רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום ברשת האתרים של גוגל – מהו ?GDN

יצרתם קמפיין ברשת החיפוש ועכשיו בא לכם לבנות קמפיין גם ברשת המדיה?

מאת: | זמן קריאה: 02:05 דק' | מרץ 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • גוגל מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם את העסק שלהם במגוון צורות ופלטפורמות משיקות. צורת הקמפיין המובילה היא קמפיין חיפוש (search) למודעות טקסט אך אפשר לבחור גם קמפיין שופינג למכירת מוצרים, קמפיין וידאו לפרסום דרך סרטונים, קמפיין לקידום אפליקציות ועוד.

    רשת האתרים של גוגל - GDN

    רשת האתרים של גוגל – GDN

     

    סוג קמפיין פופולרי יותר הוא קמפיין לרשת המדיה הידוע גם בשם קמפיין דיספליי (display) או GDN שהם ראשי התיבות: Google Display Network.

    מה יתרון הפרסום ב-GDN?

    היתרון המובהק של פרסום ברשת המדיה של גוגל או ב-GDN זה בדיוק העובדה שמדובר ברשת, או ליתר דיוק רשת השותפים של גוגל. אם בקמפיין מסוג חיפוש גוגל מפרסמת את המודעות שלכם בעיקר במנוע החיפוש שלה, כאשר אתם בוחרים פרסום בגוגל דרך רשת המדיה אתם זוכים לראות את המודעות שלכם במגוון אתרים שגוגל מפרסמת בהם, שהידועה בהם היא יוטיוב (Youtube) ובמאות אתרים נוספים וכמו כן היא מאפשרת לכם לפרסם גם בג'ימייל, שירות האימיילים המוביל בעולם שלה, במובייל ובאפליקציות.

    תמונה שווה אלף מלים, וידאו שווה אלף תמונות

    פרסום ממומן בגוגל אם כן הוא לא רק מודעות טקסט במנוע החיפוש אלא עולם שלם של מודעות בפלטפורמות משנה בהן גוגל מציגה את מודעות התמונה או הוידאו שלכם.

    כאשר אתם בוחרים בקמפיין מסוג זה גוגל מציעה לכם לבחור אחת מ-3 אפשרויות:

    קמפיין תצוגה חכם – קמפיין תוצאות משופרות עם אפשרויות טרגוט פשוטות וניהול שגוגל בוחרת ומבצעת עבורכם.

    קמפיין תצוגה סטנדרטי – בו אתם אחראים על ההגדרות ובחירת הטירגוטים עם אפשרויות אוטומציה.

    או:

    קמפיין לג'ימייל – המראה את המודעות שלכם לאנשים הגולשים לאימייל שלהם.

    כל מה שאתם צריכים עכשיו זה להזין את כתבות האתר אותו אתם רוצים לקדם ואתם מוכנים לצאת לדרך.

    הגדרות בסיסיות בקמפיין GDN

    יעד – גוגל מבקשת מכם לבחור את המדינות בהם תרצו לפרסם ואת קהל היעד באותן מדינות: האם מדובר באנשים שרק המתגוררים במקום או גם כאלה שהביעו בו עניין. למשל תיירים מישראל שמתכננים לטוס ללונדון בקרוב ולכן הביעו עניין באנגליה, למרות שהם גרים בישראל אפשר לטרגט גם אותם. כמו כן יש באפשרותכם להסיר או לעשות אקסקלוד (Exclude) למיקומים לא רלוונטיים.

    שפה – עכשיו אתם צריכים לבחור שפות רלוונטיות, כלומר מודעתכם תוצג למי שדובר את השפה שבחרתם, שם אותה בהעדפות הדפדפן שלו או באתרים הכתובים באותה שפה.

    Biding – כאן אתם צריכים לבחור על פי מה יפעל הקמפיין שלכם ברמת ההמרות וערכן, לפי איזה מודל הקמפיין יעבוד (CPA או ROAS) ומה עלות הליד הממוצעת או המקסימלית שאתם שואפים להשיג מכול המרה.

    תקציב – ממוצע יומי שאתם מוכנים להוציא על הקמפיין.

    מודעות דינמיות – מאפשר לכם להראות תוכן בהתאמה אישית במודעות שלכם עבור קהל גולשים שנכנס לאתר או לאפליקציה שלכם קודם.

    כמו כן תוכלו להגדיר את תאריך תחילת הקמפיין וסיומו והגדרות נוספות.

    טרגוט זה דווקא פשוט

    המילה טרגוט מגיעה מהמילה טרגט, מטרה. זהו אחד העקרונות החשובים ביותר בכל קמפיין שיווק דיגיטלי, היכולת לשלוח את מסע הפרסום שלכם לאוכלוסייה הרלוונטית, להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי ביעדים הפיזיים המתאימים ובתחומי העניין המתאימים לעסק שלכם. כך תוכלו להגיע לתוצאות בתקציב מוגדר ולא לפזר אותו במקומות בהם הוא לא משיג את המטרה. איך? ציירו מטרות מוגדרות. גוגל עוזרת לכם בזה אם אתם לא בטוחים כיצד.

    המטרות האוטומטיות שגוגל מציעה הם:

    • קהל הגולשים שביקר באתר או בדף הנחיתה שלכם.

    • קמפיין מבוסס על מילות החיפוש המוצלחות ביותר ממסעות הקידום ברשת החיפוש שיצרתם.

    בהמשך תוכלו לפלח את הקהל לפי תחומי עניין ולנסות לתפוס בפינצטה את הגולשים המתאימים ביותר להגדרות העסק.

    יוצרים מודעה לרשת המדיה

    גוגל מאפשרת לכם ליצור מודעות רספונסיביות ועושה את ההתאמות למכשירים סלולריים, מחשבים ניידים ומחשבים נייחים בעזרת מחולל המודעות האוטומטי שלה.

    הגדרת טרגוט איכותי ויעיל

    הגדרת טרגוט איכותי ויעיל

     

    לחלופין אתם יכולים לעצב את המודעות לפי הגדלים המתאימים לכם לפני כן ופשוט להעלות בבת אחת לפלטפורמה, שם הן תשובצנה במקומות המתאימים ותוצגנה במשבצות המתאימות באתרים של רשת השותפים של גוגל בהמשך.

    אין ספק שקמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל הוא כלי אפקטיבי להגיע ללקוחת חדשים גם כאלה שלא מחפשים אתכם או עסקים דומים לכם ישירות דרך רשת החיפוש.

    בקמפיין GDN אתם זוכים לראות את מודעות המותג שלכם באתרים מובילים ומקבלים חשיפה שאולי לא תמיד מתורגמת לקליקים ולידים מידיים אך מאפשרת לכם לשים את העסק שלכם בחזית הבמה של פלטפורמת הקידום המובילה בעולם.

     

     

  • דילוג לתוכן