רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך לפרסם את עצמי בגוגל?

פרסום בגוגל הוא כלי פרסום שהצליח להוכיח את היתרונות שלו לא פעם

מאת: | זמן קריאה: 02:07 דק' | פברואר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • גוגל אדס, מערכת הפרסום של גוגל, היא הפלטפורמה המושלמת עבור בעלי עסקים קטנים הרוצים לפרסם בגוגל. היא נוחה לשימוש, קלה להבנה והכי חשוב: בעלת פוטנציאל גבוה להשגת תוצאות לעסק שלך, בין אם מדובר במספרה למשל, עסק בתחום המזון, חברת ביטוח או כל עסק קטן או בינוני בכל תחום אחר.

     

    תחילת תהליך פרסום בגוגל

    תחילת תהליך פרסום בגוגל

     

    מביאים תוצאות – פרסום בגוגל בצורה חכמה

    היתרון המרכזי שמערכת הפרסום בגוגל מקנה לבעלי עסקים קטנים הנדרשים להתחרות מול גופים גדולים יותר, היא העובדה שבגוגל משלמים רק על הקלקות, בשונה מפרסום בפייסבוק למשל, שם אולי החשיפה גדולה יותר אך התשלום נעשה באופן גורף על חשיפות ללא קשר אם הקליקו על המודעה שלכם או לא.

    יש לכם עסק קטן, אתם עצמאיים, פרילנסרים או חברה קטנה בלי תקציב גדול ובכל זאת מעוניינים להשיג לקוחות חדשים לעסק דרך שיווק דיגיטלי? הנה כמה טיפים מעשיים עבור פרסום בגוגל שייתנו לכם מקדמה אם ייושמו בצורה חכמה:

    1. פרסום על שם המותג – כל מי שעוסק בפרסום ממומן בגוגל יגיד לכם שהכי חשוב למצוא את הביטויים הרלוונטיים לעסק שלכם ולפרסם מודעות המכילות את אותם ביטויים. לדוגמא יש לכם עסק לפתרונות אינסטלציה בחיפה, רצוי שבין מילות המפתח או הביטויים שיריצו את המודעה שלכם, הביטוי "אינסטלטור בחיפה" יהיה בין המובילים. הבעיה היא שרבים שוכחים לפרסם את שם העסק עצמו. כך נוצר מצב שמתחרים שלכם מופיעים לפניכם בדף תוצאות החיפוש של גוגל גם על השם שלכם! לכן גם אם נדמה לכם שזה מיותר, זה לא. רצוי שאחת המודעות או קבוצת מודעות שלמה תוקדש כולה לשם המותג שלכם עם וריאציות שלו, כך שהגולשים ימצאו אתכם פעמיים, פעם אחת אורגנית, כלומר אם הצלחתם להתברג עם האתר שלכם בצורה טבעית בתוצאות החיפוש ופעם שניה בתוצאות הממומנות.

    2. קמפיין תמונות ברשת המדיה GDN – דבר נוסף שאפשר לעשות על מנת להבליט את העסק שלכם הוא ליצור קמפיין לרשת המדיה. כמובן שאין תחליף לקמפיין איכותי ברשת החיפוש של גוגל, אותה רשת מבוססת מודעות טקסט שהיא החלק הארי בכל קמפיין פרסום ממומן בגוגל ובאופן כללי בתהליך הקידום בגוגל. גוגל מריצה את מודעות ה-GDN שלכם במגוון אתרים ופורטלים מובילים, כחלק מרשת השותפים שלה, אתרים מרכזיים שכולנו גולשים בהם על בסיס יומי ומאפשרת לכם להימצא באותם אתרים במסגרת מודעות תמונה או באנרים שהיא עצמה מחוללת בעזרת תמונה שלכם או שאתם יכולים לעצב בעצמכם מא' עד ת'. קמפיין ברשת המדיה ייתן לכם חשיפה ויזואלית טובה, יכניס את העסק שלכם למודעות הגולשים וגם אם אחוז ההקלקות על מודעות תמונה נמוך בהרבה מזה המושג בקמפיין ברשת החיפוש, אתם זוכים לתהודה ברשת ולתוצאות עקיפות כאשר למשל בפעם הבאה שגולש יתקל בכם, בין אם ברשת החיפוש בגוגל, בפייסבוק או בכל מקום אחר, הוא יזכור את התמונה שראה קודם והסיכוי שהפעם יקליק על המודעה שלכם גדול יותר.

    3. גוגל אנליטיקס ומודעות רימרקטינג – אחד הכלים העוצמתיים שגוגל מאפשרת לכם לממשק לעסק ולקמפיין הפרסום הממומן בגוגל אדס הוא גוגל אנליטיקס. כלי זה מאפשר לכם לצבור את הנתונים החשובים על גולשים שנכנסו לאתר שלכם, הוסיפו מוצר לעגלה או יצאו מיד, רכשו או חזרו שוב למחרת וכדומה. גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם ללקט נתונים יקרי ערך ולדעת בדיוק מאיפה הגיע כל גולש, האם הגיע דרך סמארטפון או מחשב, מה הדאטה האישית שלו (ככל הניתן לפי חוקי האינטרנט) וכדומה. את כל הידע שצברתם תוכלו לתרגם לקמפייני פרסום חדשים וטובים יותר, כאשר עכשיו יש לכם עם מה לעבוד ותוכלו ליצור מודעות שיווק מחדש (רימרקטינג) המתאימות בדיוק לגולשים שלכם. מודעות רימרקטינג הן המודעות הממירות ביותר בדרך כלל, כלומר מביאות תוצאות באחוזים גבוהים יותר מכיוון שהגולשים הנתקלים בהם כבר הביעו עניין בעסק ובמוצר שלכם ואם הם איבדו אתכם ורוצים לחזור לאתר שלכם בלי לחפש אותו שוב, אתם כבר נמצאים צעד אחד לפניהם ויכולים לשלוח להם מודעות מתאימות עם מסרים חדשים, הצעות מכר מפתות וכדומה.

    לסיכום, פרסום בגוגל הוא אחד הכלים האפקטיביים והחסכוניים ביותר לעסקים קטנים ובינוניים שלא רוצים לשרוף את התקציב שלהם על חשיפה בלבד ומעוניינים להשיג תוצאות בצורה מבוקרת וחכמה לאורך זמן.

    כמובן שעל מנת לבלוט בשטח ולהתעלות על המתחרים שלכם אתם חייבים להתמקצע בתחום ולהכיר את כל הפיצ'רים, הטריקים והסודות הקיימים במערכת ורק כך תוכלו להשיג תוצאות טובות יותר על התקציב שלכם.

    זה אומר לדעת לבנות קמפיין ממיר איכותי גם ברשת החיפוש וגם ברשת המדיה, להעלות תכנים מושכים ומעוצבים ולחדד את המסרים שלכם עבור קהל יעד רלוונטי ולא לפזר את התקציב שלכם לכל עבר.

     

  • דילוג לתוכן