רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כמה עולה פרסום בגוגל?

גוגל מוציאה באופן קבוע כלים, מערכות ופיצ'רים חדשים לפרסום בפלטפורמה שלהם. אז מהי עלות פרסום בגוגל?

מאת: | זמן קריאה: 03:19 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • יש לכם עסק, מוצר או שירות שאתם רוצים לפרסם ברשת האינטרנט? פרסום בגוגל או קידום בגוגל הוא ללא ספק אפיק קידום מוביל וחסכוני אשר יכול להתאים לעסקים קטנים ובינוניים וזאת תודות לשיטה בה הוא פועל.

     

    גוגל מאפשרת שלל כלים לפרסום באינטרנט דרך פלטפורמות גוגל

    גוגל מאפשרת שלל כלים לפרסום באינטרנט דרך פלטפורמת גוגל

     

    פרסום ממומן בגוגל עובד על בסיס שיטתPull Marketing , כלומר מודעת הפרסום של העסק שלכם מוזנקות למנוע החיפוש בו הקיש הגולש את מילת החיפוש שלו רק כשהוא חיפש מילת מפתח שנמצאת בקמפיין שלכם. בנוסף אתם משלמים רק עבור הקליק ולכן שיטה זו חסכונית ואיכותית יותר במקרים מסוימים. ומה לגביי פייסבוק? לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, בפייסבוק אתם מקדמים בשיטת Push Marketing, כלומר, המודעות שלכם נדחפות לגולשים פוטנציאליים ואתם משלמים לפי חשיפות. היתרון: החשיפה גדולה יותר ואם טטרגטו את הקהל שלכם במדויק תוכלו לקבל גם כאן קליקים ולידים כאשר התמחור הפנימי שתעשו לעצמכם יכול להיעשות לפי עלות הקליק, הליד או ההמרה, איך שתבחרו לשחק עם זה.

     

    מעוניינים לפרסם בדיגיטל בצורה חכמה ומועילה?  קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144>>

     

    אז מה לבחור: קידום ממומן בגוגל או פרסום בפייסבוק?

    למה לא לשלב בין שניהם? פייסבוק וגוגל יחדיו חולשות על כשני שליש משוק הפרסום הדיגיטלי והשילוב בין פרסום בגוגל והצבת העסק שלכם במנועי החיפוש לצד יצירת מודעות קריאייטיביות ופרסומן בפייסבוק מכסה כמעט את כל המקומות בהם ניתן לפגוש את הגולש הרלוונטי שהוא הלקוח הפוטנציאלי של העסק שלכם.

    לדוגמא, נניח אתם אינסטלטור ברמת גן, קמפיין מודעות בגוגל יאפשר לכם להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל כאשר גולשים יחפשו "אינסטלטור ברמת גן" ומודעות הפרסום שלכם בפייסבוק יגיעו לגולשים שהביעו עניין בתחום. אם תבנו את הקהל שלכם בצורה חכמה לפי אזור מגורים, תחומי עניין, גיל, מגדר ועוד, תוכלו להגיע לכל מי שמחפש אינסטלטור ברמת גן ולכל מי שצריך אינסטלטור ברמת גן וגולש בפייסבוק רוב שעות היום בנייד או במחשב ובגוגל, היכן שמחפשים עסקים זמן קצר לפני שצריך אותם.

    איך עובד תהליך הפרסום בגוגל?

    קידום בגוגל הוא למעשה זירת מכרזים אחת גדולה. העסקים אשר מפרסמים את עצמם בגוגל מתחרים ביניהם מי יופיע גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש ובמקומות השונים בהם גוגל מציגה את המודעות שלה. מי שייבנה קמפיין מדויק ואיכותי יותר בשילוב עם תקציב גבוה יותר יזכה להופיע גבוה יותר ומין הסתם יקבל את אותם גולשים שחיפשו עסק מסוגו.

    מהו PPC?

    פי.פי.סי (Pay Per Click) היא שיטת תמחור בה עובדות מערכות פרסום הרבות ביניהן גוגל. בשיטה זו של "פיי פר קליק" (תשלום לפי הקלקה) אתם משלמים רק על הקלקות. ועדיין, המודעה שלכם יכולה לקבל חשיפה חינמית בדף תוצאות החיפוש ובשאר המקומות בהם גוגל מציגה את מודעות הפרסום שלה, יוטיוב למשל ועוד פלטפורמות אשר בבעלותה ובאתרים נוספים, גם כאשר לא מקליקים עליה. כמובן שאתם רוצים שהגולש יקליק על המודעה שלכם. כל הקלקה מחושבת ולוקחת לכם אחוז מסוים מתקציב הקידום הכללי שהקדשתם לאותה מודעה או לקמפיין מודעות בגוגל.

     

    מעוניינים להתחיל לפרסם בדיגיטל ולבלוט מעל המתחרים? השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת >>

     

    איך נקבע מחיר הפרסום בגוגל?

    כמובן שהמטרה שלכם היא להוזיל את עלות הקליק ולשפר את הקמפיין שלכם על בסיס קבוע כך שלמשל יפסיק להציג מודעות שלא עובדות, לשפר את הטקסט במודעות, להוסיף מילות חיפוש שיפעילו את המודעה שלכם ועוד. מחיר הפרסום בגוגל מבוסס על האד רנק (AdRank) של המודעה שלכם. שיטת הדירוג של גוגל הקובעת אילו מודעות תוצגנה על בסיס כמה פרמטרים, ביניהם: איכות דף הנחיתה או האתר אליו עובר הגולש לאחר הקליק, חוויית המשתמש באותו דף נחיתה, רלוונטיות המודעה, האתר ודף הנחיתה למילת החיפוש שהוקשה, עלות הביטוי (הביד) ועוד.

    ככל שתבנו קמפיין מדויק ויעיל יותר תשלמו פחות על כל קליק. מובן שאתם לא לבד ועלות הקליק נקבעת גם לפי תוצאות המכרז מול שאר המודעות. מתחרים אשר יכולים להרשות לעצמם לשלם יותר על כל מילת חיפוש עליה הם מתחרים יזכו ביתרון מסוים אך אם המודעה שלכם תהיה טובה יותר ורלוונטית יותר, השקלול של האדרנק שלכם יכול לגבור על אותה מודעה שהרשתה לעצמה לשלם יותר אך הייתה איכותית פחות.

    איך להוזיל את עלות הקליק?

    פרסום ממומן בגוגל כמו גם פרסום בפייסבוק תלויים בכמה גורמים. אתם מצדכם צריכים לדאוג להיות עם היד על הדופק, לשלוט בקמפיין שלכם ולעשות לו אופטימיזציה בכל אספקט: לנקות אותו ממודעות שלא עובדות, לשפר את הקהל, לעשות קמפיין רימרקטינג איכותי ( למשל: "אהלן, שמנו לב שהתעניינת במשחיז פותחנים צבעוני לאננס, הנה עוד כמה מוצרים דומים שיכולים לעניין אותך…) לדעת להפיק דוחות נתונים שיעזרו לכם להבין מה עובד ומה לא.

    קידום בפייסבוק או בגוגל הן לא האפשרויות היחידות. עוגת הפרסום הדיגיטלית מתחלקת עם עוד כמה אפיקי קידום, ביניהם, פרסום ביאהו למשל, המתאים לעסקים הפונים לחו"ל בלבד ומציע אפשרויות פרסום אטרקטיביות. אמנם הוא מתאים אך ורק לפרסום באתרי חו"ל אך יש לו את היתרונות שלו. אגב, כמובן שגם פייסבוק וגוגל מאפשרים לכם לפרסם בקלות בכל מדינה שתבחרו ולהגיע לכל שוק שתבחרו כך שזהו לא יתרון בלעדי של הפרסום ביאהו.

     

    פרסום ממומן

    לגוגל יש מגוון שיטות תשלום עבור הפרסום דרכם

     

    האם פרסום ביאהו (Yahoo) זול יותר?

    מערכת הפרסום של יאהו: Yahoo Gemini היא שחקן לא קטן בשוק הפרסום הדיגיטלי העולמי ומאז שנקנתה על ידי ענק התקשות VERIZON היא מציגה פלטפורמת פרסום יעילה במאות אתרים וכן מאפשרת לכם למשוך את המודעות שלכם מגוגל ולהשתמש בהן כך שזוהי יכולה להיות תוספת נחמדה אך כמובן שלא תחליף לקידום בגוגל.

    האם הפרסום ביאהו זול יותר? הכול תלוי באיכות הקמפיין שלכם. אי אפשר לקבוע בצורה גורפת היכן זול יותר לפרסם: גוגל, פייסבוק, יאהו או כל פלטפורמת פרסום אחרת. אם תבנו קמפיין מודעות איכותי ומקצועי, תוזילו את עלותו היכן שלא תפרסמו.

    טיפ: לפני שאתם בוחרים פלטפורמת קידום, מחליטים על תקציב ויוצאים לדרך, בנו אואטר (AVATAR) של הלקוח שלכם ונסו לשרטט את הדמות המדויקת של הלקוח שאתם רוצים לפרסם עבורו: מי הוא, מה הסטטוס שלו (כלכלי, חברתי וכו'), היכן הוא מבלה, גולש, מה תחומי העניין שלו, כמובן האם מדובר בגבר, אישה, נער, נערה וכל פרט שנראה לכם רלוונטי. פילוח זה יעזור לכם להתמקד בקהל הרלוונטי למוצר או לשירות שלכם ויעשה עבורכם אלימינציה ראשונית של המקומות בהם אתם צריכים לפרסם. כאשר תדעו למי אתם מפרסמים יהיה לכם קל יותר לדעת איפה לפרסם.

    לסיכום, גוגל מציעה פלטפורמת פרסום נוחה מאוד לשימוש ויותר חשוב: יעילה בהגעה למי שמחפש עסקים דומים לזה שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתאים מודעה עם מסר מדויק שתגרום לגולש להקליק דווקא על המודעה שלכם וכאשר הוא יגיע לאתר שלכם שם כבר תדעו כיצד להמשיך את המכירה.

     

    מעוניינים לפרסם בדיגיטל ולהביא לידים חדשים? השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת! >>

     

    השילוב בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק, יחד עם דף נחיתה איכותי, הוא חבילה מנצחת שמכסה עבור העסק שלכם את רוב המקומות בהם ניתן להגיע ללקוחות הפוטנציאליים. התקציב ייקבע בסופו של דבר על ידכם כמובן ולפי התוצאות תוכלו לדעת האם הוא מספק, להוריד או להעלות תקציב ולייעל את הקמפיינים שלכם בעתיד. בהצלחה!