות דף הנחיתה בקמפיין שופינג
    חוויית דף הנחיתה (אליו מגיע הגולש ממודעת הגוגל שלכם) היא אחד מהפרמטרים המרכזיים בהצלחת מודעת הפרסום בגוגל. מפרסמים רבים בונים קמפיינים טובים אך ציון האיכות שלהם משוקלל עם חווית דף הנחיתה ולפעמים הוא נמוך בשל דף נחיתה לא מספיק טוב. גוגל מוסיפה כלי חדש המאפשר לכם לבדוק אלמנט זה עבור כל אחד מדפי הנחיתה אליהם אתם מעבירים את הגולשים בקמפיין שופינג. כך יכולים מפרסמים לאתר בעיות בדפי נחיתה מסוימים, לתקן אותם ולשפר את ביצועי קמפיין הגוגל שלהם המפנה אל אותם דפי נחיתה.

    16. הגדרת המרות
    המעקב אחר המרות שבוצעו על ידי הגולשים חשוב מאוד לקמפיין שלכם. עכשיו גוגל מאפשרת למפרסמים להחליט אלו פרמטרים יהיו בעמודת ההמרות: הרשמה, רכישה, שיחה ועוד, ומייעלת את הגדרת ההמרות ואופן שימושן בחשבונות השונים.

    17. ייצוא נתוני Google Ads ל- Google Sheets
    גוגל מאפשרת לייצא את נתוני מודעות ה-Google Ads של הקמפיין ישירות ל-Sheets וכן לשתף את הגיליונות. האופציה פתוחה החל מאמצע שנת 2019 ומייעלת מאוד את העבודה עם גוגל אדס עם אופיס ואקסל.

    18. יעד נתח חשיפות
    גוגל השיקה את אסטרטגיית 'יעד נתח לחשיפות', שיטה חדשה להצעת מחיר אוטומטית שמטרתה להציג את המודעה שלכם במקום הבולט ביותר בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש הראשון ומאפשרת למפרסמים שליטה מדויקת יותר בתהליך האופטימיזציה של הקמפיין. כמו כן היא מוסיפה את אסטרטגיית 'נתח חשיפות במיקום הבולט ביותר' ואת 'נתח חשיפות בראש הדף'. באופן כללי אסטרטגיות הצעת מחיר הן כלי קידום בגוגל שאתם חייבים להכיר. רוב המפרסמים בגוגל אדס בוחרים באסטרטגיות ובהצעות תמחור אוטומטיות למילות החיפוש ולמודעות שלהם כברירת מחדל אך אפשר לשפר את תוצאות הקמפיין בעזרת מעבר בין האסטרטגיות השונות שמנינו כאן ואחרות כמו 'מקסימום קליקים' ועוד, כל אחד לפי צרכיו ויכולותיו התקציביות. הבסיס להצלחה במערכת הקידום של גוגל נשאר הכרת המערכת ויכולותיה, ושימוש בהן לטובת יצירת מודעות פרסום איכותיות. לוקח זמן להכיר את המערכת ולשלוט בכל הפיצ'רים הקיימים בה אך ההשקעה משתלמת והסיפוק מהשגת המטרות והיעדים של קמפיין הפרסום הופכים את העבודה למהנה בסופו של דבר.

     

    מודעות ממומנות בגוגל מגבירות את החשיפה ואת כמות ההמרות לעסק

    מודעות ממומנות בגוגל מגבירות את החשיפה ואת כמות ההמרות לעסק

     

     

    רוצים קמפיין מודעות מקצועי בגוגל?  קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144 >>

     

    לסיכום:
    קידום בגוגל היא משימה למקצוענים בלבד וכאלה הרוצים להשיג את התוצאות הטובות ביותר בלי לבזבז כסף, אך לשם כך דרוש לימוד של המערכת שעל אף היות הפשוטה להפעלה הינה מורכבת להבנה. קיימים עשרות אלמנטים טכניים שיש לשלוט בהם לצד צורך בהבנה נרחבת של אסטרטגיות הפרסום והתמחור, הבנה וידע בהסקת מסקנות מנתונים כלכליים וניתוח נתונים לטובת שיפור הקמפיין והגעה לתוצאות הטובות ביותר (לידים, חשיפות, המרות וכו') בפחות כסף.

    על מנת להיות בחזית הפרסום בגוגל יש צורך להתעדכן בכל הפיצ'רים והעדכונים התכופים שמתבצעים בפלטפורמה אחת לכמה חודשים. גוגל מקפידה לעדכן את המפרסמים כמעט בכל צעד שהיא עושה וכל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחריה, להירשם לניוזלטר החינמי שהיא מפיצה למפרסמים כולל טיפים, חדשות ועדכונים לפני כולם. כל אלה יעזרו לכם להיות הראשונים להשתמש בכל פיצ'ר חדש שיוצא לשוק וליהנות מהיתרון שהוא מקנה.

    אם נמשיך את ההשוואה לעולם הנדל"ן אז כמו מתווכי דירות חרוצים העוברים על כל מודעות הפרסום של כל הדירות בכל האתרים, כך גם אתם צריכים להתעדכן בכל האתרים הרלוונטיים, וכמו מתווך שעובר בכל העיר ומוצא נכסים חדשים ומעניינים כך גם אתם יכולים להשיג עבור הלקוחות שלכם או עבור עצמכם, מקומות פרסום חדשים ואטרקטיביים בעלויות משתלמות, ולהגיע ראשונים לקהל אליו אתם רוצים לפרסם. בהצלחה.