רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך נגביר את החשיפה האורגנית בפייסבוק? 5 טיפים מנצחים

פרסום בפייסבוק זה חובה! אבל מה לגבי חשיפה אורגנית בפייסבוק?

מאת: | זמן קריאה: 03:08 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • בואו נבין קודם מה זו חשיפה אורגנית. בשונה מחשיפה ממומנת, כלומר כתוצאה ממודעות פרסום הנקנות בכסף, פוסטים שאתם מעלים בדף העסקי שלכם, הם פוסטים אורגניים שאינם עולים לכם דבר ומידת החשיפה שלהם תלויה בכמה גורמים, שאתם אחראים להוציא לפועל.

     

    התנועה האורגנית בפייסבוק חשובה לא פחות מהתנועה הממומנת

    התנועה האורגנית בפייסבוק חשובה לא פחות מהתנועה הממומנת

     

    חשוב לדעת: פייסבוק כבר כמה שנים טובות מורידה בעקביות את אחוז החשיפה האורגנית בדפים העסקיים. בתקופת הזוהר של העמודים העסקיים כל פוסט נראה על ידיי כמעט כל האוהדים בדף. היום מדובר באחוזים בודדים של נראות לכל פוסט המועלה בדף העסקי שלכם, גם בקרב אוהדי הדף אלא אם כן אתם עושים עבודה אורגנית טובה, דבר שהוא בהחלט אפשרי. אבל על פי רוב אין מה לעשות, משאבת הכסף של פייסבוק מנצחת את כולם ומחליטה מה יראה, איפה וכמה. זו גם הסיבה שהקידום הלא אורגני בפייסבוק, פרסום ממומן בפייסבוק, היא הדרך הטובה והבלתי נמנעת להגיע לקהל בפייסבוק, בין אם קהל אוהדי הדף או כל קהל אחר.

     

    מעוניינים להתחיל לפרסם בפייסבוק וליצור דריסת רגל בעולם הפרסום הדיגיטלי? השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת! >>

     

    עדיין, שווה להשקיע בחשיפה אורגנית!

    א. זה לא עולה כסף
    ב. זה מחזק את שורשי הדף ואת בסיס האוהדים הקיים שלו
    ג. זה מאפשר לכם לגדול
    ד. זה מאפשר לכם להגיע לקהל ממומן בצורה עקיפה בקול חזק יותר

    דווקא דפים עסקיים שמשקיעים בקידום אורגני מצליחים לפרוח. מותגים גדולים מצליחים בזה יותר כיוון שהם מספקים שירות או מוצרים שגולשים ולקוחות רבים צורכים אך הדף העסקי מהווה לא רק ערוץ פרסום אלא גם סוג של שירות לקוחות לגולשים רבים שממהרים לנצל זאת.

    בקיצור, לא פשוט לעסק בינוני או קטן להצליח בקידום האורגני של הדף בפייסבוק אבל משתלם ושווה לנסות, אין לכם מה להפסיד כי כאמור אתם לא משלמים על הפוסטים האורגניים הללו בשונה ממודעות ממומנות.

    5 טיפים מעשיים להגברת החשיפה האורגנית של הדף העסקי

    1. תירו בכל הכלים – השתמשו בכל צורות הפרסום הקיימות ובדקו מה עובד הכי טוב: וידאו, תמונה, אירוע וכו'. הכלי עם הכי הרבה פוטנציאל ויראלי הוא פייסבוק לייב LIVE. אם אתה מתוחכמים, נועזים, יצירתיים ויכולים להציע מבצעי מכר מטורפים כמו למשל: " כל מי שמביא ממש עכשיו לחנות תפוז ובננה מקבל 80% הנחה על מוצר X רק בשעתיים הקרובות" עלו איתם לאוויר עם וידאו חי מהשטח ותראו איך הלבבות והלייקים נשפכים אליכם (במידה הגולשים יאהבו את הפעילות שלכם).

    2. טוויקים טכניים –
    העלו פוסט שמזמין את כל אוהדי הדף לשים את הדף שלכם בהעדפות צפייה ראשונות: See First כדי לקבל עדכונים בפיד בכל פעם שתעלו פוסט. בתוך ים הפוסטים האורגניים והממומנים אתם חייבים את היתרון ולו הקל ביותר הזה.
    Verification Badge – וי כחול. אמנם קשה להשיג אבל זה אפשרי והוא ייתן לכם מיתוג של דף עסקי נחשב וימשוך אוהדים.
    שנו את סיומות ה-URL של הדף שלכם למשהו קצר וקליט. כמובן ששם הדף עצמו גם הוא חייב להיות קליט ואפשר לשלב מילות מפתח עיקריות הקשורות לתחום העיסוק שלכם. למשל: שם העסק – מורה לריקוד בת"א.

     

    רוצים לבלוט מעל כל המתחרים עם מודעה מנצחת בפייסבוק? השאירו פרטים להצעה משתלמת >>

     

    3. תוכן איכותי מנצח – תוכן טוב מנצח תמיד. גם באורגני. מה זה תוכן טוב? תוכן מרגש, מעניין, מקורי, מפתיע, ויראלי. תופתעו איך תוכן טוב גורם לשיתופים וחשיפות כשהוא טוב באמת. פוסט פעילות עם מתנה או פרס גם הוא יכול להביא לחשיפה מוגברת. זה המקום שלכם לבלוט, לעורר עניין, לבדל את עצמכם מהמתחרים או פשוט להציע את המוצר או השירות המעולים שלכם בצורה המושכת ביותר. לספר סיפור שיגרום לכל מי שנכנס לדף שלכם לא לרצות לעזוב אותו לעולם. רובנו פועלים קודם כל עם הרגש ומזהים שמישהו מנסה למכור לנו משהו מקילומטר. העומס בפיד לא מאפשר לנו, גם אם נרצה, להתעכב יותר מכמה שניות בודדות על כל פוסט. אתם חייבים לתפוס את העין, את המוח, את הלב או את האוזן של הגולש מהר וחזק.

    4. מעורבות – אנגייג'מנט היא השיטה הבדוקה מס' 1 להצלחה ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט. לייק לפוסט שווה. תגובה שווה יותר, שיתוף הכי שווה. פייסבוק לא ממש חושפת את חוקי האלגוריתם המלאים שלה אבל זה חוק ברור. השיגו מעורבות גולשים ותראו איך הפוסטים שלכם זוכים ליותר חשיפה וכמו כדור שלג מביאים לכם יותר אוהדים שרואים יותר מהפוסטים שלכם.
    טיפ נוסף: תפרסמו פוסטים בעיתוי הנכון! היכנסו לאינסייט של הדף וגלו מתי הגולשים שלכם הכי פעילים. עשו ניסויים מתי באמת הכי כדאי לפרסם ספציפית לדף שלכם. אולי אתם דווקא צריכים לפרסם בימים ובשעות לא מקובלים ואז תשיגו במה ריקה יותר לעלות עליה ביחס למתחרים. אה, ואפרופו מתחרים, פייסבוק מאפשרת לכל דף עסקי לעקוב בגלוי ובצורה לגיטימית אחר כמה דפים ומספקת נתונים לגביי כמות פוסטים שכל דף העלה ועוד. נצלו זאת כדי להבין איפה אתם עומדים מבחינת תדירות הפוסטים שלכם והצלחתם להביא מעורבות ביחס לדפים מתחרים, למדו מה הם עושים טוב ויישמו אצלכם, לא להעתיק תוכן אבל כן לקבל רעיונות וגם להבין איך דף פייסבוק עסקי שעובד טוב מתנהל הלכה למעשה: כמות פוסטים, תזמון וכדומה.

    5. מפה לאוזן – כן, השיטה הישנה והטובה, זו שבראשית פייסבוק הייתה הכלי המרכזי להשגת חשיפה אורגנית. יש לכם משפחה? חברים? קולגות? מכרים? כולם יכולים להירתם ולעזור. אין מקום למבוכה או אי נעימות פוליטיקלי קורקטית. יודעים מה, צברו גם 5,000 חברים בדף הפרטי וקדימה לשתף.

     

    פוסטים עם טאץ' ויראלי יכולים להגביר את החשיפה האורגנית

    פוסטים עם טאץ' ויראלי יכולים להגביר את החשיפה האורגנית

     

    לסיכום, אף על פי שהחשיפה האורגנית נמוכה יחסית למה שהייתה פעם, אפשר להעלות אותה, להרוויח פרסום חינם, לצבור חשיפות ולהגדיל את כמות האוהדים, הלייקים, השיתופים ודרכם להשיג עוד גולש שהופך לרוכש. דף עסקי פעיל שמעלה פוסטים בתדירות גבוהה ובעיתוי הנכון, בו רוב אוהדי הדף גולשים ומתקשרים עם הדף, מגדיל את הסיכוי שלו לשגשג. השקיעו בתוכן איכותי והפכו כל אבן בדרך למקסם את כל אפשרויות הפלטפורמה שפייסבוק מציעה לכם ותגיעו לכמה שיותר אנשים. לא יזיק אם יהיה לכם גם אתר טוב וקמפיינים ממומנים שיביאו את הדף העסקי שלכם להצלחה. שלבו בין האורגני לממומן ותהיו סבלניים בהתחלה. נתחו את הנתונים בעזרת כלי האנליטיקס שפייסבוק מציעה, הקפידו להעלות תוכן איכותי ותראו איך לאט לאט אתם מבססים את הדף העסקי שלכם כמקום בו גולשים ואוהדי הדף שלכם נהנים לבקר בו ולהציץ בו מדי פעם ואשכרה לקרוא את התכנים שלכם במידה והם מספקים ערך חיוני עבורם. בהצלחה.

    חושבים על פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם שיחת ייעוץ והצעה משתלמת ללא התחייבות לחבילת דיגיטל מושלמת שתמשוך לקוחות רלוונטיים ותהפוך אותם ללקוחות חוזרים!