רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

גוגל מנסה לדבר בשפת העם: הכירו את עדכון BERT

לפי גוגל: שינוי האלגוריתם של גוגל מתעדכנים באופן קבוע, אך זהו אחד העדכונים הגדולים שעלו לאחרונה

מאת: | זמן קריאה: 03:13 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • גוגל תמיד הייתה ידועה בשמות היצירתיים שהעניקה לעדכוני האלגוריתם שהוציאה אחת לכמה שנים. אבל החל מ-2012 הפסיקה גוגל לתת שמות לעדכונים שהוציאה. לכן נצפתה התרגשות מסוימת בקרב חוגי מקדמי האתרים, כאשר העדכון החדש של גוגל קיבל שם משל עצמו: עדכון BERT. העובדה שיצא סוף סוף עדכון חדש עם שם מסמנת שמדובר בעדכון רציני ולא בסתם עוד עדכון.

     

    BERT update

    עדכון BERT נחשב לעדכון הגדול ביותר ב- 5 שנים האחרונות

     

     

     

    מעוניינים לפרסם את העסק וליצור דריסת רגל בעולם הדיגטל?  השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת >>>

     

    מהו עדכון BERT?

    ב-25 לאוקטובר הכריזה גוגל באופן רשמי על עדכון BERT שאמור להוות קפיצת מדרגה בהבנה של גוגל את ביטויי זנב ארוך במנוע החיפוש שלה. מה זה ביטוי זנב ארוך? כאשר גולש מחפש משהו בגוגל זה יכול להיות ביטוי קצר כמו: " אינסטלטור בחיפה" אך המגמה המתמשכת כיום של הגולשים היא פשוט לכתוב בשורת החיפוש כל מה שבא להם לחפש, לדעת עליו, להבין אותו וכדומה.

    גוגל הופכת משנה לשנה למקור המידע הבלעדי עבור כולם. אין יותר אנציקלופדיות עבות כרס וזה עוד כלום… רופאים צריכים להילחם על חוות דעתם המקצועית כשכל זב חוטם מקיש משהו בגוגל ומקבל אלפי תשובות 'רפואיות' כאלה ואחרות.

    אני פשוט אקיש בגוגל מה שבא לי וגוגל כבר יסתדר…

    ביטוי זנב ארוך יכול להיות למשל: " איך אפשר לחבר אייפון 7 למחשב נייד עם USB" זה כבר ביטוי עם 9 מלים וגוגל עושה כל מאמץ לעמוד באתגר ולדעת לטפל בכל ביטוי זנב ארוך שמוקש במנוע החיפוש שלה, בכל שפה, שהריי מדובר בסך הכול במכונה ולא באדם שיוצר משמעות למלים המחוברות לכדי ביטוי אחד עם משמעות.

    " זו ההתקדמות הגדולה ביותר ב-5 השנים האחרונות ואחת מהגדולות בתחום החיפוש" (הצהרת גוגל לגבי עדכון BERT)

    איך העדכון ישפיע על פרסום בגוגל? האלגוריתם יידע להתאים ביטויי זנב ארוך או שאילתות שהוקשו על ידי הגולשים ביתר קלות ליותר מודעות רלוונטיות וכן יאפשר למקדמים יותר חופש פעולה להשתמש בביטויי זנב ארוך במאגר הביטויים בקמפיינים.

    עוד מידע על העדכון:

    1. ברט יטפל בחיפושים המשלבים מילות חיבור. כרגע רק באנגלית אך יגיע לשפות אחרות בהמשך.
    2. נקודה נוספת קשורה לתשובות הישירות בגוגל (Featured Snippets)עליהן BERT ישפיע כבר עכשיו בכל השפות.
    3. ברט יתפקד כאלגוריתם לומד שמטרתו עיבוד, ניתוח והבנה של השפה הטבעית השגורה בפי הגולשים.
    4. ראשי התיבות של ברט הן Bidirectional Encoder Representations From Transformers :

    נקודה נוספת: ברט יהיה פרויקט קוד פתוח הנגיש לכל מי שמעוניין ויכול לפתח מערכת הבנת שפה משל עצמו וזאת בשונה מרוב הפרויקטים בגוגל המוגנים בפטנט.

    אלגוריתם לעיבוד שפה ובינה מלאכותית – העתיד כבר כאן

    אחד האתגרים המרכזיים של האדם הוא ליצור מכונות חכמות. הכיוון הוא בינה מלאכותית. ליצור רובוטים, מכונות ומחשבים 'חכמים' עם או בלי מירכאות שלא יהיו עסוקים רק בחישובים מהירים והגעה מנקודה A לנקודה B בדרך הקצרה והיעילה ביותר אלא לספק להם מנגנוני למידה המאפשרים לתוכנה המפעילה אותם לעבד את הנתונים המתקבלים בזמן אמת ולעדכן את עצמה בהתאם לצרכי המשתמש. קל להבין זאת בעזרת דוגמה: למשל איך דבר פשוט יחסית כמו תרגום שפה אחת לשנייה אינו דבר שבא בקלות אפילו למעבד שפות שאמור להיות מוביל כמו גוגל טרנסלייט אשר לא אחת מביך את עצמו עם תרגומים לא מדויקים בלשון המעטה החוטאים לכוונת המשורר.

     

    לקמפיין גוגל שלוקח בחשבון את הפרטים הקטנים פנו למומחים של B144 דיגיטל >>

     

    עדכון ברט ופתרונות עיבוד שפה חדשים יידעו להבין מהטקסט המוקש בשורת החיפוש מה בדיוק חיפש הגולש ולהתאים לו את התוצאות הרלוונטיות המדויקות ביותר.

    אחד היתרונות של פרסום בפייסבוק ובגוגל זה החוכמה של הפלטפורמות הללו להבין מה אנחנו מחפשים. בפייסבוק למשל זה בא לידי ביטוי בהצעות תחומי העניין שפייסבוק מספקת לנו על סמך תחומי עניין שכבר הזנו בבניית הקהל שלנו. לדוגמה, נניח אתם בונים קהל בתחום הכושר והוספתם לתחומי העניין שלכם את הביטוי TRX אז פייסבוק יעלו את כל המונחים הקשורים לביטוי זה, יקלו עליכם להוסיף אותם לתחומי העניין בקהל בלי הצורך לחפש אותם וגם יציעו ביטויים נוספים מעולמות תוכן משיקים כמו תזונה, בריאות וכדומה.

    עדכון ברט אינו הראשון שמטרתו להבין את השפה בצורה טובה יותר. גם עדכון יונק הדבש מ-2013 ועדכון ראנק בריין ב-2015 נוצרו על מנת להתאים את תוצאות החיפוש במדויק לשאילתות הגולשים ואחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא על ידי הבנת הביטויים שהגולשים מחפשים.

     

    עדכוני גוגל

    גוגל מעדכנים את האלגוריתם שלהם על בסיס קבוע

     

    להאכיל את הגולש בכפית

    אם בעבר גולשים התאימו את עצמם לגוגל כי ידעו שמנוע החיפוש מתקשה בהבנת ביטויים מורכבים הרי שהגולשים היום מאמינים יותר מתמיד שכמעט כל מה שיקישו בגוגל יקבל מענה מתאים, מלא או חלקי. אנחנו עד כדי כך סומכים על גוגל שאנחנו אפילו כבר לא טורחים להחליף את השפה מעברית לאנגלית למשל, לרשום את הביטוי בסדר הנכון, או לתקן שגיאות כתיב מגוחכות כי גוגל מתקנת ומשלימה לנו את האפשרויות מתחת לסרגל החיפוש כבר עם הקשת האות הראשונה.

    אז חיי הגולשים קלים יותר אבל מה עם חיי מקדמי האתרים? אלה מזמן הבינו שגוגל דינמית ואין שיטה אחת ברורה לאלף את המכונה. יחד עם זאת מקדמי אתרים צריכים להמשיך לדאוג להעלות תוכן טוב ולא משוכפל כי העדכונים הללו משפיעים לא רק על תוצאות החיפוש אלא על קריאת נתוני האתרים והתאמתם למילות החיפוש שהוקשו.

    צפיפות מילות החיפוש בטקסט, הכמות שלהם, הכמות הכללית של הטקסט בדף, מספר הדפים, ההיררכיה שלהם, מפת האתר, ההפניות הפנימיות והחיצוניות ועוד, כל אלה לצד אופטימיזציה של התוכן והאלמנטים הטכניים שלו, כמו: מטה דיסקריפשיין, אלטים וכדומה, עדיין תקפים וצריכים להיעשות כמו תמיד.

    לסיכום, עבור מקדמי האתרים ומפרסמים בגוגל ובפייסבוק כל עדכון אלגוריתם הוא סוג של כאב ראש המלווה בחשש מה ישתנה הפעם ומה אצטרך לשנות במערכת אחרי שכבר הצלחתי שהכול יעבוד כמו שצריך.

    עבור הגולשים והמשתמשים כל עדכון כזה הוא בשורה משמחת על פי רוב כי לאחריו קל יותר לחפש ולמצוא את מה שאנחנו רוצים. בנוסף לתוצאת החיפוש אנו מקבלים גם פתרונות נלווים כמו חנייה בקרבת מקום האירוע אליו אנחנו רוצים להגיע למשל וכו'.

    למי יש זנב יותר ארוך?

    בניית קמפיין לפי ביטוי זנב ארוך במיוחד היא גם אפשרות מדהימה למקדמי אתרים להגיע בפינצטה לביטויים ולגולשים רלוונטיים לעסק. מי שירד לרזולוציות הגבוהות ביותר וישקיע בביטויים חכמים יצליח להגיע למשתמשים שהוא רוצה ביתר קלות.

    פייסבוק עדיין בחיתולים מבחינת פיתוח מנוע החיפוש שלה אבל היא לא מוותרת ומנסה לגרום לתודעת הקהל לחשוב שאפשר לחפש אצלה ולא צריך את גוגל. לשמחתה יש לה מספיק פלטפורמות כרגע שמקיימות אותה גם בלי מנוע חיפוש עוצמתי, אך אם היא תשקיע מאמצים גם בתחום הזה צפויה מלחמת עולם מטורפת בין שתי הענקיות ומי שייהנה מזה הם אנחנו, הגולשים.

     

    מעוניינים לפרסם את העסק וליצור דריסת רגל בעולם הדיגיטל? השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת >>>