רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

סודות האלגוריתם של גוגל

מי לא רוצה לפצח את האלוגריתם של גוגל...

מאת: | זמן קריאה: 03:11 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • האם זה אפשרי? כן. האם זה נצחי? ממש לא. גוגל לא שוקטת על השמרים ומוציאה עדכוני אלגוריתם כל כמה שנים. התפקיד של מקדמי האתרים והמפרסמים בפלטפורמה הוא להיות בהקשבה מלאה ולהפנים את החוקים החדשים כל הזמן.

    שינויי אלגורתם בגוגל

    מקדמי אתרים ואנשי דיגיטל מכל העולם מנסים לפצח את האלגוריתם של גוגל

     

    מה זה אלגוריתם?

    אלגוריתם הוא: " דרך שיטתית וברורה לביצוע משימה כלשהיא במספר צעדים סופי וידוע מראש". למשל האלגוריתם לקניות בסופר: להחנות את הרכב, להיכנס לסופר, לעבור בין המדפים, להוסיף מוצרים לעגלה, להגיעה לקופה, לשלם, לנסוע הביתה בפקקים….

     

    רוצים פעילות אפקטיבית ברשת גוגל או פייסבוק? השאירו פרטים >>

     

    משתמשים במונח זה בעיקר המתמטיקה, בעולם המחשבים, בהייטק, בפרסום הדיגיטלי וכו'. האלגוריתם של גוגל למשל הוא השיטה בה נקבע אילו מודעות פרסום יופיעו בגוגל אדס, פלטפורמת הפרסום של גוגל, היכן יוצגו ולפי איזה סדר בדפי תוצאות החיפוש.

    כולם רוצים לפסח את השיטה: כך בונים מודעות שיוצגו ראשונות

    גוגל מצדה רוצה לאפשר הזדמנות שווה לכל המפרסמים, קטנים כגדולים, בעזרת האד ראנק שלה, חוקי הרלוונטיות של המודעה, מילות החיפוש ודף הנחיתה אליו מגיע הגולש, לצד שורה של חוקים ורגולציות משתנות, ומעדכנת את האלגוריתם שלה מעת לעת ודורשת מהמפרסמים להיות מעודכנים בעצמם בשיטות בניית הקמפיינים.

    איך להישאר מעודכן? עדכוני האלגוריתם של גוגל

    חושבים לעשות פרסום בגוגל? אולי אתם לא צריכים להכיר כל פיסת מידע הקשורה לכך, אבל הכרה של העדכונים ומה שנעשה מאחורי הקלעים בפלטפורמת הפרסום של גוגל תעזור לכך לפרסם בצורה יעילה יותר את העסק שלכם ויותר מזה: להימנע מעונשים על חריגה ממדיניות הפרסום של החברה.

    הנה רשימה של עדכוני גוגל לאורך השנים שכל מי שעושה קידום בגוגל צריך להכיר:

    פלורידה – עדכון שנכנס בנובמבר 2003. עד אותה שנה אתרי אינטרנט רבים סבלו מספאם, דואר ופרסומות זבל על סוגיהן. בעיה נוספת שהייתה קיימת אז: מילות מפתח מרכזיות הוצפו באתרים בלי סדר וטקסטים הוטמעו בקוד האתר ללא אפשרות למשתמשים לראות אותם. לינקים של אתרים אחרים הוסתרו ועוד. עולם ה-SEO אשר דואג לקדם את האתרים שלכם במנועי החיפוש היה המערב הפרוע עד שפלורידה נכנסה לתמונה.

    הפתרון: עדכון פלורידה עשה סדר בעולם ה-SEO ו'סידר' למקדמי האתרים עבודה נוספת. העדכון כבר די וותיק אך השפעותיו ניכרות עד היום וחברות קידום האתרים נדרשו להמציא שיטות קידום חדשות שיתאימו למטרה לשמה גוגל הוציאה את העדכון: ליצור אתרי אינטרנט נקיים מספאם הבנויים הייטב ומספקים לגולשים חוויית שימוש טובה בעזרת תוכן איכותי ורלוונטי למילות החיפוש שהביאו את הגולש לאותו אתר.

     

     צריכים קמפיין גוגל או פייסבוק שיבלוט מעל מתחרים? השאירו פרטים >>

     

    פנדה – ברוכים הבאים לשורה של עדכונים הקרויים על שם חיות חמודות ופנדה הראשונה שבהם. עדכון זה הגיע בשנת 2011 וקיבל עדכוני גרסאות נוספים במהלך השנים הבאות. הבעיה שעדכון זה רצה לטפל בה הייתה תוכן משוכפל ותוכן ירוד באיכותו. למשל אתרי האינטרנט שלקחו טקסט כלשהוא, שינו בו כמה מילים ושיכפלו לעוד המון דפים באתר. מבחינת מקדמי האתרים זה היה טוב, הם הרוויחו כמות של תכנים, ניפחו את האתר וגרמו לזחלני גוגל לחשוב שמדובר באתר כבד משקל שזכאי לחשיפה גדולה יותר, אך גוגל הבינה שזה לא הרעיון הכי טוב מבחינת הגולשים והחלה להעניש אתרים עם תוכן מועתק, משוכפל ובאיכות נמוכה.

    הפתרון: עדכון פנדה אשר שוב יצר עבודה נוספת למקדמי האתרים וגרם להם להבין שאי אפשר להערים על מנועי החיפוש של גוגל לאורך זמן ושטקסט באתר חייב להיות מקורי, איכותי ובעל ערך רב לגולש. לא היה מדובר בדיבורים בלבד ואתרים שבעבר הובילו בתוצאות החיפוש נענשו, נפלו בדירוגים ואילצו את מקדמי האתרים להוסיף תכנים מקוריים, חדשים ואיכותיים ולהוריד תכנים ירודים. 'התוכן הוא המלך' אינה סתם קלישאה מסתבר וגם בעולם ה-SEO מבינים שתוכן איכותי, מאמרים, כתבות, בלוגים וכדומה חייב לעניין את הגולש, דבר שגורם לו להישאר יותר זמן באתר ומשפר את ה- BOUNCE RATE אחד הפרמטרים שמעלים את דירוג האתר ומאפשר לו להיות מוצג לפני אתרים בעלי איכות תוכן נמוכה.

    פינגווין – עדכון פינגווין מ- 2012 נוצר על מנת לטפל באתרים שנקטו בשיטות מפוקפקות לקידום האתרים שלהם. בעולם ה-SEO יש חלוקה ברורה של קידום לגיטימי וחוקי המכונה קידום "כובע לבן" לעומת קידום באמצעים גבוליים קידום "כובע שחור". מאז אותו עדכון כמה שיטות 'לבנות' הפכו 'שחורות' ומקדמי האתרים שוב ביו צריכים להתאים את עצמם למדיניות החדשה של גוגל ולאלגוריתם שלה. העדכון הביא את מקדמי האתרים לחשוב טוב טוב לפני שהם שמו "קישור רע" באתר או הפניה שעלולה להוביל לעונש לאחר העדכון החדש.

    Hummingbird – ב-2013 לאור התחרות בענף גוגל הבינה שלהראות לגולש את תוצאות החיפוש שלו זה לא מספיק. דרכי ההגעה לעסק, ביקורות וכדומה, הם כלים חדשים שהוכנסו בעדכון יונק הדבש. גוגל החלה להפנים שהיא לא רק מרכז מידע אלא גם פלטפורמת קידום מידע ועכשיו כאשר גולש מקליק על לינק הוא מקבל תוצאות על בסיס מידע שגוגל אוסף גם מאתרים אחרים. בסופו של דבר החיפוש הופך יותר מדויק, מהיר ונוח למשתמש. מבחינת מקדמי האתרים ובעלי העסקים גוגל רוצים לגרום להם להבין שהיא יותר ממנוע חיפוש ויכולה להוות 'one stop shop'עבור הגולש ברמת החיפוש באינטרנט.

    RankBrian – ב-2015 יצא עדכון האלגוריתם החדש של גוגל שעזר לה לשפר את תוצאות החיפוש לרמה כזאת שהיא יודעת בדיוק מה המידע המקיף שאתם רוצים לקבל לפי מילת החיפוש או הביטוי שהקשתם. סוג של בינה מלאכותית (UI) ברמה נמוכה עדיין אמנם, מאפשר לגוגל להבין מנתוני הגלישה והפעילות שלכם ברשת מה המידע שאתם מבקשים למצוא.

    BERT – העדכון האחרון של גוגל שממשיך את הקו של רנק בריין ועליו יפורט בנפרד בכתבה הבאה

     

    ענישה מצד גוגל

    אתרים שלא מיישרים קו עם האלגוריתם של גוגל מסתכנים בענישה

     

    לסיכום, חשוב להבין: פרסום ממומן בגוגל זו עבודה דינמית שמצריכה את המפרסמים להיות עם היד על הדופק כל הזמן ולהיות מעודכנים בשינויים ובעדכונים של גוגל באלגוריתם שלה, שאם לא כן אתרים שהובילו בתוצאות החיפוש יכולים לאבד את מיקומם ונוכחותם.

    ומה לגבי פרסום בפייסבוק? גם פייסבוק משנים בתדירות גבוהה את הפלטפורמה שלהם, מוסיפים ומורידים אלמנטים, מעדכנים את חוקי המדיניות שלהם וגם שם מקדם מקצועי חייב להיות מעודכן בכל פיצ'ר חדש שנכנס ובשינויים באלגוריתם.

    רוצים לפצח את השיטה? צריכים קידום בגוגל לאתר שלכם? מצאו חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה שמכירה את כל העדכונים ויודעת להתאים את עצמה לחוקים החדשים שגוגל מוציאה כל כמה שנים. מיותר לציין שדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש של גוגל הוא הבסיס להצלחה של כל עסק. דאגו שהאתר שלכם יהיה נקי, מסודר ובעל תוכן איכותי. עזרו לגוגל לאהוב את האתר שלכם, לסרוק ולאנדקס אותו הייטב בעזרת מפת אתר בנויה הייטב, אופטימיזציה בהגדרות ה-SEO של האתר, הטמעת קישורים איכותיים באתר ועוד.

     

    צריכים עזרה בקידום בגוגל או בפייסבוק? רוצים ליהנות מחבילת דיגיטל משתלמת? צרו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני >>