רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברה ענקית אחת

הן התחרו שנים אחת מול השנייה ולבסוף הן מתאחדות

מאת: | זמן קריאה: 03:19 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • בחודש אוקטובר האחרון התבשרנו על עסקת ענק בשוק הדיגיטל הישראלי והעולמי למעשה. שתי חלוצות פלטפורמות המלצות התוכן הישראליות, אשר הגיחו בסערה לשוק הדיגיטל לפני כעשור עם פלטפורמת פרסום חדשה ומשכו עבור כל אחת מהן לא פחות מכ-1.3 מיליארד משתמשים כל חודש החליטו לאחד כוחות, להפסיק להתחרות אחת בשנייה ולמעשה לקבל שליטה כמעט אבסולוטית בתחום החדש שיצרו.

    מעוניינים להתחיל לקדם תוכן בצורה נכונה שבאמת מביאה לידים?  השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת! >>

     

    מי הן טאבולה ואאוטבריין?

    טאבולה ואאטבריין הן חברות המלצות תוכן הפועלות באתרים בארץ ובעולם לפי אלגוריתם היודע לנתח את העדפות התוכן של הגולש ולספק לו המלצות על כתבות דומות באותו נושא, בנושאים משיקים או כאלה אשר אותו אלגוריתם חושב שיכולים לעניין את הגולש.

    לאחר המיזוג בין השתיים יועסקו בחברה למעלה מ-2000 עובדים ב-23 סניפים בכל העולם. כעשרים אלף מלקוחות החברה מתפרשים בכ-50 מדינות: בצפון ודרום אמריקה, אירופה, האזור האסיאתי פאסיפי והמזרח התיכון.

    בין הלקוחות המובילים שאאוטבריין מביאה למיזוג אפשר לנקוב בעיקר חברות חדשות כמו: BBC, CNN, וואשינגטון פוסט, הגארדיאן (הבריטי), דר שפיגל (הגרמני) אל פאיס (הספרדי) ועוד. טאבולה מביאה מצדה בין היתר את: , CNBC , NBC , USA TODAY מיקרוסופט, האפינגטון פוסט, ביזנס אינסיידר, אל מונדו, לה פיגרThe Independent , ועוד.

     

    לאחר שנים של תחרות שתי חברות הענק מתמזגות לחברה אחת

    לאחר שנים של תחרות שתי חברות הענק – טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברה אחת

    מהו קידום תוכן דרך מערכות הגשת תוכן?

    נחזור לרעיון שהביא את שתי החברות להצלחה. שיטת הפעולה של אאוטבריין וטאבולה היא פרסום בצורה חצי אורגנית אפשר לומר (שהריי המפרסם משלם על ההפניה אך הגולש חושב שהיא חלק מהתוכן באתר אליו הגיע) בפורטלים מובילים לצד כתבות מקור של אותם אתרים. ההפניה מבוצעת בעזרת תמונה ושורת טקסט מתחתיה (מסר ישיר או קליק בייט מתוחכם ומעודן, מסקרן או פרובוקטיבי) כאשר לחיצה על התמונה מעבירה את הגולש לכתבות של המפרסם באתריו או באתרים אחרים. ההפניות מופיעות בכל מיני אזורים בפורטלים, תמיד לצד כתבות המקור באתר. האם מדובר בכלי פרסום נייטיב, כלומר כזה המשתלב בצורה אורגנית עבור הגולש? כן מבחינת הגולש אבל לא ממש מבחינת המפרסם שהריי זוהי כתבה ממומנת לכל דבר. אז מה הסוד של אאוטבריין וטאבולה ואיך הן הצליחו לחדור לעשרות אתרים מובילים בעולם ולחלוש על השוק בנישה זו?

    טאבולה ואווטבריין או פייסבוק וגוגל: איך כדאי לפרסם?

    לשאלה האם פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק כבר לא רלוונטי מבחינת פרסום בשוק הדיגיטל, התשובה היא: לא. ויותר במדויק: ממש לא.
    טאבולה ואאוטבריין ללא ספק מעוניינות להתחרות בגוגל ובפייסבוק ובהתייחסותן לכך הן מקפידות להצהיר שהחזון שלהן הוא לקדם את רעיון ה- Open Web לעומת 'הגן הסגור' של המתחרות השולטות בשני שליש משוק הדיגיטל כיום. ראשי החברה מצהירים ששילוב הכוחות ביניהן יביא גל חדשנות בתחום הפרסום הדיגיטלי לפאבלישרים, למפרסמים ולשותפי החברה.

     

    מעוניינים להתחיל לקדם תוכן בצורה נכונה שבאמת מביאה לידים? השאירו פרטים עכשיו והמומחים של B144 יעזרו לכם >>

     

    Discovery – השם החדש שבחרו לאחר המיזוג שתי החברות, תנסה ליצור זירת פעילות חדשה בשוק הדיגיטל העולמי והיא מכוונות להמליץ לא רק על תוכן אלא גם על מוצרים ואפליקציות כשהמטרה הברורה היא להגיע למקומות שפייסבוק וגוגל לא מגיעות אליהן, בשאיפה לספק לגולשים ולמפרסמים אלטרנטיבה.

    ה'סוד' של טאבולה ואאוטבריין וההבדל בינן לבין גוגל ופייסבוק

    אז מה עומד מאחורי הרעיון שהביא את החברות הללו להתקדם בצורה משמעותית בעשור האחרון. כמו יזמי נדל"ן מתוחכמים, מייסדי החברות פשוט זיהו את האפשרות להשתלט על משבצות פרסום אטרקטיביות בפורטלים מובילים והצליחו לשכנע את בעליהן לאפשר להן לפרסם באותם אתרים. העובדה שקוביות התוכן של טאבולה ואאוטבריין הם פרסומות לכל דבר מוצנעת בכל דרך אפשרית וכמעט בלתי ניתנת להבנה במבט ראשוני. הרגולציה בתחום עדיין לא הייתה קיימת כאשר הן נכנסו לשוק ולמעשה הגולש שנכנס לדוגמה לאתר תוכן מוביל כמו YNET ונתקל בקובית תוכן כלשהיא, לא יודע שהיא מפורסמת על ידי אאוטבריין וטאבולה (אף על פי שכתוב בקטן) ובטוח שהיא חלק אינטגרלי מהאתר. אותו גולש חושב לתומו שאותם עסקים שפגש בקוביות הקטנות באתר הגדול וודאי מצליחות מאוד אם הצליחו להתברג באתרים מובילים אלה. עוד הוא משוכנע שהפרסום שלהן אובייקטיבי. ברור שלא כך הדבר. וגם אם לא כך הדבר, אין ספק שזוהי דרך קיצור לעסקים בינוניים וקטנים שעד להגעתן לשוק של אאוטבריין וטאבולה התקשו להיכנס לעמודי תוכן ראשיים אלא אם כן שילמו אלפי שקלים לכתבה.

    כך הצליחו אאוטבריין וטאבולה להכניס בדלת האחורית עסקים בינוניים וקטנים לאתרי תוכן מובילים

    הגאונות הייתה לזהות את האפשרות לפרסם עסקים בינוניים וקטנים באתרי תוכן מובילים בצורה טבעית כביכול. כולם גוזרים קופון. אתרי תוכן מקבלים כסף מאאוטבריין וטאבולה, שמצידן גורפות כסף מהמפרסמים ואלה מגיעים ללקוחות חדשים דרך אותן הפניות עליהן מקליק הגולש באותו אתר תוכן מוביל.

    אז האם פייסבוק וגוגל מביטות בחשש במיזוג? כן ולא. כן כי כל מתחרה שמתעצם מסכן אותה ולא כי לא מדובר ביריבה ישירה מבחינת אותו סוג פלטפורמה (נכון לעכשיו…).

     

    לאחר האיחוד טאבולה ואאוטבריין משנות אסטרטגיה

    לאחר האיחוד טאבולה ואאוטבריין משנות אסטרטגיה

    הכל תלוי ב-DATA

    למדנו בשנים האחרונות שהמשחק האמיתי הוא לא רק הגעה לקהל חדש אלא בעיקר צביעת הקהל, שיווק מחדש (רימרקטינג) לגולשים שכבר הביעו כבר עניין במוצר או בשירות שלכם והגעה לגולשים בכל מקום אפשרי ברשת. הנגשת העסק לרכישה במהירות ובקלות היא עוד דבר שמפרסמים צריכים להביא בחשבון. מבחינת הפלטפורמות המציעות לנו את שירותיהן, מי שתצליח לשלב חידושים טכנולוגיים לצד השתלטות על נכסי נדל"ן דיגיטליים במיקומים נחשקים ותדע לגבור על המגמה לאכוף את חוקי הפרטיות בעולם הדיגיטל, תנצח במשחק. החברות הללו צריכות לדעת לתמרן בין הרגולציות שמרימות ראש לבין הגולש שרק רוצה לרכוש… בשוק דיגיטלי דינמי וסוער.

    הגולשים מתבגרים עם הזמן וגם אם לא מפריע לגולש לדעת שהוא פוגש בתוכן מקודם או ממומן באתרים, השאלה מה יביא אותו לשם. אאוטבריין וטאבולה לא תלויות רק בעצמן. בנוסף לכך הן מגישות פרסומות PUSH בדומה לפייסבוק בשונה מגוגל שהחיפוש במנוע החיפוש שלה מבדל אותה מכל השאר נכון להיום (פייסבוק מנסה לייצר מנוע חיפוש עוצמתי אך ללא הצלחה עד כה)

    בעיה נוספת שקיימת לדיסקברי הממוזגת זה הקושי להתמודד מול מתחרים ורעיונות דומים של אותם אתרי תוכן בהן היא פועלת. אתר תוכן מוביל יכול לשאול את עצמו: " רגע, למה לי לתת לדיסקברי מקום פרסום באתר שלי אם אני יכול לפרסם בעצמי במתכונת דומה, לעבוד מול עסקים קטנים ובינוניים בעצמי ולהציע להם שירותיי In Houses בצורה נוחה ומשתלמת יותר…"

    מעבר לכך, פייסבוק וגוגל לא יוותרו בקלות ועל ידי רכישות ומיזוגים הן מנכסת לעצמן עוד ועוד פלטפורמות, נכסים דיגיטליים ונישות והופכות את התחרות מולן קשה במיוחד.

     

    רוצים לקדם תוכן בצורה נכונה שבאמת מביאה לידים? קבלו הצעה מנצחת ממומחי הדיגיטל של B144>>

     

    איזה מזל ששוק הדיגיטל מציע פיסות נדל"ן בלתי נגמרות

    אך כמו בכל שוק נדל"ן, הביקוש וההיצע באזורים הנחשקים ועומק הכיס יכריעו בשאלה מי יוביל את השוק. אך אל דאגה, יש מקום לכולם. מפרסמים בכל רמת תקציב יכולים להרשות לעצמם לפרסם בגוגל, פייסבוק ובשאר החברות. הפרסום בדיגיטל עובד כך או כך כאשר הפרסום באמצעי המדיה המסורתיים בירידה מתמדת והיכן שלא תבחרו לפרסם תוכלו להצליח. אז בהצלחה לכולם.