רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך נשפר את ציון האיכות במודעות פרסום בגוגל?

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקמפיין פרסום בגוגל הוא ציון האיכות. מה זה ציון איכות ואיך משפרים אותו?

מאת: | זמן קריאה: 02:11 דק' | פברואר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אחד הפרמטרים החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר בכל קמפיין פרסום בגוגל הוא רלוונטיות מילות המפתח במודעה. איך זה עובד: גולש מקיש בסרגל החיפוש ביטוי כלשהוא עליו הוא מעוניין לקבל מידע באמצעות תוצאות החיפוש, נניח: " חנות פרחים באשדוד", המודעות אשר תופענה ראשונות תהיינה אלו המכילות את אותו ביטוי בדיוק או בגרסה דומה לו, ותהיינה הכי רלוונטיות עבור אותו גולש.

    שיפור ציון איכות בגוגל

    שיפור ציון איכות במנוע החיפוש של גוגל

    ציון 10 מתוך 10

    שיטת הדירוג של גוגל נותנת לכל ביטוי שמכניסים לקמפיין ולמודעות ציון מאחד עד עשר. כמובן שאנו רוצים שהמודעה שלנו תכיל ביטויים עם ציון המקסימלי כי כך נגדיל את סיכוי המודעה להיות מוצגת לאדם הנכון בזמן הנכון. ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על ציון האיכות שלנו והם מסתכמים בשלושה פרמטרים מרכזיים:

    1.  שיעור הקליקים הצפוי על המודעה (CTR) – פרמטר זה מציין באחוזים את כמות הקליקים שגולשים שראו את המודעה שלכם הקישו עליה מתוך סך הפעמים בהם היא הופיעה. ככל שה-CTR שלכם על מילות החיפוש גבוה יותר כך יש יותר סיכוי שגולשים יקליקו דווקא על המודעה שלכם. דוגמא: יצרתם מודעה המבוססת על מילת מפתח שמקבלת שיעור קליקים גבוה במיוחד, נניח 80%. זה אומר שמתוך 100 פעמים בהם הופיעה המודעה שלכם בדף תוצאות החיפוש בגוגל, ב-80 פעמים מתוכם הגולשים הקליקו על המודעה והגיעו לאתר או לאפליקציה שלכם. זה כמובן לא מבטיח רכישה כיוון שיש עוד פרמטרים אשר משפיעים על ציון האיכות.

    2.  חוויית דף הנחיתה – אז הצלחתם להביא את הגולש לאתר שלכם בעזרת מודעה איכותית עם מילת חיפוש מדויקת שגרמה לו להקליק על המודעה ולהגיע לאתר, למיני סייט או לדף הנחיתה שלכם, עכשיו תורו של דף הנחיתה לעשות את העבודה ולגרום לאותו גולש להשאיר פרטים, לבצע רכישה וכדומה. עיצוב אטרקטיבי, חוויית משתמש ידידותית, מסרים חזקים והצעת מכר מושכת, כל אלה יעזרו לדף שלכם לקבל ציון גבוה עבור חוויית דף הנחיתה והשהייה בדף. פרמטרים נוספים כמו מהירות טעינת הדף ומשך השהייה של אותו גולש בדף, יעזרו לו גם הם לקבל ציון איכות גבוה. כמובן שאם האתר שלכם נטען מהר הסיכוי שהגולש לא יזנח אותו עוד בטרם נכנס אליו גבוה יותר וכמו כן אם גולש נכח זמן רב יותר בדף הנחיתה לפני שעזב, גם זה אינדיקטור לאיכותו.

    3.  רלוונטיות המודעה והביטויים בה – חזרנו לאלמנט הבסיסי ממנו נגזרת הצלחת המודעה שלכם. ככל שתצליחו לבסס את המודעות שלכם על מילות חיפוש וביטויי מפתח שגולשים רבים יותר, המתעניינים במוצר או בשירות שלכם מחפשים, כך תשיגו יותר קליקים על המודעה. זה כמו כדור שלג: ככל שגולשים יקליקו יותר על המודעה ה-CTR שלה יעלה וכך גם ציון האיכות שלה.

    שאלת מיליון הדולר – איך משפרים את ציון האיכות של המודעות בגוגל?

    פרסום ממומן בגוגל מבוסס על התאמה בין הביטוי שהקיש הגולש למודעה שלכם. ככל שיהיו לכם בקמפיין יותר ביטויים רלוונטיים בעלי ציון איכות גבוה יותר, כך גם ציון האיכות של המודעה שלכם, בנוסף לשאר הפרמטרים שצוינו, יכול להשתפר, אחוזי ההקלקה על המודעות שלכם יגבר ותוכלו להשיג יותר תוצאות במסגרת תקציב הקידום שלכם.

    איך עושים את זה?

    איך משפרים את ציון האיכות של המודעה ומילות החיפוש? הנה 3 טיפים לשיפור ציון האיכות של המודעות שלכם בגוגל אדס, פלטפורמת הקידום הממומן בגוגל:

    1.  מחקר מילות מפתח – אחד הכלים המרכזיים בגוגל אדס הוא כלי מילות המפתח. אפשר לומר שגוגל עושה חלק מהעבודה עבורכם כי בעזרת כלי זה ניתן לקבל מאות ואלפי ביטויים רלוונטיים בתחום שאתם מפרסמים. בנוסף גוגל מראה לכם את רמת התחרות על כל ביטוי, את נפח החיפושים עבורו ועוד. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לבחור את הביטויים הנכונים והמתאימים ביותר לעסק שלכם.

    2.  מבנה נכון – ישנן כמה אסטרטגיות לבניית קמפיין, הירארכיות של קבוצות מודעות וכדומה. מקצוען פרסום בגוגל יבין מה המבנה הנכון לקמפיין שלכם. חשוב ליצור קמפיין מסודר ומדויק המכיל את כל הביטויים הרלוונטיים ללא חפיפות מיותרות בין ביטויים דומים. מבנה הקמפיין חשוב ביותר להצלחתו.

    3.  אופטימיזציית ביטויים – גוגל מקיימת כמה סוגי התאמה לביטויים שבחרתם. החל מהתאמה מדויקת המסומנת בגרשיים מרובעים [ ] האומרת שהביטוי בין הסוגריים ורק הוא, מופעל עכשיו, דרך סוג התאמה לביטוי המסומן בגרשיים (" ") ואומר שהביטוי המופעל זהה או דומה בהטיותיו למקור, ועד 'התאמה רחבה' המאפשרת לכם להפעיל את המודעה שלכם גם על מלים נרדפות הדומות לביטוי שלכם במשמעותו. בחירה נכונה של סוג ההתאמה היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להפעלת המודעה והבאתה לגולש הרלוונטי.

    ישנן עוד המון שיטות וטכניקות לבניית קמפיין ממומן מדויק בגוגל, שרק בעלי ניסיון מכירים מטבע העבודה על הפלטפורמה הדינמית של גוגל, המציגה חידושים ושינויים, ולכן חשוב גם להתעדכן.

  • דילוג לתוכן