רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

הקמת אתר אינטרנט: המדריך המלא לעסקים

אין היום עסק קטן, בינוני או גדול, שאינו זקוק לאתר אינטרנט

מאת: | זמן קריאה: 03:35 דק' | יולי 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אם בעבר אתר אינטרנט היה כלי השמור לחברות מעטות, היכולות להרשות לעצמם להקים אתר, היום אתר אינטרנט הוא כלי מרכזי והכרחי בפעילות הדיגיטלית של כל עסק, וכן בעל השפעה רבה וישירה על מערך הפרסום, השיווק והקידום שלו ברשת ומחוצה לה.

    חשוב להבין: תהליך הקמת אתר אינטרנט, בין אם מדובר באתר תדמיתי, אתר תוכן, אתר סחר לרכישת מוצרים ושירותים וכדומה, מטרתו בסופו של דבר להביא תנועת גולשים. אתר אינטרנט הוא שער הכניסה וכרטיס הביקור הדיגיטלי של העסק שלך ולכן תהליך הקמת אתר אינטרנט חייב להיעשות בצורה נכונה, ממוקדת וחסכונית.

    רוצים אתר אינטרנט שמביא מכירות? צרו קשר עם המומחים לדיגיטל שלנו >>>

     

    הקמת אתר אינטרנט: מה הם סוגי האתרים הנפוצים?

    יש חשיבות רבה לבחירת סוג האתר הנכון לעסק ולקהל הלקוחות שלך. באופן כללי קיימים שני סוגי אתרים עיקריים:

    אתר תדמית – רוב האתרים הם למעשה אתרי תדמית או אתרי תוכן. אתרים אלה מכילים את כל המידע הדרוש לגולשים כדי להכיר את העסק שלך, עליהם להיות גם בעלי אופי ייחודי, להיבנות סביב רעיון עיצובי מתאים ולהכיל אלמנטים בולטים שימשכו את העין של הגולש ויעודדו אותו להישאר באתר זמן ממושך – דבר המעלה את איכות האתר במנועי החיפוש ואת אחוזי ההמרה שלו, כלומר את הפיכת הגולש למשתמש או לרוכש.

    אתר חנות – זהו אתר סחר (Ecommerce), כדוגמת איביי, עלי אקספרס, אמזון וכדומה. אתר מסוג זה מציע מוצרים לקנייה וכולל מערכת סליקה מובנית או כתוסף (ישנו גם אתר קטלוגי שהוא אתר שניתן לראות בו מוצרים אך אינו מכיל מערכת סליקה). אתרים אלה צריכים להיות בעלי יכולת תעבורה גבוהה ועמידה בעומסים ולתפקד הן בפן הטכני והן בפן העיצובי בצורה אופטימלית בסיפוק חוויית משתמש (UX) איכותית על גבי ממשק ידידותי ונוח לתפעול (UI).

     

    מה חשוב שיהיה בכל אתר אינטרנט מקצועי?

    עמידה בתקנים – מבלי להלאות אתכם בפרטים הטכניים: תקני HTML5 ו-C3W הם הסטנדרט המחמיר לבניית אתרים כיום. מאחר והטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן, סביר שבעתיד יהיו שינויים בתקנים האלו, ותהליכי בניית האתר יהפכו ידידותיים יותר. על כל פנים, שאלו את חברת בניית האתרים בכל לרגע נתון: "האם האתר נבנה בהתאם לתקן המחמיר ביותר?"

    התאמה לדפדפנים – לא כולם גולשים בכרום, חלק מעדיפים את הדפדפן של Firefox או לחלופין את הדפדפן של Explorer. הקמת אתר אינטרנט בהתאמה מלאה לכמה שיותר דפדפנים תבטיח הגעה ליותר גולשים ולקוחות פוטנציאליים.

    קידום האתר – (גוגל, פייסבוק וכו') אתר מעוצב זה יפה ונחמד אבל אם האתר לא יקודם אורגנית (SEO) או בתשלום (PPC) הוא יהיה משול לעץ יפה ביער שאף אחד לא רואה אותו. בנייה נכונה של האתר, בהתאם לאלגוריתם של זחלני גוגל, המבוססת על תשתית טובה, הוא דבר יסודי שחובה שיתקיים באתר שלכם.

    מודולריות – שדרוג היא מילת הקסם. תמיד כדאי לבנות אתר שניתן יהיה לשדרג בהמשך. גם מבחינה עיצובית (הזזה של סרגלים, הוספת תבניות ועוד) וגם מבחינה פונקציונלית עם פיצ'רים שניתן יהיה להוסיף לאתר במידה ותרצו.

     

    הקמת אתר אינטרנט

    הקמת אתר אינטרנט בקוד פתוח או סגור

     

    הקמת אתר אינטרנט – השלבים החשובים ביותר

    על מנת שחברת בניית האתרים תוכל לבנות אתר בהתאם לדרישות ולצרכי העסק שלכם עליה לדעת למה האתר משמש, מה הפעילויות העיקריות בו, איך אתם רוצים שהוא יראה וירגיש ועוד.

    לכן שלב חשוב לפני הקמת אתר אינטרנט זה לגבש את הדברים, לראות אתרים שאהבתם, לשבת עם בוני האתר ולהביא בפניהם את הדברים ולקבל המלצות בהתאם.

    אפיון האתר – מכאן חברת בניית האתרים ממשיכה הלאה, מעבדת את הנתונים ויוצרת אפיון ראשוני לאתר בו היא פורטת הלכה למעשה את הרעיונות ומגדירה את צורת האתר, המרכיבים בו, העיצוב וכו'.

    בניית האתר – רק לאחר שאפיון האתר מאושר על ידי צד הלקוח ניתן להמשיך לשלב הקמת אתר אינטרנט בהתאם לאפיון וכך להימנע מאי הבנה, עבודה כפולה וכדומה. כמובן שחברת אתרים טובה תספק גמישות מרבית, תדע לשנות, לערוך ולהוסיף כל אלמנט לאתר בהתאם למה שאתם צריכים.

    שיווק האתר – כאמור, אתר אינטרנט שאינו מקודם כאילו אינו קיים. אתר הבנוי היטב ייתן לכם את האפשרות לקדם אותו בקלות, בין אם בעזרת חברת בניית האתרים שבנתה אותו במידה ויש לה את הכלים והידע לכך או בעצמכם.

    רוצים אתר אינטרנט שמביא מכירות? צרו קשר עם המומחים לדיגיטל שלנו >>>

     

    מערכות ניהול תוכן מומלצות

    למערכת הניהול יש חשיבות בקביעת אופי האתר, אפשרויות התנועה אליו (טראפיק), יכולות הקידום שלו, קהל היעד ועוד אלמנטים טכניים כגון: יכולות האחסון שלו (שרתים) ועוד.

    ראשית נבין כי מערכת לניהול תוכן היא יישום מחשב אשר מטרתו היא לאפשר ניהול, עריכה, פרסום, מחיקה, הוספה וכדומה של תוכן באתרי אינטרנט. מערכת תוכן נועדה לפשט את תהליך העריכה, היצירה והתחזוקה של אתרי אינטרנט כך שלא נדרש ידע טכני מקיף על מנת לבצע שינויים באתר אינטרנט כזה או אחר.

    מערכות ניהול תוכן בקוד סגור – נתחיל דווקא מהסוף. אלו הם אתרים אשר אמנם אפשר לרכוש דרכם ולהשתמש בהם למטרות שונות, אך הם בבעלות החברה המספקת אותם ולפיכך אין ביכולתך לשנות אותם ולא לאחסן את התוכן בשרתים שלך והן מגבילות אותך הן ברמת השליטה והן ברמת הפיתוח.

    WORDPRESS – כבר שנים רבות שוורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המובילה בעולם בתחום בניית האתרים. בעזרת מערכת זו תהליך הקמת אתר אינטרנט הפך לפשוט, זול ונוח מאד לכל הצדדים המעורבים. מעבר להיותה ידידותית למשתמש היא בנויה כמערכת פתוחה, שזהו יתרונה המרכזי, וכן בעלת יכולות קידום אורגניות טובות: כאמור כל אתר חייב להיות מקודם כל הזמן על מנת לחשוף אותו לגולשים פוטנציאליים בין אם דרך עמוד התוצאות של גוגל, דרך קידום ממומן או קידום ברשתות חברתיות ועוד.

     

    אתרי וורדפרס

    הקמת אתרי וורדפרס

     

    DRUPAL – דרופל היא גם מערכת ניהול תוכן מובילה אשר יחד עם וורדפרס וג'ומלה נחשבת אחת משלוש מערכות ניהול התוכן הפופולריות ביותר. דרופל מאפשרת ממשק ניהול עצמי נוח של מבנה האתר והתכנים בו, ומשלבת קטעי קוד סגורים ומוכנים לצד אפשרויות פיתוח. היא בעלת קהילת מפתחים ותומכים רחבה ופעילה בעולם כולו.

    JOOMLA – ג'ומלה היא CMS (מערכת ניהול תוכן) חופשית של קוד פתוח הכתובה בשפתPHP אשר אתרים רבים עושים בה שימוש לבניית אתרים באינטרנט ובאינטרא-נט (רשת פנים ארגונית). בג'ומלה המידע נשמר בבסיס נתונים MySQL והמערכת כוללת תכונות כגון: בלוג, מטמון דפים, סקרים, פיד RSS, גרסת הדפס, מבזק חדשות, תמיכה בריבוי שפות ועוד.

     

    עוד 3 דברים סופר חשובים בשלבי הקמת אתר אינטרנט שחובה ליישם:

    אבטחה חזקה – מיותר לציין שהאתר שלכם חייב להיות מוגן מפני האקרים, גניבת מידע (DATA) וכדומה.

    מהירות טעינה – הגולש הממוצע לא מבזבז יותר מ-2.8 שניות על אתר שלא נפתח בזמן. זמן הטעינה קריטי כדי שבכלל יגיעו אליכם גולשים.

    רספונסיביות – האתר שלכם חייב להיות מותאם לגלישה מכל מכשיר: מחשב נייד, לפטופ, סמארטפון, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל פלטפורמה רלוונטית אחרת. הקמת אתר אינטרנט לא רספונסיבי תקשה על הקידום והשיווק של האתר, וכן תצמצם את כמות הגולשים המגיעים לאתר.

    רספונסיביות

    רספונסיביות לכל סוגי המכשירים

     

     

    בחירת אנשי מקצוע לבניית אתר אינטרנט

    מתלבטים איך לבחור חברת בניית אתרים מקצועית? שאלו את בעל המקצוע מה רמת הניסיון שלו, בקשו לראות דוגמאות של אתרים קודמים, בחנו את מידת הרצינות והמחויבות שלו ללוח זמנים ועוד.

    כמה ומתי? עלויות ולוח זמנים בשלבי הקמת אתר אינטרנט

    רוצים אתר אינטרנט ב-100 שקל שמוכן תוך שעה? כן, גם את זה אפשר להשיג היום. אך אם קראתם היטב את הכתבה אתם מבינים שזה לא פתרון מעשי וברוב המקרים אינו משתלם בסופו של דבר.

     

    רוצים אתר אינטרנט שמביא מכירות? צרו קשר עם המומחים לדיגיטל שלנו >>>